نگاهی به مصوبات و تذکرات امروز بهارستان نشینان

رفع ایرادات طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها/اصلاح طرح حمایت از گزارشگران فساد/شیرخشک چراغ خاموش گران شده است

نمایندگان در جلسه امروز ضمن اصلاح طرح حمایت از گزارشگران فساد، خشم و انزجار خود از حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) را اعلام داشتند.
کد خبر: ۱۱۸۷۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷ 14 August 2023

تابناک _ نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه، 23 مرداد ماه) به ریاست    دکتر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، رأس ساعت 8 و 11 دقیقه و با حضور 194 نفر از نمایندگان آغاز شد و روح اله متفکرآزاد عضو هیات رئیسه مجلس دستور کار نشست امروز را قرائت کرد.

ناامن‌سازی کشور و مختل‌سازی زندگی روزمره مردم پروژه همیشگی دشمنان است

در آغاز نشست امروز قالیباف  در واکنش به حمله تروریستی مجدد داعش به حرم شاهچراغ در نطق پیش از دستور خود گفت: حمله تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) که منجر به شهادت یک نفر و مجروحیت جمعی از خادمان معزز و هموطنان شریف در این بارگاه منور شد را شدیداً محکوم می‌کنم و برای شهید این حادثه، رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و اجر و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت دارم. ناامن‌سازی کشور و برهم زدن آرامش مردم و مختل‌سازی زندگی روزمره، پروژه همیشگی دشمنان ملت ایران است که در هفته‌های اخیر شدت یافته و با هوشیاری نیروهای امنیتی خنثی شده است. ملت مومن ایران اسلامی از دستگاه قضا انتظار دارند همچون گذشته مرتکبان این جنایت دردناک و مسببان آن را با قید فوریت به اشد مجازات برسانند.

رفع ایرادات طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها

اولین دستور کار نشست امروز گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی(اعاده شده از شورای نگهبان) بود که  نمایندگان مجلس به منظور تامین نظر شورای نگهبان به رفع ایرادات وارد دانسته شده به این طرح  پرداختند که یکی از مهمترین موارد اصلاح شده ماده 11 این طرح بود که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است آیین‌نامه نحوه مجوزدهی و فعالیت و نظارت بر سکو(پلتفرم)های ثبت رسمی اسناد و املاک کشور تهیه کند.

اصلاح طرح حمایت از گزارشگران فساد

همچنین در این نشست نمایندگان مردم در خانه ملت گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح یک فوریتی حمایت از گزارشگران فساد را برای رفع ایرادات شورای نگهبان بررسی کرده و با اصلاحات صورت گرفته در این طرح به منظور تامین نظر شورا موافقت کردند.

تعیین سازوکار برای بازپرداخت بدهی و ایفای تعهدات قطعی دولت به بانک‌ها

دستور کار بعدی نشست امروز مجلس شورای اسلامی گزارش شور دوم کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد طرح تامین مالی و جهش تولید ازطریق اصلاح قوانین حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور بود که نمایندگان در جلسات گذشته 14 ماده از این طرح را بررسی کرده و در نشست امروز مواد باقی مانده را بررسی کرده و تصویب کردند.

همچنین ماده 9 و 10 این طرح که به کمیسیون مربوطه ارجاع شده بود مورد موافقت نمایندگان قرار گرفته و با پیشنهاد  نصراله پژمان فر  در رابطه با  الحاق یک تبصره به ماده 9 این طرح نیز موافقت شد. 

آصفری: موضوع تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در دستور کار مجلس قرار گیرد

در ادامه نشست امروز مجلس  محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در تذکری به موضوع تبدیل وضعیت و ساماندهی نیروهای شرکتی اشاره کرد و گفت: متأسفانه چند ماه است که این مسئله در دستور کار کمیسیون اجتماعی بوده و این کمیسیون در این راستا جلسات متعددی را برگزار کرده و به نتایجی رسیده است ، این در حالی است که هنوز این موضوع مطرح نشده است که حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در واکنش به تذکر نماینده مردم اراک گفت: موضوع تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی از مسائل مهم کشور محسوب می‌شود لذا ما این تذکر جنابعالی را به رئیس محترم سازمان اداری و استخدامی کشور منتقل خواهیم کرد

نوروزی: مدیران پاکدست در صندوق ذخیره فرهنگیان در حال تغییر هستند

همچنین رحمت اله نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول با اشاره به تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: متاسفانه در صندوق ذخیره فرهنگیان مدیران همزمان با کلید خوردن تحقیق و تفحص در حال تغییر و جابه جا شدن هستند که جا دارد نمایندگان مجلس و کمیسیون آموزش مجلس به این موضوع ورود کردند.

بیانیه مجمع نمایندگان استان فارس در محکومیت حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ (ع)

در ادامه نشست امروز مجلس نیز بیانیه مجمع نمایندگان استان فارس در رابطه با حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) قرائت شد و مجمع نمایندگان استان فارس ضمن محکومیت این اقدام مذبوحانه و طلب شفای عاجل برای مجروحین و درود به روح خادم شهید عروج یافته بر برخورد قاطعانه مسئولان ذیربط با مسببین این اقدام غیرانسانی تاکید کردند.

همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکرات جداگانه ای ضمن محکومیت حمله تروریستی در حرم شاهچراغ، تاکید کردند که انتقام سختی در انتظار عوامل این جنایت است.

در ادامه نیز حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری نایب رییس مجلس در نشست امروز مجلس درگذشت سردار قراجه‌داغی  را که فرمانده تعدادی از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی و لشگر ۳۱ عاشورا در دوران دفاع مقدس بود، را تسلیت گفته و برای ایشان درجات عالی را از درگاه الهی مسالت کرد.

ناطقان نشست علنی

در این بخش از نشست علنی مجلس علی کریمی فیروزجائی اسامی ناطقان میان دستور را قرائت کرد.

محمد باقری: وضعیت برخی زندان‌های کشور از مجموعه دانشگاه فرهنگیان بهتر است

حسین نوش آبادی : دشمن از ایمان عمومی مردم ایران به آینده و اقبال نشاط عمومی به شدت خشمگین است

محمدرضا رضائی کوچی : انتقاد از عدم تامین منابع برای صندوق ملی مسکن از سوی دولت/ حداکثر تسهیلات پرداختی بانک‌ها ۲۰ درصد است

معین الدین سعیدی: در استخدام طرح‌های توسعه‌ای حق جوانان سیستان و بلوچستانی نادیده گرفته می شود

اعلام وصول

محمد رشیدی عضو هیات رئیسه مجلس در ادامه نشست علنی،  اعلام وصول طرح فهرست احکام نامعتبر در حوزه حمل و نقل را قرائت کرد. 

تذکرات شفاهی

در ادامه این نشست نوبت به تذکرات شفاهی نمایندگان نسبت به عملکرد مسئولان دستگاه‌های اجرایی رسید. 

ذبیح الله اعظمی ساردوئی: شیرخشک چراغ خاموش گران شده است

علیرضا سلیمی: حداقل یک دهم قوانین کشورهای غربی در مدیریت فضای مجازی را داشته باشیم

علیرضا نظری : کار کردن پیام رسان های خارجی با فیلترشکن پولی یعنی وجود مافیا در کشور

عبدالله ایزدپناه: گوش شنوایی برای تعیین تکلیف معلمان پیش دبستانی وجود ندارد

حمیدرضا حاجی بابایی : فقط ۶ درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شده/بانک ها نفس کشاورزان را قطع کرده اند

سارا فلاحی :کارکنان شرکتی در انتظار طرح ساماندهی کارکنان قرار دارند

مرتضی محمودوند: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی خلاف قانون بیّن قانون اساسی و عدالت و همچنین آرمان های انقلابی است

مهرداد ویس کرمی: مشکلات بازنشستگان کشوری در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گیرد

حسین گودرزی: وزیر دفاع نسبت به رعایت قانون بومی‌گزینی مجتمع صنایع دفاع دورود نظارت کند

یوسف داوودی: رئیس جمهور مشکلات دامپزشکان را برطرف کند

علی زنجانی حسنلویی: رئیس جمهور درباره معرفی وزیر ورزش و جوانان به مجلس دقت کند

منصور شکراللهی : دولت در پرداخت مطالبات گندم کاران تسریع کند

رجب رحمانی : زمینه صادرات گوجه‌فرنگی و انگور فراهم شود

محمدمهدی فروردین: هیچ نظارتی پیرو دریافت شهریه های سنگین مدارس غیر دولتی وجود ندارد

مهدی سعادتی بیشه سری: دشمن از پیروزی ها و موفقیت های نظام اسلامی عصبانی است

عباس گودرزی: قراردادهای یک ماهه تضییع آشکار حقوق کارکنان دستگاه ها و شرکت ها است

در پایان حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ساعت 12:10 زنگ پایان این نشست را به صدا درآورد و خاطرنشان کرد: نشست بعدی روز (سه شنبه، 24 مردادماه) رأس ساعت 7:45 با ادامه بررسی دستور کار نشست علنی برگزار خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست