بازدید 9302

هزینه رفت و برگشت کربلا در اربعین چقدر است؟

در آستانه فرا رسیدن اربعین 1402 برای بسیاری از شهروندان که عاشق زیارت حرم امام حسین (ع) هستند، نرخ و کرایه سفر به کربلای معلی و دیگر شهرهای زیارتی عراق اهمیت پیدا می کند.
کد خبر: ۱۱۸۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳ 13 August 2023

هزینه رفت و برگشت کربلا در اربعین چقدر است؟

به گزارش تابناک، البته باید در نظر داشته باشید که برای سفر زمینی به کربلا هم راه‌های مختلفی وجود دارد. سال گذشته یعنی سال ۱۴۰۱، برای اولین بار مسیر ریلی کربلا هم افتتاح شد و تعدادی از مسافران اربعین به وسیله قطار به کربلا سفر کردند. اما به جز قطار می‌توانید در تور‌های زمینی کربلا ثبت نام کنید و یا به طور شخصی با ماشین خود یا اتوبوس به کربلا سفر کنید.

هزینه سفر به کربلا در سال ۱۴۰۲ زمینی

ارزانترین نوع سفر به کربلا در سال ۱۴۰۲، سفر زمینی با ماشین شخصی است. اما باز هم آنقدر تفاوت چشمگیری با هزینه‌های سفر به وسیله قطار یا اتوبوس ندارند. در ادامه به جزئیات هزینه‌های رفت و برگشت اربعین زمینی می‌پردازیم.

هزینه دریافت پاسپورت یا گذرنامه زیارتی

هزینه دریافت پاسپورت نزدیک به ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است، اما هزینه دریافت گذرنامه زیارتی ۵۰ هزار تومان می‌باشد.

هزینه سفر تا مرز

هزینه سفر به یکی از مرز‌های تمرچین، خسروی، چذابه، باشماق، شلمچه، مهران و یا خسروی که به عوامل مختلفی مانند شهر مبدا و نوع خودروی شما بستگی دارد. همچنین توجه داشته باشید که برای سفر از مرز‌هایی مانند تمرچین و باشماق به نجف باید هزینه‌ی بیشتری نسبت به مرز مهران بپردازید.

کرایه ماشین از مرز تا نجف

مرز فاصله تا نجف کرایه اتوبوس یا ون کرایه خودرو سواری
مهران 303 15 تا 18 هزار دینار 25 هزار دینار
خسروی 380 15 تا 18 هزار دینار 25 هزار دینار
شلمچه 460 12 تا 15 هزار دینار 25 هزار دینار
چذابه 390 10 تا 18 هزار دینار 25 هزار دینار

کرایه ماشین از مرز تا کربلا

مرز فاصله تا کربلا کرایه اتوبوس یا ون کرایه خودرو سواری
مهران 279 13 تا 15 هزار دینار 25 هزار دینار
خسروی 315 15 تا 17 هزار دینار 25 هزار دینار
شلمچه 549 18 تا 22 هزار دینار 28 تا 32 هزار دینار
چذابه 460 15 تا 20 هزار دینار 25 تا 30 هزار دینار

هزینه سفر به کربلا با قطار

طبق تفاهم نامه‌ای که میان دو کشور ایران و عراق امضا شده است. پروژه احداث خط ریلی شلمچه به بصره تا پایان سال ۲۰۲۳ افتتاح خواهد شد. خط ریلی شلمچه به بصره، ایران را به شهر زیارتی کربلا متصل می‌نماید. و بسیاری از زائران ایرانی می‌توانند پس از افتتاح این پروژه بزرگ با قطار به بصره رفته و پس از آن به شهر مقدس کربلا وارد شوند. هزینه سفر به کربلا با قطار هنوز مشخص نیست. و فعلا امکان سفر به کربلا از طریق قطار میسر نمی‌باشد.

هزینه سفر به کربلا هوایی

اگر می‌خواهید به صورت هوایی و با هواپیما به کربلا سفر کنید باید توجه داشته باشید که هیچ پرواز مستقیمی از ایران به کربلا وجود ندارد. بلکه شما باید از فرودگاه‌های بین‌المللی ایران وارد  فرودگاه نجف یا بغداد شده و از آنجا به صورت زمینی (ماشین یا اتوبوس) به کربلا برسید. تعداد پروازهای ایران به نجف بیشتر از بغداد است و شما می‌توانید همه روزه از این طریق وارد کربلا شوید. در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی مختلفی همچون: آسمان، ایران ایر، زاگرس، کاسپین ایرلاین، معراج، قشم ایر و وارش در ساعات مختلف اما همه روزه به سمت نجف پرواز دارند. هزینه سفر به کربلا هوایی نیز با توجه به شرکت هواپیمایی، زمان و نوع پرواز از دو میلیون و نیم تا هفت میلیون تومان متغیر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار