بازدید 7512

فرود جنگنده‌های مالی و بورکینافاسو در نیجر

در تازه‌ترین تحولات نیجر، منابع محلی نیجر از استقرار هواپیماهای جنگی مالی و بورکینافاسو در این کشور برای مقابله با حمله احتمالی جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا خبر می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۸۸۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷ 19 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، پس از توافق سران جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکوواس) بر سر زمان دخالت نظامی در نیجر برای مقابله با شورای نظامی عامل کودتای منجر به بازداشت «محمد بازوم»، رئیس جمهوری منتخب این کشور در اواخر ماه گذشته میلادی، مالی و بورکینافاسو برای دفاع از کودتاگران نیجر بسیج شدند.

شبکه خبری «العربیه» گزارش داد که شبکه تلویزیونی دولت نیجر که تحت کنترل شورای نظامی است، بامداد امروز (شنبه) تصاویری از برخی هواپیماهای جنگی پخش کرد که بنا بر اعلام آن، مالی و بورکینافاسو در اجرای تعهدات خود مبنی بر دفاع مشترک و دفع هر گونه حمله احتمالی به نیجر، آنها را به شهر نیامی، پایتخت این کشور فرستادند و نیروهای خود را نیز در اختیار کودتاگران قرار دادند.

بنا بر گزارش این شبکه تلویزیونی، در چارچوب آماده سازی برای مقابله با دخالت نظامی احتمالی یک نیروی مشترک از اکوواس، همچنین برخی افسران از ستادهای فرماندهی نیروهای مسلح نیجر، مالی و بورکینافاسو یک جلسه هماهنگی میان این سه کشور مسلمان و همسایه واقع در غرب قاره آفریقا و تحت کنترل نظامیان کودتاگر را در شهر نیامی برگزار کردند.

این در حالی است که «عبدالفتاح موسی»، کمیسر امور سیاسی، صلح و امنیت در اکوواس نیز ساعاتی پیش در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر آکرا، پایتخت غنا پس از برگزاری نشست دو روزه وزرای دفاع کشورهای عضو در این شهر، تاکید کرد که زمان دقیق دخالت نظامی در نیجر تعیین شده با این حال آن را اعلام نخواهند کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست