بازدید 8959
۱
بسته ویدیویی «تابناک»

شعبان بی‌مخ در زورخانه / رمزگشایی از یک ترور در تونس / قتل عام میلیونی اندونزیایی‌ها به روایت قاتلین! / «کشتار با آپاچی»؛ تماشای کشتار غیر نظامیان از درون کابین خلبان

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۱۸۸۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶ 16 August 2023

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

شعبان بی‌مخ در زورخانه 

شعبان جعفری مشهور به شعبان بی‌مخ، یکی از سردسته‌های اوباشی بود که برای حکومت پهلوی در مقاطع مختلف به صحنه آمد و مخالفان رژیم را سرکوب کرد. مشهورترین حضور شعبان بی‌مخ در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ بود که به همراهی گروهی از اوباش با تصویر بزرگی از شاه وارد میدان شد و طرفداران شکل گیری حکومت دموکراتیک را مورد ضرب و شتم قرار داد. او در دهه‌های بعد به مرور مورد توجه خاندان پهلوی قرار گرفت و به عنوان نماد احیای ورزش زورخانه‌ای در سطح بین الملل نیز معرفی شد! تصاویری که در «تابناک» می‌بینید، از شعبان بی‌مخ در زورخانه توسط رسانه‌های بین المللی ثبت شده است.  

 

 

«کشتار با آپاچی»؛ تماشای کشتار غیر نظامیان از درون کابین خلبان

در دوازدهم ژوئن ۲۰۰۷، نیرو‌های آمریکایی چند حمله هوا به زمین در شهر بغداد انجام دادند که منجر به کشته شدن چندین غیر نظامی از جمله دو خبرنگار و زخمی شدن دو کودک شد. این حملات بعد‌ها با لو رفتن ویدیوی ضبط شده از یکی از بالگرد‌های دخیل در حمله منجر به واکنش رسانه‌ها و فعالان حقوق بشری شد و بحث‌های بسیاری در مورد قانونی و اخلاقی بودن یا نبودن این حملات پیش آمد. این تصاویر از طریق سایت ویکی‌لیکس تحت عنوان کشتار جمعی منتشر شد و سربازی که این ویدیو را به ویکی‌لیکس ارسال کرده بود، نیز در آمریکا محکوم و زندانی شد. «تابناک» این نسخه کامل ۳۹ دقیقه‌ای ـ که بهترین کیفیت در دسترس عموم است ـ با زیرنویس فارسی مکالمات بی‌سیم نیرو‌های دخیل در حمله برای نخستین بار منتشر می‌کند. 

 

 

قتل عام میلیونی اندونزیایی‌ها به روایت قاتلین!

در دوران رقابت آمریکا و شوروی، کودتا‌های متعددی به قصد حذف کمونیست‌ها از فضای سیاسی کشور‌ها با حمایت آمریکا انجام شد. اندونزی صحنه یکی از این کودتا‌ها بود که با کشتن دست‌کم یک میلیون تن به ظن گرایش به کمونیسم و همچنین گروه بزرگی از چینی‌ها در میان سکوت غرب همراه شد. آن گروه هنوز بر سر قدرت‌اند و در مستند «اقدام به کشتن | The Act of Killing» با افتخار جنایات‌شان را بازسازی می‌کنند. این مستند تکان دهنده را با این توضیح در «تابناک» می‌بینید که مناسب اشخاص زیر ۱۸ سال نیست. 

 


رمزگشایی از یک ترور در تونس

خلیل الوزیر، معروف به ابوجهاد از رهبران مقاومت فلسطین و نفر دوم سازمان آزادی‌بخش فلسطین ساف و رهبر شاخه نظامی فتح بود. نگرش سیاسی او فاقد هرگونه سازش و تمرکزش بر اقدامات مسلحانه برای رسیدن به هدف آزادی فلسطین بود. در این مستند، زمینه اتفاقاتی که منتهی به ترورش شده و جزئيات عملیات ترور پیچیده اسرائیل را از زبان نزدیکان او خواهید شنید. این فیلم را برای نخستین بار با زیرنویس فارسی در «تابناک» می‌بینید. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
ظاهرا آقای شعبان جعفری از خیلی افراد سرشناس دهه های گذشته که ما می شناسیم بسیار فهمیده تر و آگاه تر بوده و مخش خیلی بهتر کار می کرده.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی