بازدید 16409
با پانصد و سی و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین

اقدام بی سابقه برای ارسال ۲۳ جنگنده اف-۱۶ به اوکراین/۳ سناریوی خطرناکی که پیش روی اوکراین است

پانصد و سی و چهار روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۸۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵ 20 August 2023

اقدام بی سابقه برای ارسال 23 جنگنده اف-16 به اوکراین

بین الملل تابناک: پانصد و سی و چهار روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

۲۳ پهپاد اوکراین ظرف یک روز سرنگون شد
۱۴۰۲/۰۵/۲۹ - ۲۳:۲۰

وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه پدافند هوایی ارتش روسیه در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳ پهپاد، سه گلوله توپخانه‌ای «هیمارس ام ال آر اس» و سه موشک ضدرادار «هارم» (HARM) ارتش اوکراین را منهدم کرد.

خبرگزاری روسی «ریانووستی» در این خصوص گزارش کرد، وزارت دفاع روسیه گزارش کرد که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه، سه راکت‌انداز چندگانه و سیستم موشکی تاکتیکی انعطاف‌پذیر اوکراین را رهگیری و یک موشک ضد رادار هارم را سرنگون کرد.

طبق این گزارش، در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳ پهپاد اوکراین نیز در دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا توسط سامانه پدافند هوایی روسیه منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه همچنین گزارش کرد که در مجموع از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در بیش از یکسال گذشته، ۴۶۱ جنگنده اوکراینی، ۲۴۶ بالگرد، پنج هزار و ۸۷۷ پهپاد، ۴۳۱ سامانه موشکی ضدهواپیما، ۱۱ هزار و ۴۰۹ تانک و دیگر خودروهای زرهی، یکهزار و ۱۴۴ راکت‌انداز چندگانه، پنج هزار و ۹۵۱ قبضه توپخانه صحرایی و خمپاره و ۱۲ هزار و ۳۳۴ خودروی ویژه نظامی اوکراین منهدم شده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین گزارش کرد که ۲۳ حمله نیروهای مسلح اوکراین در جبهه‌های زاپروژیا، دونتسک، کوپیانسک و کراسنولیمان با موفقیت دفع شد. در این مناطق روزانه بیش از ۷۰۰ نظامی اوکراینی کشته و زخمی شده‌اند.

بنا بر گزارش وزارت دفاع روسیه، در نزدیکی شهر اوچاک نیز انبار مهمات نیروهای مسلح اوکراین منهدم شد.

هشدار زلنسکی به تل‌آویو
۱۴۰۲/۰۵/۲۹ - ۲۳:۱۹

 رادیو رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه گزارش داد که سفارت اوکراین در تل آویو به نمایندگی از ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور این کشور به مسئولان رژیم اسرائیل درباره اخراج اوکراینی ها از سرزمین های اشغالی هشدار داده است.

به گفته این رادیو، سفارت اوکراین در تل آویو به نمایندگی از زلنسکی گفته است: «اگر اخراج اوکراینی ها از اسرائیل (سرزمین های اشغالی) متوقف نشود، ورود اسرائیلی ها (صهیونیستها) به شهر اومان" در اوکراین ممنوع و توافقنامه لغو روادید نیز فسخ خواهد شد.»

بر اساس داده های سفارت اوکراین، رژیم اسرائیل در سال ۲۰۲۲، ۲۷۰۵ شهروند اوکراینی را اخراج کرد. در نیمه اول سال ۲۰۲۳، این رژیم ۲۰۳۷ شهروند اوکراینی را اخراج کرد که تقریباً به اندازه کل سال ۲۰۲۲ میلادی بوده است. اوکراینی هایی که اجازه ورود به آنها به سرزمین های اشغالی نیز داده نمی شود، شب ها در فرودگاه روی زمین می خوابند و سپس سوار هواپیما می شوند.

یوگن کورنیشوک سفیر اوکراین در سرزمین های اشغالی امروز در این باره گفت: «غیرقابل تصور است که ما مجبور به انحراف از رسم خود برای میزبانی از ده‌ها هزار اسرائیلی (صهیونیست)در اومان، با وجود خطرات امنیتی بالا و تلاش‌های لجستیکی عظیم باشیم، در حالی که کابینه اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در مقابل با ما بدرفتاری می کند.»

پیش از این نیز بحران سیاسی بین رژیم صهیونیستی و اوکراین در سایه جنگ در این کشور بروز کرده بود. مقام‌های اوکراینی بارها از رژیم صهیونیستی به خاطر همراهی نکردن زیاد این رژیم در جنگ این کشور از بیم روسیه انتقاد کرده اند و از طرف دیگر مقام‌های روسیه نیز بارها به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه همکاری تسلیحاتی با اوکراین هشدار داده اند.

فایننشال‌تایمز: آمریکا به موفقیت ضدحمله اوکراین شک دارد
۱۴۰۲/۰۵/۲۹ - ۲۲:۲۱

انتقاد مقامات آمریکایی از استراتژی کی‌یف، شکاف میان متحدان را در زمانی حساس افزایش می‌دهد. مقامات ایالات متحده به طور فزاینده‌ای از استراتژی ضدتهاجمی اوکراین انتقاد می‌کنند و در مورد چشم‌انداز موفقیت این کشور که باعث تعمیق تنش بین کی‌یف و واشنگتن در بحرانی‌ترین برهه جنگ از زمان حمله روسیه شده است، ابراز نارضایتی می‌کنند.

روزنامه فایننشال تایمز امروز یکشنبه در گزارشی تحت عنوان اینکه «آمریکا شک دارد که ضدحمله اوکراین بتواند به سرعت موفق شود» آورده است: کی‌یف اوایل تابستان با حمایت قاطع ایالات متحده، ضد حمله خود را علیه نیروهای روسیه آغاز کرد، اما پیشرفت آن کند بوده و تحلیلگران می‌گویند که اوکراین برای پس گرفتن حجم قابل توجهی از قلمروی خود پیش از اینکه تغییرات آب و هوایی و گل آلود شدن زمین مانع مانورها شود یا نیروهایش قدرت رزمی خود را از دست بدهند، مبارزه خواهد کرد.

بدبینی در مورد این ضد حمله در واشنگتن، تنها چند هفته قبل از پایان بسته ۴۳ میلیارد دلاری کمک‌های مالی ایالات متحده برای اوکراین است که دولت بایدن را ملزم می‌کند تا موافقت کنگره را برای کمک بیشتر به این کشور به دست آورد.

ساموئل چاراپ، دانشمند ارشد علوم سیاسی در "رند کورپوریشن" می‌گوید: «من فکر نمی‌کنم که شما استدلالی از کسی بشنوید که بگوید در حال حاضر اوضاع به خوبی پیش می‌رود یا این که اوضاع به سمت نقطه‌ای می‌رود که مردم آن را خوب می‌دانند، اما چیز خاصی هم در مورد "پلن بی‌" وجود ندارد.»

ایالات متحده و اوکراین در ابتدا برای یک حمله بهاری برنامه‌ریزی کردند که به سرعت نیروهای روسیه را در تابستان عقب براند. اما پیشرفت آهسته در میدان، کی‌یف را بر آن داشت تا به تاکتیک‌های سنتی‌تر به جای مانورهای تسلیحاتی ترکیبی که ایالات متحده و متحدان غربی آن در اروپا در اوایل سال جاری به آنها آموزش دادند، بازگردد.

اوکراینی‌ها طی این روزها دستاوردهای کوچکی داشتند، اما مقامات ایالات متحده به طور خصوصی درباره وقوع جنگ فرسایشی که به نظر می‌رسد تا سال آینده ادامه خواهد داشت، هشدار می‌دهند، در حالی که حمایت مستمر از کی‌یف را تکرار می‌کنند.

مایکل کوفمن، عضو ارشد بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی و دانشمند پژوهشی اصلی در مرکز تحلیل‌های دریایی، می‌گوید: «به هر کجای این ضد حمله نگاه کنید، حداکثر حدود ۱۰ کیلومتر پیشروی کرده‌ایم.»

یکی از نقاط تنش بین مقامات ایالات متحده و اوکراین بر نحوه استقرار ارتش کی‌یف متمرکز شده است. مقامات ایالات متحده اوکراین را تشویق کرده‌اند که کمتر ریسک ‌ریز باشد و نیروهای خود را به طور کامل به محور اصلی ضد حمله در جنوب متعهد کند تا بتواند از خطوط دفاعی روسیه برای رسیدن به دریای آزوف عبور کند و عملا پل زمینی روسیه، از جنوب اوکراین به کریمه را که یک قطب نظامی حیاتی به شمار می‌رود، قطع کند.

واشنگتن همچنین از اوکراین خواسته که قدرت جنگی بیشتری را به جنوب بفرستد و تمرکز خود را بر شرق که تقریبا نیمی از نیروهایش در آن درگیر هستند، متوقف کند. اما اوکراین در عوض برخی از بهترین واحدهای رزمی خود را در شرق اوکراین در نبرد برای پس گرفتن باخموت مستقر کرده است. در این میان، اوکراین هم تسلیحات بیشتری می‌خواهد.

اما مقامات آمریکایی می‌گویند که ایالات متحده به اندازه کافی از موشک‌های بالستیک تاکتیکی تولید نمی‌کند که بتواند اوکراین را تا حدی مسلح کند که تفاوت قابل توجهی در میدان جنگ رقم بزند. آنها همچنین گفته‌اند که موشک‌های دوربرد پیشرفته‌ای را که کی‌یف به دنبال آن است، به دلیل نگرانی از تشدید درگیری با روسیه، ارائه نمی‌کنند.

ساموئل چاراپ، دانشمند ارشد علوم سیاسی در رند کورپوریشن می‌گوید: «عصای جادویی وجود ندارد. سخت است که بگوییم حمله دوربرد موشک‌ها می‌تواند مشکل میدان‌های مین یا همه مشکلات در شکستن خطوط دفاعی را برطرف کند. این لجستیک روسیه را پیچیده خواهد کرد، اما این مشکل اصلی یا تنها مشکل امروز اوکراینی‌ها نیست.»

مارک کانسیان، مشاور ارشد اندیشکده سی‌اس‌آی‌اس در واشنگتن هم در رابطه با احتمال مقاومت کنگره آمریکا در مقابل ارائه کمک‌های جدید به کی‌یف گفت: «انسداد یا کاهش کمک آمریکا بعید است، اما با توجه به افزایش نگرانی‌ها در چپ و راست، یک نبرد سیاسی اجتناب‌ناپذیر است. با این حال، تاکنون مخالفان در مواجهه با حمایت قوی دو حزب، کمک‌ها را متوقف نکرده یا حتی کاهش نداده‌اند. آنچه جدید است، نتایج ناامیدکننده ضدحمله اوکراین تاکنون است.»

حتی اگر کنگره جدیدترین بسته کمک مالی اوکراین را که توسط کاخ سفید درخواست شده، تأیید کند، برخی از مقامات و تحلیلگران آمریکایی می‌گویند با توجه به انتخابات ریاست جمهوری و وعده بلندمدت تسلیحات‌سازان برای ساخت مهمات، بعید به نظر می‌رسد که واشنگتن بتواند در سال آینده هم در همین سطح کمک‌های مرگبار به اوکراین ارائه دهد.

اندی هریس، نماینده جمهوری‌خواه کنگره و از اعضای کمیته حمایت از اوکراین که حامی قاطع کی‌یف به شمار می‌رود، به تازگی گفت که ضد حمله اوکراین «شکست خورده است.» او گفت: «آیا این وضعیت، یک بن‌بست است؟ آیا باید در مورد آن واقع‌بین باشیم؟ احتمالا باید اینطور باشیم. من فکر می‌کنم ما احتمالا باید این کار را انجام دهیم. من صریح می‌گویم که این ضد حمله شکست خورده است.»

او همچنین نسبت به روند جنگ بدبین است و گفت: «دیگر مطمئن نیستم که بتوان در این جنگ برنده شد.»

در حالی که هیچکس در دولت بایدن دستیابی به موفقیت قبل از شروع زمستان را رد نکرده است، تعداد کمی از آنها خوش‌بینی زیادی دارند. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا به واشنگتن پست گفت: «فکر می‌کنم هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است. فکر نمی‌کنم ما ظرف یک ماه و شاید هم بیشتر بدانیم که آیا این ضدحمله دستاوردهای استراتژیک قابل توجهی برای اوکراین از نظر پس گرفتن قلمرو خواهد داشت یا خیر.»

مسکو: جنگ اوکراین احتمالاً چند دهه ادامه دارد
۱۴۰۲/۰۵/۲۹ - ۲۱:۵۵

«دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی و رئیس‌جمهور پیشین روسیه روز گذشته (شنبه) تصریح کرد که درگیری‌ها میان روسیه و اوکراین احتمالاً برای سال‌ها یا حتی دهه‌ها ادامه خواهد داشت.

بنا بر گزارش شبکه راشاتودی، وی در یک پست تلگرامی نوشت که برای روسیه، جنگ اوکراین یک تقابل «حیاتی» است و نبردی برای موجودیت این کشور است.

وی در بخشی از اظهاراتش گفت که روسیه باید دولت اوکراین را که «در ماهیت خود تروریستی» است، نابود کرده و آن را به طور کامل از بین ببرد و مطمئن شود که «این کثیفی» هرگز دوباره ظاهر نخواهد شد.

وی در این خصوص گفت: «اگر (جنگ اوکراین) سال‌ها یا حتی‌ دهه‌ها ادامه داشته باشد، ما چنین چیزی را دوست نداریم اما آن را می‌پذیریم. چاره‌ای نداریم: یا رژیم سیاسی متخاصم آن‌ها را نابود می‌کنیم یا غرب در نهایت روسیه را تکه تکه می کند که در این صورت با ما از بین خواهد رفت. هیچ‌کس نیازی به چنین چیزی ندارد».

شبکه راشاتودی در ادامه گزارش خود نوشت که احتمالاً اظهارات مدودف به یک جنگ تمام عیار هسته‌ای اشاره دارد.

نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه با اشاره به این موارد ادامه داد: « بنابراین، تنها راه، برچیدن کامل ماشین دولتی کشور متخاصم و تضمین مطلق وفاداری برای آینده است. چنین چیزی تنها از طریق کنترل روسیه بر تمام آن‌چه که در قلمروهای کشور پیشین باندریت (اوکراین) در حال رخ دادن است و یا رخ خواهد داد اتفاق خواهد افتاد و ما به آن دست می‌یابیم».

مدودف پیشنهاد کرد که برای غرب، جنگ اوکراین یک «جنگ عجیب» است و حمایت آن‌ها از اوکراین نمی‌تواند تا ابد ادامه داشته باشد و غرب با چنین رویکردی، به سمت شکست پیش می‌رود.

وی در خصوص حمایت غرب از اوکراین نوشت: «برای آن‌ها، این یک جنگ عجیب است که افرادی که برایشان ناشناس است در حال مرگ هستند و در حالیکه برای چنین چیزی متأسف نیستند، اما نمی‌توانند پا را فراتر از نقطه‌ای که بسیار به ضررشان باشد بگذارند».

این مقام روس با اشاره به این‌که حمایت‌های غرب از اوکراین در نهایت متوقف خواهد شد، گفت: «جنگ دیگران زود یا دیرتر برایشان خسته کننده، پرهزینه و نامربوط خواهد شد».

3 سناریوی خطرناکی که پیش روی اوکراین است
۱۴۰۲/۰۵/۲۹ - ۲۱:۴۵

"اوکراین با سه سناریوی احتمالی در میانه ضد حمله نه چندان موفق خود روبروست که هر یک سطحی از خطر را برای این کشور در پی دارد."

 "پل رونژایمر" معاون سردبیر بیلد آلمان در تحلیل خود نوشته است: اگر تلاش‌های کنونی کی‌یف شکست بخورد، نیروهای روسی ممکن است حملات خود را تشدید کرده و اراضی بیشتری را تحت کنترل خود درآورند.

در این مقاله آمده است: اوکراین می‌تواند به تلاش خود برای شکستن دفاع روسیه حتی با توجه به اینکه دستاوردی قابل توجه تاکنون کسب نکرده، ادامه دهد.

تاکنون دولت ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراینی خوشبین بوده و مصمم به ادامه کارزار خود است. گزارش شده اگر این ضد حمله در دستیابی به دستاوردهایی قابل ملاحظه و چشمگیر تا پایان سال جاری میلادی شکست بخورد و به نتیجه‌ای نرسد، کی‌یف یک ضد حمله دیگر را در بهار سال آتی میلادی انجام خواهد داد.

نویسنده این مقاله مدعی است که مقام‌ها در کی‌یف به شدت بابت انتقادها از تاکتیک‌های این ضد حمله در میان کشورهای غربی خسته و ناامید شده‌اند.

معاون سردبیر نشریه بیلد همچنین پیش‌بینی می‌کند: یک مسیر دیگر پیش روی اوکراین ادامه ضد حمله و همزمان حضور در مذاکرات صلح با روسیه است. چنین تغییر موضعی از سوی زلنسکی برای مردم اوکراین سخت خواهد بود.

این در حالی است که زلنسکی اکتبر سال گذشته میلادی حکمی را امضا کرده که مذاکرات با طرف روسی یعنی ولادیمیر پوتین را ممنوع کرده است و نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که ۷۲ درصد از مردم اوکراین نیز مخالف گفت‌وگو با روسیه هستند.

در بدترین سناریوی مطرح شده از سوی معاون سردبیر نشریه بیلد، مساله توقف حمله، انتصاب فردی از دولت روسیه و به صورت بالقوه تحت کنترل درآمدن بخش‌هایی از خارکیف توسط مسکو بیان شده است. البته چنین چیزی محتمل نیست چون روسیه در تلاش برای احیای ضررهای خود است.

اوایل ژوئن سال جاری میلادی، ارتش اوکراین ضد حمله‌ای را علیه نیروهای روسی و با هدف بازپس گیری اراضی خود تحت کنترل روسیه در شرق و جنوب شرق آغاز کرده است. اما با وجود حمایت‌های گسترده از سوی غرب، نیروهای اوکراینی به دستاوردهای چندانی نرسیده‌اند.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، این علمیات باعث کشته شدن ۴۳ هزار اوکراینی و از بین رفتن ۵۰۰۰ قطعه سلاح و مهمات شده است.

مقام‌های ارشد کی‌یف و برخی از کشورهای غربی اذعان کرده‌اند که این فشارها نتوانسته انتظارات اولیه را برآورده کند و آهسته‌تر از پیش‌بینی‌هاست.

اقدام بی سابقه برای ارسال ۲۳ جنگنده اف-۱۶ به اوکراین

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که برای دیدار با مقامات هلند به این کشور سفر کرده، از انتقال ۴۲ فروند جنگنده اف۱۶ این کشور به اوکراین خبر داد.

 ولودیمیر زلنسکی در جریان سفر به کشور هلند اظهار داشت، دولت این کشور تصمیم گرفته ۴۲ فروند جنگنده اف۱۶ را در اختیار کی‌یف قرار دهد.

زلنسکی در پیامی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، از توافق با مارک روته نخست وزیر هلند بر سر انتقال ۴۲ فروند جنگنده اف۱۶ به کشورش خبر داد.

وی در این خصوص نوشت: انتقال این ۴۲ فروند تنها آغاز جریان ورود این هواپیماها به اوکراین است و تعداد قابل توجهی نیز از کشورهای شرق اروپا در اختیار کی‌یف قرار خواهند گرفت.

یوری اینهات سخنگوی نیروی هوایی اوکراین در آوریل ۲۰۲۳ گفت، جنگنده‌های ساخت آمریکا حتی پیش از حمله روسیه به اوکراین و در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۸ در فرودگاه اوکراین فرود آمده‌اند.

اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین نیز پیشتر گفته بود که ارتش این کشور به جنگنده‌های نظامی ترجیحا جنگنده‌های اف-۱۶ نیاز دارد تا بتواند از حریم هوایی خود محافظت و در صورت نیاز به اهدافی در زمین حمله کند.

روسیه هشدار داده است که در اختیار قرار دادن جنگنده‌های اف ۱۶ به اوکراین، تهدیدی هسته‌ای علیه این کشور محسوب می‌شود.

هلند: اف-۱۶ به اوکراین خواهیم داد

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مارک روته پس از دیدار دوجانبه با زلنسکی، به همراه یکدیگر از دو فروند جنگنده اف-۱۶ در پایگاه نظامی ارتش هلند در آیندهوون بازدید کردند.

نخست‌وزیر هلند به رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که بعد از بر طرف شدن شرایط مورد نیاز، هلند و دانمارک به اوکراین اف-۱۶ خواهند داد.

هر چند روته توضیح دقیقی درباره اینکه منظور وی از شرایط مورد نیاز چیست، نداده، گویا نخست وزیر هلند به شرایطی از قبیل تکمیل آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با جنگنده اف-۱۶ اشاره دارد.

مارک روته درباره اینکه هلند و دانمارک چه تعداد جنگنده اف-۱۶ در اختیار اوکراین خواهند داد، هم اظهارنظری نکرد.

بیشتر تجهیزات آمریکا برای اوکراین وارد بازار سیاه می‌شود

مشاور ارشد سابق پنتاگون گفت، اکثر تجهیزات نظامی آمریکا به اوکراین، در نهایت می‌تواند سر از «بازار سیاه» درآورد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «داگلاس مک‌گرگور» مشاور ارشد سابق پنتاگون در شبکه اجتماعی «ایکس»، توییتر سابق نوشت: ما میلیاردها دلار تجهیزات به اوکراین ارسال می‌کنیم و بیشتر آن احتمالا در بازار سیاه ناپدید می‌شود و پول‌ها هرگز به آنجا که باید برسد، نمی‌رسد. آنچه اکنون در حال رخ دادن است، توجه و درک ما را نیاز دارد.

از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین (۲۴ فوریه ۲۰۲۲)، غرب کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده است. در این میان، آمریکا با ارسال بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کمک از بزرگترین حامیان کی‌یف محسوب می‌شود. روسیه هم بارها از غرب خواسته است تا «پمپاژ تسلیحات به اوکراین» را متوقف کند و اعلام کرده که ادامه چنین روندی، درگیری‌ها و خصومت‌ها میان روسیه و اوکراین را طولانی‌تر می‌کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
پارس نماد- صفحه خبر
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۸۶
۲۳ رو از کجا اوردی ؟ ۴۲ فروند هلند و ۱۹ تا دانمارک میدن جمعا ۶۱ فروند که اولین سری انتهای سال ۲۰۲۳ وارد اوکراین میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
این خبر بدتر از روسیه برای ایرانه تو جنگی که هیچ ربطی به ما نداشت با نااگاهی دخالت کردیم
عالیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
چی عالیه؟
این که اوکراینی ها بمیرند یا این که بازار سیاه تجهیزات آمریکایی راه افتاده؟
البته آمریکایی ها با این ترفند می خواهند بگویند این تجهیزات نظامی ما نبود که در حل مناقشه کی یف - مسکو اختلال ایجاد کرده بود چون که تجهیزات نظامی ما که اصلا بدست اوکراینی ها نرسیده که بخواهد در روند صلح مشکل ساز شود، شاید این تجهیزات را بدست داعش داده ایم، شاید هم در تایوان دپو کرده ایم، آخر یک جایی که بدردمان می خورد و به هیچ کس هم هیچ ربطی ندارد، توجیه شدید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
٠٠:۵٨
این پرت و پلا ها چیه که دیگه نوشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
این اسمش مناقشه نیست، بهش می گن تجاوز یک کشور به یک شکور دیگه و دقیقا مصداق جنگ هستش
هلند ۱۴ میلیونی رسما اعلام کرد اولین کشوری خواهد بود که به اکراین اف ۱۶ میدهد و تا به حال هم با وجود اینکه مرکز تجارت نفت روسبه بود ولی اولین کشور اروپایی در کمک نظامی به اکراین و تحریم افتصادی و سیاسی روسیه هست. اما چرا؟ دلیلش ساده هست. ۱۹۴ مسافرهواپیمای مالزی که بر فراز منطقه جدایی طلب شرق اکراین با موشک متلاشی شد هلندی بودند و بعد از سالها تحقیق و دادگاه و شواهد برای ملت و دولت هلند شکی باقی نمانده که مسبب ان موشک نه ارتش اکراین و نه اتفاق بوده بلکه عملی عامدانه و مجرمانه از سوی طرفی بوده که با قلدری میخواسته اروپا و دنیا را مرعوب کند که اگر اروپا با حمایت از اکراین مرا عصبانی کند مانند این هواپیما انها را پودر میکنم. حالا عدالت در اکراین دارد اجرا میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
پس قبول داری شرق اوکراین همیشه مال روسیه بوده
تا1000اف 16 هم نمیتونه روند جنگو تغییر بده
ناشناس
| Canada |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
پس دز پایان چنگ که استالین و روسها دار و دسته جدایی طلب در شمتل ایران راه انداخته بودند و به بهانه درخواست انها از شمال ایدان خارج ننی شدند یا صدام خرمشهر را تغییر نام داده بود باید نتیجه بگیریم شمال ایران همیشه به روسها نعلق داشته؟ بابا شما یا روسی مترجم فارسی هستید یا اصلا مرخصید
فرق کشورها و ملتها و دولتها در همین هست. هلند 14 میلیونی که یکصدم چین جمعیت دارد ولی برای خونخواهی 194 شهروند خود که به ناحق توسط موشک برفراز مناطق اشغالی اکراین پودر شدند و با چندین سال تحقیق مسجل شده که مسبب ان کیست چنین بر پوتین و روسیه سخت گرفته انوقت چین 1.4 میلیاردی در سقوط مرموز هواپیمای مالزی در 2014 و همزمان با اشغال کریمه توسط نظامیان مخفی پوتین که هنوز هم محل سقوط ان پیدا نشده و 158 شهروند چینی در ان بودند سکوت مطلق کرده و باز از روسیه حمایت ( البته فقط ژست و لفظی) می کند. چین بخوبی می داند چه نیرویی با تکنیک ربایش الکترونیک اختیار ان هواپیما را از روی کشتی باری با جم الکترونیک در دست گرفت و تمام ارتباطات الکترونیک ان را قطع کرد و بعد با رساندن هواپیما به ارتفاع 25 هزار متری باعث خفه شدن تمام مسافران و خدمه ان شد و بعد با تغییر دادن برنامه اتو پایلوت ان مقصد جدید یعنی نقطه ای در قعر اقیانوس هند را برای ان تعریف کرد و ان را سر به نیست کرد. این تکنولوژی بعد از 11 سپتامبر از سوی بویینگ و دستگاهها اطلاعاتی امریکا توسعه یافت و هدف ان این بود که اگر دوباره به هر دلیل مسافران و یا حتی خدمه و حتی خلبان یا مسافرانی که کابین خلبان را اشغال کرده بودند مانند یازده سپتامبر دوباره کنترل هواپیما را در دست گرفتند کادر امنیتی بر روی زمین بتوانند از راه دور کنترل کامل هواپیما را در دست بگیرند و هر کسی حتی خود خلبان قادر نباشد که مثلا هواپیما را به برجی در فلان شهر بکوبد. این تکنولوژی توسط اسنودن و سایر جاسوس ها و نفوذی های روسیه به دست روسیه رسید و از ان استفاده کرد. فقط نیاز به پایگاه زمینی برای ان هست و به همین دلیل هوپیمای مالزی انتخاب شد چون تنگه مالاکا هر روز شاهد حضور هزاران کشتی باری از اقصی نقاط دنیا هست. این پرونده سر دراز دارد. بعد هواپیمای المانی هم در بندر بارسلونا به همین صورت کنترلش از دست خلبان خارج شد و به کوههای بارسلونا کوانده شد. دو هواپیمای دیگر مالزی و اندونزی هم در همان سال 2014 با همین تکنولوژی سربه نیست شدند. تا اینکه امریکا و غرب هم شروع به مقابله به مثل کرد و هواپیماهای مسافری روسی در مصر و دریای سیاه منهدم شدند و باز ادامه یافت تا رسید به سقوط پیشرفته ترین هواپیمای اکراینی و هواپیمای بویینگ مکس که در اتیوپی و اندونزی و... سر به نیست شدند. تمام این هواپیماها در شب ساقط شدند و همگی در دریا و مسیر ها و بنادر شلوغ دریایی یا نقاط نزدیک به دریا که احتمالا پایگاه و دستگاههای لازم براحتی می توانست بر روی کشتی های باری استتار شود. خلاصه جنگ کثیف ابرقدرتی وقتی به مردم بیگناه کشور سوم برسد انزجار اور هست. همین هست که امریکا و اروپا پوتین و روسیه را خوب جایی گیر اوردند و می خواهند همه اینها را با او تسویه کنند. البته هرگز امریکا یا اروپا این موارد را اعلام نخواهند کرد. چون هم باید مستقیم خونخواهی کنند و هم از ان مهمتر اعتبار و امنیت بویینگ و ایرباس زیر سوال می رود. دنیای سیاست و قدرتمندان دنیا دنیای کثیفی است و حیف از دوستان ساده دلی که ندانسته به تعریف و تمجید انها بپردازند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
البته شروع این جنگ از به زمین نشاندن پهباد جاسوسی امریکا در طبس بود که امریکا ان را از چشم روسیه میدید و چند ماه بعد برای انتقام پیشرفته ترین هواپیمای مسافربری روسیه یعنی سوحو صد که مشغول نمایش برای فروش در نمایشگاه هوایی اندونزی بود به کوههای اندونزی کوبانده شد که روسها همان زمان امریکا را متهم کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
پس با این استدلال وای به حال آمریکا که هیروشیما و ناکازاکی ژاپن را در ۶ و ۹ اوت ۱۹۴۵ بمباران اتمی کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
هموطن محترم؛
قدرت های بزرگ فقط به فکر منافع خودشان هستند مهم این است که ما که در یک وطن زندگی می کنیم هوای هم را داشته باشیم تا فردای آینده ما را اسباب بازی های سیاسی خود قرار ندهند.
ناشناس
| Canada |
۰۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
بله دوست عزیز. امریکا بمب اتم را علیه ژاپن استفاده کرد ولی شما هرگز نمیگید در اوج جنگ جهانی دوم امریکا و هیچ کشوری واقعا تخمین دقیقی از ویرانگری ان نداشتند ولی وقتی متوجه شدند امریکا هرگز دیگر از ان اسنفاده نکرد حتی در جنگ کره و در جنگ ویتنام که امریکا شکست خورد.
بهزاد
| United States of America |
۰۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
شما داستان نویس خوبی میشی. ادامه بده. فقط سعی کن توی همین ژانر تخیلی بمونی و وارد تحلیل سیاسی نشی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
شما که می گی امریکا نمی دونست بمب اتم چه می کنه و تذهیبش می کنی.
آخه حرف خنده دار نزن. باشه امریکا گاو بود و نمی دونست چی ساخته،ولی کور که نبود. اگه ندیده بود توی شهر اول ندیده بود،دو روز بعد توی حمله اتمی دوم که دیده بود. آخه آدم با طرفداری کورکورانه شعور خودش رو زیر سوال نبره. اولی رو زد دومی رو هم زد پاش بیفته همه دنیا رو برای منافع خودش نابود می کنه. چه امریکا چه روسیه و چین و اوکراین و بقیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
استاد چرت و پرتی یعنی کاری کردی که اول نگاه میکنم پرچم
نظرات رو و اگه پرچم کانادا بود وقتمو تلف نکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
مقاله نویس هیچ کس حوصله نداره چرت و پرتای تکراری تو بخونه لااقل یاد بگیر پاراگراف بندی کنی
از دکمه اینتر استفاده کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
چنار خشک شده اول یه بمب اتم زد وقتی دید چقدر مردن مردم براش لذت بخشه 3 روز بعد یکی دیگه زد
از اول هم میدونستن دقیقا چند نفر میمیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
برگ چنار کپک زده انریکا 2 تا بمب اتم با فاصله 3 روز روی ژاپن انداخت لااقل یه سرچ بزن بعد درفشانی کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
آمریکا همانند عقربی است که باید آن را کشت
امیدوارم فقط یک بمب اتم روی نیویورک انداخته شود
البته باید تمام شهر های آمریکا به گورستان و ویرانه تبدیل شود
ناشناس
| Canada |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
نگفتیم نمی دانست چی ساخته گفتیم هیچ کس تخمین دقیقی از این همه تخریب گری نداشت. هیچ کدام از این دوستان پاسخ ندادند چرا امریکا هرگز حتی در جنگ کره و ویتنام که شکست خورد از بمب اتم دیگر حاضر نشد استفاده کند حتی در جنگ با القاعده و مخفیگاه انها در کوههای تورابورا. خلاصه پوتینی ها دنیا را ففط اندازه نوک پوتینشان می بینند. انتظار دراند ۸۵ سال پیش اخبار و میزان ویرانگری بمب در چند ساعت به کل دنیا از طریق ماهواره منتقل می شد! بیخود نیست پوتینشان در باتلاق اکراین برای همیشه تموم شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
برگ خشکیده دیگه استفاده نکرد چون دید اگر دوباره استفاده کنه دست بقیه هم برای استفاده باز میشه
اگه سوال دیگه ای نداری برو مشقاتو بنویس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
راستی هواپیمای مسافر بری ایرانو بالای خلیج فارس کی زد؟
ارباب وات؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
"نگفتیم"
خوب پس معلوم شد 1 نفر نیستی و یه گروه اجیر شده هستید
آخه این f16 های آهن قراضه چه فایده ای برای اوکراین داره؟؟ هیچی
f16 هواپیمایی قدیمی و متعلق به 50 سال پیش هستش که به آسانی منهدم و تکه تکه می‌شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
خب برای همین است که دارند می دهند به اوکراین دیگه.
ناشناس
| Poland |
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
نیرو هوایی ایران هنوز با جنگنده های اف ۱۴ یا اف ۴ و ۵ اموراتش میگذره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
برای پشتیبانی و در خاک اوکراین که خوبه
ناشناس
| Germany |
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
كوثر را دست كم گرفتي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
این هواپیماها به روز رسانی شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
. را دستکم نگیرید F16
دلقک پلاستیکی اوکراین میخواد هواپیماهای هلند و دانمارک رو هم بگیره و از اون ها هم تکه های آهن سوخته و قوطی کبریت سازد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
کاملاً درسته این هواپیمای اف١۶ فقط یک بانک پول سازی برای آمریکا بود
هر فروندش به 10 میلیون دلار ساخته می‌شد ولی به 60 میلیون فروخته می‌شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
زلنسکی شجاعترین رییس جمهور دنیاست که پوزه
روسها رو به خاک مالیده
شعار هر کوکائینی :
درود بر اوکراینی

این 60 یا 70 تا که سهله
اوکراین حتی اگر 60 هزار تا از این قوطی حلبی فرسوده رو تحویل بگیرد بازهم بازنده است.
با یک پدافند ساده مثل s200 هم این f16 به راحتی منهدم می‌شود که در سوریه هم اتفاق افتاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
شعار فرزندان کوروش اریوبرزن ومصدق درود بر اوکراین
شعار فرزندان فتح علیشاه و محمد علی شاه و مظفرالدین شان که 40 در صد خاک ایران را به روس دادند درود بر روسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
کم سوادی دردی که رهایت نمی کند
ناشناس
| Germany |
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
البته روسيه تقاضاي خريد جنگنده شكاري كوثر براي مقابله با اف - ١٦ را داده برادر بسيجي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
آیا هر کسی از اوکراین طرفداری کند کوکائینی است ؟؟؟؟؟؟؟ معلوم هست چه تونه ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
رژیم کافر تروریست مرتد نسل کش جنایتکار نوکر آمریکا یعنی اوکراین محکوم به نابودی است
مرگ بر زلنسکی
احسنت روسیه
روسیه به محض اینکه در جنگ کم می آورد صحبت از جنگ اتمی می‌کند اگر غربی ها فرمول ساخت بمب اتم را به روس‌ها نداده بودند الان ارتش پوتینی از نظر فرهنگ جنگاوری چیزی شبیه ارتش مغول بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
ما بمب اتم نداریم به اربابت بگو اگه جرات داره حمله کنه
البته دوستان خواهندگفت که جریان فرار ریس جمهور مهره پوتین از اکراین 24 فوریه و شروع اشغال کریمه 26 فوریه هست و چگونه ممکن است که دو هفته بعد یعنی 8 مارس روسیه توانسته باشد تجهیزات جم و ربایش الکترونیک را بار کشتی زده باشد و به مالاکا بفرستدو هواپیمای 777 نو بویینگ امریکایی شرکت مالزی که یکی از بهترین شرکتهای هوایی از نظر کیفیت و امنیت پرواز تا ان روز بوده را ربایش الکترونیک کند؟ یا اینکه در ادیس ابابا اتیوپی که دریا نیست و چگونه هواپیمای بویینگ ماکس بلافاصله بعد از بلند شدن دچار ربایش التکرونیک شده باشد. این دوستان توجه ندارند هنوز به غیر از پایگاه دریایی ساحل سوریه که در اختیار شوروی بود و حالا در اختیار روسیه هست دو پایگاه هوایی بزرگ دیگر روسها خارج از روسیه یکی در بندر جنوبی ویتنام و مشرف به تنگه مالاکا هست و دیگری در ادیس ابابا که از زمان شوروی باقی مانده. انتقال این تجهیزات با هواپیما به این بندر نیازی به 12 روز ندارد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
کانادایی خسته نشدی از این همه حجم چرت و پرت گفتن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
این کانادایی یک مزدور آمریکاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
ظاهرا هواپیمای مالزی را با موشک دوش پرتاب زدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
آخه این جفنگیات که مینویسی چه خاصیتی داره چقدر بهت پول میدن؟
برو مشقاتو بنویس
ناشناس
| Canada |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
در این جنگ کثیف هواپیماهای مسافربری ۳۰۰۰ انسان بیگناه انهم اغلب از کشورهای سوم جان خور را از دست دادند. نوشتن در مورد جفا و ظلمی که به انها و حانواده های انها رفته بیشترین لذت و رضایت قلبی را ایجاد میکنه. باشد مسببین ان بیشتر در باتلاق و بی اعتباری فرو روند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
تو جنگ ژاپن انریکا اربابت چند نفرو پودر کرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
با این میزان خودزنی و خودتحقیری منو یاد کسی انداختی......خخخخخ
ایول به هلند.دمش گرم.کابوس اصلی روسیه در راه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
موقع ارسال تانک های لئوپارد هم همین حرفا رو زدید ولی خب این تانک های لئوپاردتون هم که حتی با یک پهپاد هم از بین می‌رود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
دریغ از یک جو سوار سیاسی و نظامی !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
کابوس اصلی روسیه همان است که برای ناتو تدارک دیده
آمریکا تازه به ضد حمله اوکراین شک کرده، هر آدم عاقلی کمی فکر کند در خواهد یافت که اوکراین نه از نظر وسعت سرزمینی، نه از نظر قدرت نظامی و نه از نظر تعداد سرباز توان مقابله با روسیه را دارد و چون زمانی این کشور جزء خاک روسیه بوده، مستشاران نظامی روس تمام سوراخ سمبه های این کشور را مثل کف دستشان می شناسند پس باید قبل از وقوع جنگ فکر این روزها بودند و به هشدارهای دیپلماتیک روسیه توجه می کردند و با تحرکات نظامی ناتوی تحت رهبری شان باعث تحریک روس ها نمی شدند که به دستور پوتین و با عملیات ویژه نظامی برای نئونازی زدایی کشور اوکراین این گونه اوکراین "نابود" شود و پایان این جنگ این است که اوکراین با توقف ارسال تجهیزات نظامی غرب مانند بلاروس تحت فرمان روس در می آید مگر این که ناتو وارد درگیری مستقیم با روسیه شود که با توجه به اظهارات جسته گریخته مقامات آمریکایی و روزنامه های تبلیغاتی آنها، احتمال چنین درگیری ای به دلیل بالا گرفتن جنگ جهانی با چاشنی اتمی، پایین است و زمانی زلنسکی خواهد فهمید تکیه به آمریکا و تروئیکای اروپایی اش تکیه به دیواری شکسته بود که دیگر دیر شده و این دیوار شکسته بر روی سر مردم اوکراین کاملا ویران شده است ولی آن زمان شاید زمانی باشد که خود زلنسکی هم دیگر در اوکراین نباشد و در یکی از کشورهای اروپایی یا آمریکا باشد.
سایت اسپوتنیک کشور روسیه اولین رسانه بین المللی بود که مقاله دروغ بودن سلاح هسته ای را منتشر کرد.

کشوری که مدعی داشتن هزاران کلاهک هسته ایست به این مقاله اهمیت داد و ان را منتشر کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

اگر کمترین اعتقادی به وجود سلاح هسته ای داشتند هیج اهمیتی به این مقاله نمی دادند.

مدیر بخش فارسی سایت اسپوتنیک با ارسال یک ایمیل دیدگاه بنده را درست می دانستند و گفتند که دولتها در مورد موضوع هسته ای با هم زد و بند دارند تا با ترساندن ملتها انها را راحت به بردگی بگیرند.

در سال 1397 اقای احمدیان معاون سازمان انرژی اتمی ایران بعد از مشاهده مقاله دروغ بودن سلاح هسته ای در سایت اسپوتنیک با بنده تماس گرفتند و قبول داشتند که دیدگاه بنده در مورد سلاح هسته ای درست است و سلاح هسته ای یک خالی بندیست و مطلقا وجود خارجی ندارد.

در ان موقع بنده از اقای احمدیان خواهش کردم که مقاله بنده را در بولتن خبری این سازمان منتشر کنند و ایشان قبول کردند و ان را منتشر کردند. 

این مقاله در 17 مهر 1397 به دستور معاون سازمان انرژی اتمی ایران اقای احمدیان در بولتن خبری این سازمان منتشر گردید.

دیگه چه دلیل و ادله ای برای شما بیارم تا قانع بشین که سلاح هسته ای دروغه و ریشه اکثر بحرانهای بین المللی این موضوع است. حتی علت اصلی رخ دادن جنگ اوکراین هم موضوع سلاح های هسته ای بود.

و حتی امریکا به همین بهانه موضوع دروغین هسته ای کشور ما را تحریم و تحت فشار اقتصادی قرار داده است . و درگیر یک داستان پایان ناپذیر کرده است.

و ممکن است به همین بهانه به کشورمان حمله نظامی کند.

دیگه چکار کنم تا شما راضی به همکاری بشین.

بدون همکاری شما رسانه ها نمیشه کاری کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
کرامت جان زمین هم تخته و خورشید دور زمین میچرخه نه بلعکس که رسانه ها میگن و هیتلر و استالین هم انسانهای دوست داشتنی و خوبی بودن همه دارن دروغ میگن جنگهای جهانی اول و دوم هم دروغه اصلا به کره ماه هم نرفتن حتی هواپیما هم نمیتونه بیشتر از 100 -200 متر ارتفاع بگیره و کلا همه جیز و همه حال و روایتی دروغه تو باور نکن اما جایی دیگری تو جمع بیان نکن
اسلحه هایی که وارد اوکراین می شوند از چه کشوری سردرمی آورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
بعید می‌دانم روسیه بتواند جنگنده به غنیمت گیرد
هرچند که این اف16 حلبی بدردنخور ارزشی هم ندارد
در دهه آینده شیران ایران در کنار روسیه با ناتو خواهند جنگید. شغالها و کفتارها هم در کنار ناتو هستند و اوکراین با بازی خوردن توسط ناتو یک زمین چمن بیش نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
شییییررررر!!!؟؟؟
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
نفرین بر هرچی کمونیست و کمونیست پرست هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
هی عمو! از خودت مایه بذار نه از بقیه.
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
شیر ها هیچ وقت با کفتارها هم پیاله نمیشوند.
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
" ميخواهند خب بعضي ها با نظر "منفي غليظ ميخواهند نظر جلاب كنند وگرنه كدام آدم روان پريشي اينجوري مينويسه؟
بجای گزارش جنگ اکراین این همه بدبختی مردم کشور را لیست کن که بخدا هیچ امیدی براشون نمانده .
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
منم همین رو میگم
تابی تودی میدونی 23 تا f16 یعنی چی؟؟؟
هرچیزی از نازکی ضعیف ونابود می شه اما انسان از کلفتی وخود بزرگ بینی مثل پوتین که خیلی خودخواه ومغرور شده بود ومستحق شکست بود
نیروهای هوایی رمز موفقیت اوکراینه که میتونه هواپیماهای قراضه روسی رو زمین گیرکنه
بجای وارد شدن به دنیای فساد ابر قدرت ها کمی به مشکلات مردم ایران توجه کنید بله روسیه و آمریکا بار ها از هم انتقام گرفتن ولی خوب بدون اگر روسیه تجزیه بشه باید همین آمریکا با چچن ها بجنگد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
چرا چرت و پرت می‌نویسی؟
اکراین در تله آمریکا برای قربانی شدن در مصاف با روسیه افتاد ، همانطوریکه ما در تله روسیه برای جنگ با آمریکا گرفتار شده ایم
اف شانزده اف بیست دو بکنار مشکلات مالی و داخلی ایران را حل کنید آقای کانادایی تا چند روز پیش دنبال تجزیه پوتین بودی الان میگی امنیت جهان به خطر میوفته کدوم امنیت جهان بزارید روسیه سقوط کنه حداقل ما مازندرانی ها دریای مان را ازدست نمیدیم برام مهم نیست که چی میشه دیگر برنج نخواهیم کاشت دیگر میوه و سبزیجات نخواهیم کاشت دیگر دام طیور به شما نخواهیم داد لطفاً ویلا هاتون را بردارید و از خاک استان ما خارج بشید ما خیلی برای این مملکت کار کردیم راه‌آهن ساختیم دانشگاه ساختیم ارتش ملی ساختیم جاده و کلی کار دیگر کردیم چی شد همش ناسپاسی کردید حالا برید و بفکر خودتان باشید دیروز در شهر من باد شدید وزیدن گرفت و شن به چش چال ما رفت آیا خشک شدن دریاچه بزرگ کاسپین دروغ است روسیه هزار سد روی ولگا زده ترکمنستان سد زده روی اترک آذربایجان و ترکیه هم همین طور همین کشور خودمان هم همین طور رو تمام سرچشمه‌های رودخانه ها منتهی به این دریا آب مارو انتقال میدید جای دیگر سرسبزی های مارو نابود کردید همش میگید اتحاد ملی باشه اتحاد ملی ولی آیا حق یک استان را می‌خورید بخاطر چی اگر ناحیه مازندران گیلان را نداشتید گلستان را نداشتید تعطیلی های آخر هفته کجا می‌رفتید آشغال هاتون رو کجا میزاشتید چرا فقط کومله و دمکرات در کردستان هست چرا اینجا این چیز ها نداره خوزستان خشک شد چون سه تا سد بزرگ روی رودخانه اصلی های استان زده شد آب را بردن محل یک استان دیگر یک رییس جمهور کرمانی میشه رییس جمهور آب اصفهان را می‌برد محل خودش سمنانی آب مارو چرا یک مازندرانی رییس جمهور ایران نمیشه
مطمئنا هلند و دانمارک قبل از تحویل دادن این ابوطیاره‌ها قول تحویل اف ۳۵ از آمریکا گرفتند و منظورشون از برطرف شدن شرایط مورد نیاز دقیقا همین بوده و نه آموزش خلبانها. تنها کشوری که بخاطر دشمنی محض با روسیه داره پول خرج میکنه آمریکا و تا حدودی انگلیس هست. بقیشون صرفا منافع خودشون رو توی این جنگ دنبال میکنند.
حالا این روسگراها اینقدر ناراحت میشن ؟؟؟!!!!
جنگ اکراین ربطی به مقامات ایرانی ندارد. بهتر است بجای دخالت در جنگ و کمک به پوتین به فکر مردم خودش باشه
70 درصد مخالف صلح اینا مغز شویی شدید شدند دوسه سالی طول میکشه از خواب پاشن عقل داشتن که به یک بازیگر رای نمیدادن نصفشون از کشور خارج نمیشدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
یعنی اونایی که توی جنگ تحمیلی هم 8 سال با صلح مخالفت کردن مغز شویی شده بودن ؟
رفقای پوتین اومدن اینجا صدتا نظر دادن که اف 16 به درد نمیخوره

پس چرا اینقدر روسیه ترسیده و تهدید هسته ای میکنه و شما آتیش گرفتین ؟!
یاد اولین روز جنگ افتادم پوتین به مردم کییف پیام داد که همه به خانه های خود برن و مطمئن باشن ارتش روسیه کاری با مردم ندارد . یارو فک می کرد شب تو کیف اتراق میکنه کارش بجایی کشید که آشپزش براش شاخ و شونه کشید.
آخر عاقبت آویزان شدن از طناب پوسیده امریکا می شود زلنسکی که برای گدایی اسلحه التماس می کند او قبل از جنگ میتوانست راحت میانه بازی کرده و از دو طرف امتیاز بگیرد و اولین کسیکه با طناب پوسیده امریکا به چاه افتاد شاه ایران بود و مبارک، بن علی،قذافی،اردوغان که نزدیک بود و خیلی های دیگر و اما آخرین نفر همین آقای زلنسکی معروف است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
اگر اینقدر میانه بازی کردن خوبه به رفقات توصیه کن بین روسیه و آمریکا میانه بازی کنن و اینقدر وقت و انرژی کشور رو برای مبارزه با غرب تلف نکنن
بد بودن زلنسکی نباید ما را طرفدار پوتین کند
خدا را شکر به این تیجه رسیدید که دورنمای مشخصی برای پایان جنگ روسیه وجود ندارد. یک آدم بی بصیرت در اول جنگ معتقد بود که نظم جهانی تغییر میکند.
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # دولت چهاردهم