بازدید 3070

فروش بلیت قطار ترکیبی ایران - کربلا از یکشنبه

امسال هم قطار ایران - کربلا به صورت ترکیبی از تهران تا شلمچه با قطار چهار ستاره شروع به حرکت می‌کند، زائران سپس با طی مسیر ۳۰ کیلومتری با اتوبوس به بصره می‌ روند و از آنجا با قطار عراقی از بصره تا کربلا ادامه مسیر می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۸۸۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱ 17 August 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مدیرعامل راه آهن از راه اندازی قطارهای ترکیبی ایران- کربلا از یکشنبه هفته آینده خبر داد وگفت: فروش بلیت این مسیر ریلی هم‌زمان با دیگر قطارهای فوق‌العاده اربعین از یک‌شنبه هفته آینده به صورت اینترنتی شروع می‌شود.
 
 سید میعاد صالحی امروز ( پنج شنبه) در جمع خبرنگاران درباره وضعیت تردد قطارهای اربعین اظهار داشت: امسال هم قطار ایران-کربلا به صورت ترکیبی از تهران تا شلمچه با قطار چهار ستاره شروع به حرکت می‌کند، زائران سپس با طی مسیر ۳۰ کیلومتری با اتوبوس به بصره می‌ روند و از آنجا با قطار عراقی از بصره تا کربلا ادامه مسیر می‌دهند.
 
معاون وزیر راه گفت: زمان مسیر این قطار از تهران تا شلمچه ۱۸ ساعت خواهد بود. زائران مدت ۲ ساعت نیز برای تشریفات گذرنامه در مرز وقت می‌گذرانند و سپس ۳۰ کیلومتر با اتوبوس تا بصره سیر می‌کنند.
 
به گفته صالحی مسیر ریلی بصره تا کربلا نیز هشت ساعت طول خواهد کشید.
 
صالحی توضیح داد: در تفاهم با طرف عراقی این قطار در طول سال سیر دارد، اما برای شروع هفته‌ای یک قطار خواهیم داشت و بعد از اربعین هفته‌ای دو قطار در مسیر تردد خواهد داشت.
 
مدیرعامل راه آهن گفت: حرکت این قطار از تهران پس از ایام اربعین روزهای سه‌شنبه و شنبه خواهد بود و برگشت از عراق نیز روزهای سه‌شنبه و شنبه است.
 
قیمت بلیت قطارهای کربلا چقدر تمام می‌شود؟
 
مدیرعامل راه‌آهن گفت: قیمت قطار ایران-کربلا با احتساب واگن اتوبوسی در خاک عراق ۹۶۰ هزار تومان خواهد بود. برای واگن‌های اتوبوسی وی. آی . پی در بخش عراق نیز قیمت کل مسیر یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود. برای مسیر تهران-کربلا با قطار چهار تخته در خاک عراق نیز قیمت کل یک‌میلیون ۴۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است.
 
صالحی درباره شیوه عرضه بلیت قطار ایران-کربلا توضیح داد: از یکشنبه هفته آینده ساعت ۱۰ صبح عرضه بلیت قطار ایران-کربلا به صورت اینترنتی برای همه مردم انجام می‌شود و ظرفیت قطارهای تهران-کربلا نیز ۳۵۰ نفر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست