بازدید 3530
۱
در دیدار با امیرعبداللهیان

بن سلمان: نگاه عربستان به رابطه با ایران راهبردی است

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در دیدار با وزیر خارجه کشورمان با ابلاغ سلام خود و پادشاه عربستان سعودی به مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور گفت: نگاه عربستان به رابطه با ایران راهبردی بوده و ریاض در این خصوص عزم جدی دارد.
کد خبر: ۱۱۸۸۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷ 18 August 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، ولیعهد عربستان با تاکید بر دعوت از رییس‌جمهور ایران برای سفر به عربستان، دیدار سران دو کشور را بسیار با اهمیت برشمرد و گفت: این دیدارها تاثیرات اساسی بر توسعه و تعمیق مناسبات دوجانبه و چندجانبه خواهد داشت.
در این دیدار همچنین در خصوص برخی مباحث منطقه ای و بین‌المللی نیز بحث و تبادل نظر شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در  دیدار با امیر محمد بن سلمان ولیعهد و نخست‌وزیر پادشاهی عربستان سعودی، بر عزم جمهوری اسلامی ایران در توسعه مناسبات با کشورهای منطقه و عربستان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر فرصت‌های فراروی دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی می‌توانند با توسعه همه جانبه همکاری‌ها از جمله در حوزه سیاسی، اقتصادی، تجاری، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی و مردمی، رشد و شکوفایی بیشتر را برای منطقه رقم بزنند.
امیرعبداللهیان با اشاره به تحولات نظام بین الملل تاکید کرد: امروز ما در برابر یک مسئولیت تاریخی قرار داریم. امیرعبداللهیان با بیان دستاوردها و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران افزود: راه موفقیت منطقه تقویت گفتگو و همکاری و افزایش همکاری های توسعه محور است.
دکتر امیرعبداللهیان با اشاره به جایگاه و نقش ایران و عربستان در منطقه و جهان اسلام، از موضوع فلسطین و قدس به عنوان قضیه محوری جهان اسلام یاد کرد و رژیم صهیونیستی را تهدیدی برای همگان دانست.
وزیر خارجه کشورمان بر اهمیت امنیت درونزا و پایدار منطقه تاکید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
اینترنشنال سعودی عربستان گگولی مگولی چقدر راحت رنگ عوض میشود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست