بازدید 3500

دولت آرژانتین ارزش پزو را ۱۸ درصد پایین آورد

یک مقام ارشد بانک مرکزی آرژانتین اعلام کرد که این بانک مجبور شده ارزش پزو را ۱۸ درصد پایین بیاورد.
کد خبر: ۱۱۸۷۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲ 15 August 2023

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، دولت آرژانیتن به دنبال آن است که مبلغ دریافتی از صندوق بین‌المللی پول را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که قرار است اواخر این ماه به این کشور داده شود، بالا ببرد. بر همین اساس بانک مرکزی این کشور اخیرا نرخ رسمی ارز ملی در برابر سبد ارزهای این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 18 درصد کاهش داده است.

البته در این مسیر، پیروزی غیرمنتظره خاویر میلی، در انتخابات اولیه مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آرژانتین که قرار است در ماه اکتبر برگزار شود، بی‌تأثیر نبوده است.

از سوی دیگر ذخایر ارز بانک مرکزی آرژانتین برای حمایت از پزو در حال تمام شدن است. بر این اساس برابری پزو با دلار از 287 پزو به ازای هر دلار به 350 پزو افزایش یافته است.

صندوق بین‌المللی پول توافق کرده تا 10.8 میلیارد در ماه‌های باقیمانده از سال جاری به آرژانتین وام دهد. توافق برای پرداخت وام به آرژانتین با حضور سرژیو ماسا، وزیر اقتصاد این کشور انجام شده که وی هم قرار است به عنوان نامزد در انتخابات پیش رو شرکت کند. قرار است تا چند روز دیگر 7.5 میلیارد دلار از این پول به آرژانتین تحویل شود.

دولت آلبرتو فرناندز، رئیس جمهور کنونی آرژانتین، البته تلاش کرده تا جلوی کاهش بیشتر ارزش پزو را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که به افزایش تورم در این کشور در روزهای باقیمانده از انتخابات منجر می‌شود، بگیرد.

نرخ تورم در آرژانتین هم اکنون به 115 درصد رسیده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار