مانند ارجاع طرح صیانت به کمیسیون خاص؛

لایحه عفاف و حجاب هم «اصل هشتاد و پنجی» شد

طبق اصل ۸۵ قانون اساسی « سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را به شخص یا هیاتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند.
کد خبر: ۱۱۸۷۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱ 13 August 2023

تابناک _ نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی لایحه عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی (بررسی در کمیسیون به جای صحن) موافقت کردند. در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس تقاضای رسیدگی به لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (حمایت از سلامت اجتماعی) طبق اصل ۸۵ قانون اساسی مطرح شد.

بعد از صحبت های متقاضی اعمال اصل ۸۵ قانون اساسی و نمایندگان مخالف و موافق، این موضوع به رای مجلس گذاشته شد و نمایندگان با ۱۷۵ رای موافق، ۴۹ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۳۸ نماینده حاضر تصویب کردند که لایحه عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی بررسی شود.

طبق اصل ۸۵ قانون اساسی «سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را به شخص یا هیئتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود.»

نیک بین به عنوان متقاضی اعمال اصل ۸۵ برای بررسی لایحه عفاف و حجاب:بررسی لایحه مذکور با ۱۶۰۰ پیشنهاد ماه‌ها زمان می‌طلبد/با اعمال اصل ۸۵ لایحه‌ای آزمایشی و قابل تصحیح در حوزه حجاب خواهیم داشت/نخبگان و نمایندگان سایر کمیسیون‌ها می‌توانند در کمیسیون تخصصی حضور پیدا کنند

نماینده مردم کاشمر در مجلس تأکید کرد: اگر در کمیسیون لایحه عفاف و حجاب به صورت اصل ۸۵ قانون اساسی بررسی شود، در نهایت قانونی در حوزه حجاب داریم که به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و فرصت تصحیح و تنقیح مجدد آن وجود دارد. این در حالی است که اگر در صحن بررسی شود امکان اصلاح وجود ندارد.

جواد نیک بین در نشست علنی امروز (یکشنبه، 22 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به  لایحه یک فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب طبق اصل 85 قانون اساسی در اجرای ماده 164 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به عنوان متقاضی این موضوع گفت: نکته اول این است که اگر لایحه مذکور در کمیسیون تخصصی بررسی شود، نخبگان و نمایندگان سایر کمیسیون‌ها می‌توانند در جلسه حضور پیدا کنند و نقطه نظرات خود را مطرح کنند، این در حالی است که اگر لایحه در صحن علنی بررسی شود نخبگان اجازه حضور در جلسه را نخواهند داشت.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس ادامه داد: همچنین نمایندگانی که عضو کمیسیون تخصصی بررسی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب نیستند نیز می توانند به عنوان موافق و مخالف صحبت کنند، از سوی دیگر در 3 سال گذشته قوانین بسیار زیادی در حوزه اقتصادی در مجلس دنبال شده است که لازم است در سال آخر تکمیل شود از این رو  اگر لایحه عفاف و حجاب که 1600 پیشنهاد دارد به صحن بیاید، باید چندین ماه زمان برای بررسی آن در نظر بگیریم.

وی گفت: لازم است لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب با سرعت البته با دقت، درایت کافی و جامع بررسی شود، در کمیسیون فرصت این وجود دارد که نخبگان و صاحب نظران حضور پیدا کنند و اظهارنظر کنند، این لایحه 70 ماده دارد که می‌خواهیم در عرصه عفاف و حجاب قانون مترقی برای اجرای درست آن تصویب کنیم، بنابراین نباید کتاب چندجلدی و آیین‌نامه‌های متنوع داشته باشد از این رو در کمیسیون می‌توانیم بهتر چکش‌کاری کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه لایحه مذکور چندین هفته در انظار عمومی قرار گرفته است، بیان کرد: اینکه گفته می‌شود قرار است در اتاق‌های بسته لایحه عفاف و حجاب تصویب شود، درست نیست. ما قبول داریم لایحه اشکالات متعددی دارد و باید با نقد جامع و کامل موارد را برطرف کنیم، قرار نیست چون اشکالاتی دارد مجلس درباره عفاف و حجاب سکوت کند.

نیک‌بین با تأکید بر اینکه عفاف و حجاب فقط در حوزه زنان معنا پیدا نمی‌کند و باید برای این حوزه برنامه ریزی کرد، اظهار داشت: سال گذشته در سفر اربعین، افسر عراقی علت مسئله بودن حجاب در ایران را این می‌دانست که عالم استکبار ضد ایران است چرا که غرب نمی‌تواند در حوزه‌های نظامی، هسته‌ای و نانو در مقابل ایران ایستادگی کند، از این رو حجاب را مورد هدف قرار داده است، بنابراین در مجلس باید محکم ایستادگی کنیم و قانون تصویب کنیم.

وی ادامه داد: اگر در کمیسیون لایحه عفاف و حجاب به صورت اصل 85 قانون اساسی بررسی شود، در نهایت قانونی در حوزه حجاب داریم که به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و فرصت تصحیح و تنقیح مجدد آن وجود دارد. این در حالی است که اگر در صحن بررسی شود امکان اصلاح وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: مجلس موافق حجاب و مخالف بی‌بند وباری است، باید در مقابل متعرضین به زنان باحجاب ایستادگی کند. از این رو بررسی لایحه مذکور در صحن به دلیل تعداد زیاد پیشنهادها به دلیل عدم تصویب خواهد بود اما در کمیسیون می‌توانیم تمام پیشنهادات را جمع‌بندی و اعمال کنیم. خواهش می‌کنم کسی نگوید می‌خواهیم پنهان‌کاری و پشت درب‌های بسته موضوع را بررسی کنیم، همه پیشنهاداتی که در سامانه ثبت شده است را در کمیسیون جمع بندی می‌کنیم و حتی نمایندگانی که عضو کمیسیون نیستند نیز می‌توانند در نشست‌ها حضور پیدا کنند و اظهارنظر داشته باشند.

نیک‌بین بیان کرد: تعدادی از نمایندگان مخالف بررسی لایحه به استناد اصل 85 قانون اساسی هستند، که این مخالفت به دلیل عدم آگاهی از ماهیت اصل 85 قانون اساسی است چرا که قرار نیست فقط عده خاص موضوع را در کمیسیون بررسی کنند بلکه این فرصت برای اظهارنظر همه نمایندگان در کمیسیون فراهم است و مردم و نخبگان به دعوت نمایندگان می‌توانند در کمیسیون حاضر شوند و اعمال نظر کنند.

نوری قزلجه در مخالفت با تقاضای بررسی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب به صورت اصل ۸۵:این لایحه در مسائل حقوقی دارای ایراد و اشکالات عمده‌ای است/لایحه فوق همه آحاده جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد

غلامرضا نوری قزلجه در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۲ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با تقاضای اصل ۸۵ شدن لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب گفت: اینکه ما باید قانونی برای پوشش و زیست عفیفانه در جامعه داشته باشیم، شکی نداریم و این مسئله از ملزومات است، منتهی کم و کیف کار باید با رعایت دقیق قوانین و قوانین بالادستی صورت گیرد و در این امر نیز کسی شکی ندارد.

وی افزود: در جامعه‌ای که زیست عفیفانه دچار اخلال شود و اخلاق از بین رود، حتما در غیاب اخلاق هر چیزی به جامعه تحمیل خواهد شد.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس یازدهم با بیان اینکه لایحه فوق با ۹ ماده از سوی قوه قضائیه به دولت ارجاع و نهایتاً تحویل مجلس شورای اسلامی شد، افزود: پیرو بررسی این لایحه در کمیسیون مربوطه مواد این لایحه به ۷۰ ماده رسید. به واقع ایجاد ۷۰ ماده در لایحه فوق نشان از شاکله ذهنی و منویات کمیسیون تخصصی در برخورد با این موضوع دارد.

نوری قزلجه با بیان اینکه تقاضای اصل ۸۵ شدن لایحه فوق دارای خطراتی است، تاکید کرد: در مورد تقاضای اصل ۸۵ شدن این لایحه آیین نامه تاکید دارد که تنها موارد ضرورت باید در قالب این اصل مطرح شود. این در حالی است که شورای نگهبان در موضوع قانون تجارت که چند صد ماده داشت، تاکید کرد که ضرورتی ندارد که این موضوع در قالب اصل ۸۵ بررسی شود، بنابراین چه ضرورتی دارد که لایحه عفاف و حجاب با چنین مکانیزمی در صحن علنی بررسی شود.

وی با بیان اینکه لایحه فوق همه آحاده جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تاکید کرد: چرا ما باید موضوع به این مهمی را که همه جامعه با آن سروکار دارند را در پستو و یا به صورت اصل ۸۵ بررسی کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با توجه به محتویات لایحه فوق تصریح کرد: این لایحه اشکال مبنایی زیادی دارد، همچنین مبانی فقهی و شرعی در این لایحه ایراداتی دارد که باید برطرف شود. همچنین این لایحه در مسائل حقوقی هم دارای ایراد و اشکالات عمده‌ای است.

نوری قزلجه با اشاره به موضوع عدم مطابقت جرم با مجازات در این لایحه افزود: این لایحه هزینه زیادی را برای کسب و کار‌ها دارد و همه باید در محیط‌های کسب و کار خود دوربین نصب کنند و این برای کسبه هزینه خواهد داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این لایحه حتی به حوزه دانش آموزی نیز ورود کرده است، بیان کرد: متاسفانه براساس موادی از این لایحه اگر یک دانش آموز ۱۰ ساله‌ای در مدرسه‌ای خلاف این قانون عمل کند، حتما اگر شما صبح دانش آموز خود را به مدرسه فرستاده باشید، شب باید وی را از کلانتری تحویل بگیرید و این می‌تواند جامعه را بهم بریزد.

وی گفت: شاکله‌ای که در ۷۰ ماده فوق پیشنهاد شده اگر به صورت اصل ۸۵ بررسی شود، مطمئن باشید حتما سخت‌تر و بدتر خواهد شد و هیچ زیست عفیفانه و پوشش عفیفانه تعریف نخواهد شد.

محمودزاده در مخالفت با تقاضای بررسی لایحه حمایت از عفاف و حجاب بر اساس اصل ۸۵:بررسی لایحه ۷۰ ماده‌ای عفاف و حجاب بر اساس اصل ۸۵ به صلاح جامعه نیست/برخورد چکشی با موضوع ارزشی مثل حجاب می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد

جلال محمودزاده در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۲۲ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با بررسی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب بر اساس اصل ۸۵، با بیان اینکه بر اساس این اصل سمت نمایندگی قائل به شخص بوده و قابل واگذاری به دیگری نیست و مجلس نمی‌تواند کار قانونگذاری را به شخص و هیأتی را جز در موارد ضروری واگذار کند، گفت: در اصل ۸۵ موارد ضروری ذکر شده است که به نظر می‌رسد در بحث این لایحه که بسیار مهم بوده و تمام آحاد جامعه و کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد، نباید با عجله و در یک کمیسیون بررسی شود.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه موضوع حجاب و عفاف را مسأله فرهنگی مهمی دانست که نیاز به اقدامات فرهنگی در سطح جامعه دارد که باید در این زمینه فعال باشیم، عنوان کرد: در اکثر مفاد لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب جرم انگاری و مجازات‌های جزایی و نقدی پیش بینی شده است.

وی افزود: وقتی در این لایحه انواع برخورد‌های قضایی را داریم و بر اساس این لایحه با افرادی که کشف حجاب می‌کنند برخورد قضایی صورت می‌گیرد چرا باید آن را در کمیسیون قضایی و حقوقی به تصویب برسانیم و همه آحاد جامعه از آن مطلع نباشند لذا همه نمایندگان مجلس باید در جریان این لایحه باشند و نظرات مثبت و منفی خود را مطرح کرده و مردم نیز در جریان نحوه بررسی آن باشند.

محمودزاده همچنین با بیان اینکه تا کنون برای لایحه بیش از هزار و ۵۰۰ پیشنهاد مطرح شده که کمیسیون تا کنون به هیچکدام از آن‌ها اهمیت نداده است، اظهار داشت: نباید قانونی به این مهمی که تمام کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد در اختیار یک کمیسیون و تعداد معدودی نماینده قرار بگیرد از این رو اگر بررسی این لایحه به صورت اصل ۸۵ رأی بیاورد یعنی یک لایحه مهم تنها با رأی ۸ نفر به تصویب رسیده و سرنوشت کل کشور را تعیین می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به اشکالات مد نظر خود از این لایحه بیان داشت: این لایحه در مبانی فکری، شرعی و حقوقی اشکالات جدی داشته و رعایت اصل شخصی بودن جرم در لایحه دیده نشده به این معنا که اگر کسی در تاکسی کشف حجاب کند، راننده تاکسی باید پاسخگو باشد و جریمه بدهد و اگر فردی در یکی از محل‌های کسب و کار اقدام به کشف حجاب کند، صاحب آن کسب و کار به خاطر جرم مرتکب نشده، باید جریمه پرداخت کند که اصل شخصی بودن جرم را رعایت نمی‌کند و عادلانه نیست.

وی همچنین افزود: برخورد چکشی با موضوع ارزشی مثل حجاب می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد و دوقطبی در جامعه ایجاد کند و مردم روبروی هم قرار بگیرند همچنین این شیوه برخورد با نظر اکثر علمای اسلام نیز در تضاد است. این لایحه چه به صورت اصل ۸۵ بررسی شود و چه به صورت عادی، نمایندگان باید نسبت به آن پاسخگو باشند که اگر قانونی دارای ایرادات اجرایی است، همه نمایندگان مسئول هستند.

محمودزاده در ادامه خطاب به رئیس مجلس عنوان کرد: شما سوگند خورده اید که بی طرف باشید و نمی‌توانید درباره این لایحه اظهار نظر کنید. شما گفتید الزامی برای دختران با سن پایین دیده نشده، اما در تبصره ۴ ماده ۴۶ این لایحه اسم محصلین آمده که زیر سن ۱۸ سال هستند در حالی که شما گفتید برای آن‌ها احضار در نظر گرفته نشده است.

عضو مجمع نمایندگان استان ادامه داد: از سوی دیگر چطور می‌شود فردی را به خاطر حجاب به دادگاه احضار کرد مگر این اقدام نباید از سوی نیروی انتظامی صورت بگیرد. در این لایحه آمده که اگر خانمی چادر، روسری، مقنعه یا شال بر سر نداشته باشد در وهله اول قاضی می‌تواند به تناسب شرایط متخلف، در جزای نقدی ۴ تا ۶ میلیون تومان، اعمال بخشش کند یعنی قاضی زمانی که به موضوع رسیدگی می‌کند فرد از طریق نیروی انتظامی این مسأله صورت گرفته و خاطی را به دادگاه احضار کرده لذا این موضوع در این محل صدق نمی‌کند.

وی ادامه داد: در وهله دوم جزای نقدی ۲۴ تا ۵۰ میلیون تومان تعیین شده که قاضی می‌تواند متناسب با شرایط متخلف، تخفیف اعمال کند و در صورت تکرار تخلف به جزای نقدی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان محکوم می‌شود که بحث احضار خانم‌ها در این زمینه در لایحه پیش بینی شده است.

محمودزاده در ادامه با بیان اینکه موافقان بررسی این لایحه به صورت اصل ۸۵ معتقدند که نمایندگان، نخبگان و صاحبنظران می‌توانند نظرات خود را به کمیسیون بدهند، یادآور شد: این لایحه خروجی کمیسیون است و در هنگام بررسی لایحه از نظرات استفاده کرده و اکنون دیگر ضرورتی برای بررسی بیشتر به پیشنهادات ندارد. گفته شد همه می‌توانند در کمیسیون حضور داشته باشند و نظر بدهند، اما وقتی لایحه تمام شده چگونه نظر بدهیم بلکه در صحن علنی است که می‌توانیم نظرات خود را بیان کنیم.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس اضافه کرد: گفته شده که این لایحه با سرعت، اما با دقت بررسی می‌شود لذا چگونه می‌شود لایحه‌ای به صورت اصل ۸۵ بررسی شود، اما دقت در آن باشد. لایحه‌ای که ۷۰ ماده دارد بسیار مهم است و باید در مجلس و صحن علنی مطرح شده و همه مردم با شنیدن مذاکرات درباره آن، نظر بدهند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تصویب بررسی چنین لایحه‌ای به صورت اصل ۸۵ به صلاح نیست و در جامعه نتیجه عکس می‌دهد.

غضنفرآبادی در موافقت با تقاضای بررسی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب به صورت اصل ۸۵:قوای سه‌گانه برای بررسی لایحه عفاف و حجاب اتفاق نظر دارند/لایحه مذکور نه در پستو و نه به صورت پنهانی تنظیم شده است

موسی غضنفرآبادی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۲ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با تقاضای بررسی لایحه یک فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (حمایت از سلامت اجتماعی) طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در اجرای ماده ۱۶۴ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: همان طور که اطلاع دارید کشف حجاب یک حرام شرعی و سیاسی است که مقام معظم رهبری فرمودند.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس تصریح کرد: در جنگ ترکیبی که دشمن خیلی دقیق به آن پرداخت، اتفاقاتی رخ داد و خساراتی وارد شد که یکی از آسیب‌هایی که هنوز ادامه دارد، یا بهتر است اینگونه بگویم که برخی از دختران و بانوان به قصد حمایت از فوت یک دختر، پس از اینکه حقیقت روشن شد، جبهه خود را عوض کردند، ولی برخی هنوز واقعیت برایشان روشن نشده و برخی دیگر نیز از بیرون یک جنگ ترکیبی ادامه‌دار را هدایت می‌کنند.

وی اضافه کرد: لایحه تنظیم شده نه در پستو و نه پنهانی تدوین شده است و تعداد ۸ نفر نیز آن را تدوین نکرده‌اند بلکه جمع بزرگی از عقلا، اندیشمندان جامعه اسلامی آن را تنظیم کرده‌اند، محور کار نیز این بوده که قوانین و مقررات قبلی کفاف رسیدگی به موضوع را نمی‌دهد لذا سه قوه به این نتیجه رسیدند که قانون قبل نمی‌تواند جلوی این موضوع را بگیرد و قوه قضائیه لایحه خود را تنظیم و تقدیم مجلس کرد و مجلس کار بسیار بزرگی را انجام داد.

غضنفرآبادی با اشاره به برگزاری جلساتی از طرف مجلس با حضور نمایندگانی از نخبگان و دانشگاهیان و مرکز پژوهش‌ها در مشهد و تهران عنوان کرد: دشمن به دنبال این است که این لایحه به نتیجه نرسد تا بتواند بر مرکب جهالت خود بتازاند.

وی افزود: هوشمندی نمایندگان مجلس در رأی‌گیری استمزاجی حاکی از نگاه بلند آن‌ها در اینکه این لایحه به صورت اصل ۸۵ بررسی شود، بود. این لایحه بسیار عجیب است چرا که در این ۳ الی ۴ دوره‌ای که در مجلس حضور داشتم تابحال ندیدم هجمه‌هایی به این وسعت علیه یک طرح و لایحه وجود داشته باشد. مشخص است که این هجمه‌ها برای چیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: البته برخی از دوستان متدین نیز در یک موضوع با ما اختلاف نظر دارند که نگاهشان با ما متفاوت است. در این لایحه دخالت فیزیکی پلیس به حداقل رسیده است، به این دلیل که موضوعاتی اتفاق افتاد که همه در جریان هستیم و به همین دلیل سعی شد این دخالت به حداقل برسد لذا برخی نگرانند که اقتدار پلیس به خطر بیفتد، اما اقتدار پلیس سر جای خود است، ولی شیوه کار نرم و ملایم خواهد بود.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس با بیان اینکه همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند دشمن مدبرانه کار خود را پیش می‌برد و ما هم باید با تدبیر کار خود را پیش ببریم، گفت: این لایحه یک اعتبار، حیثیت و آبرو برای این مجلس است و هرچه سریعتر مجلس این لایحه را به تصویب برساند، یک روز به اعتبار، جایگاه و حیثیت خود افزوده است.

وی افزود: خدای ناکرده اگر هر روز گناهی رخ دهد، اگر تصویب این قانون به تأخیر بیفتد، ما در آن شراکت خواهیم داشت. امروز اشک‌های مادران شهیدی که صحنه‌های فجیعی را در جامعه می‌بینند و خطابشان به مجلس و مجلسیان است را باید دید که‌ای مجلس! دولت! قوه قضائیه! چرا کاری انجام نمی‌دهید؟!

غضنفرآبادی تأکید کرد: بررسی اصل ۸۵، تصمیم‌گیری در پستو نیست بلکه بر اساس یک اصل از قانون اساسی است که به مجلس این مجوز را داده است. این اصل اتفاقاً مهم، بلند و بزرگ است. خدای ناکرده اگر اصل ۸۵ برای بررسی این لایحه رأی نیاورد باید فاتحه این لایحه را خواند و یک نقص و عیب را در کارنامه من و شما ثبت کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه حدود ۱۵۰۰ پیشنهاد در خصوص این لایحه ثبت شده است، گفت: بنابراین تصمیم گیری در خصوص این لایحه به هیچ عنوان در پستو نیست. آقای نوری به عنوان مخالف این لایحه بیشترین پیشنهادات را ارائه کرد و درخواست ما از نمایندگان این است که به اصل ۸۵ رأی دهند و پیشنهادات خود را نیز به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع دهد.

وی با یادآوری اینکه این لایحه در دو بخش فرهنگی و قضایی به موضوع پرداخته است، گفت: این لایحه، تنها لایحه‌ای است که در طول دوران مجالس بیشترین توجه را به خود داشته و همگان موضوعات و مواد لایحه را ملاحظه کرده‌اند.

غضنفرآبادی تصویب اصل ۸۵ این لایحه را خواست خانواده شهدا، متدینین و جانبازان دانست و افزود: الحمدالله مجلس انقلابی همواره خود را در روز‌های سخت نشان داده است و امروز نیز یکی از آن روز‌های مهم برای مجلس شورای اسلامی در ایام سوگواری سیدالشهدا و یاران عزیزش است.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به ثبت پیشنهادات ۵۹ نفر از نمایندگان برای بررسی این لایحه بیان کرد: پیشنهادات بسیار خوبی برای بررسی این لایحه واصل شده و تفاهم بسیار خوبی بین سه قوه در این زمینه ایجاد شده است.

 

بانکی پور فرد در موافقت با تقاضای بررسی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب به صورت اصل ۸۵؛دشمن می خواهد عَلم حجاب را بر زمین بزند/ زمان کافی برای بررسی این لایحه در صحن نداریم

امیرحسین بانکی پورفرد در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۲ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با لایحه یک فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (حمایت از سلامت اجتماعی) طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در اجرای ماده ۱۶۴ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز مجلس در موقعیت بسیار حساسی قرار دارد و رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که خواص باید در لحظه تصمیم گیری مراقب باشند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هفته گذشته وقتی ۱۵۰۰ پیشنهاد در مورد لایحه ارائه شده ذهن‌ها به سمتی رفت که چاره‌ای جز اعمال اصل ۸۵ قانون اساسی در مورد این لایحه وجود ندارد، زیرا در حال حاضر لایحه برنامه هفتم و به زودی بودجه ۱۴۰۳ را در دستورکار خواهیم داشت و زمان کافی برای بررسی این لایحه در صحن علنی نداریم.

وی افزود: موضوع ضرورت توجه به حجاب و زمان کافی برای رسیدگی به آن مدنظر ما است و نمی‌توان به صورت عادی لایحه را بررسی و تصویب کرد بنابراین رأی به اصل ۸۵ تعیین تکلیف لایحه حجاب توسط مجلس است؛ خانواده شهدا، انقلابیون و متدینین چشمشان به تصمیم امروز مجلس است.

بانکی پور فرد با یادآوری اینکه ایرادات لایحه با انجام اصلاحاتی به حداقل رسیده است، گفت: ۸۰ درصد متن لایحه مورد وفاق صاحبنظران و مسئولان مربوطه بود و ۱۵۰۰ پیشنهاد توسط ۵۹ نماینده در مورد این لایحه مطرح شد که خوشبختانه غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضائی با طیب خاطر تمامی این پیشنهادات را با حضور نمایندگان بررسی و مدنظر قرار داد، زیرا این پیشنهادات ناظر بر ایرادات گرفته شده توسط جامعه بود و نیروی انتظامی، وزارت کشور و مسئولان و شخصیت‌های مختلف با حضور در نشست نظرات خود را به صورت مستقل ارائه کردند و چنانچه این لایحه به صورت عادی در صحن مطرح شود نمی‌توان تمامی نظرات را در مورد آن مطرح کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: اغلب پیشنهادات ۵۹ نماینده در مورد لایحه اعمال شده تا کمیسیون در مورد آن رأی دهد و در آئین نامه پیش بینی خوبی انجام شده که براساس آن ۴۸ ساعت باید پیشنهادات بارگذاری شود و چنانچه در این مدت زمان اعمال نشود و تنها یک کمیسیون تصمیم گیری کرد راه برگشت برای این لایحه به صحن وجود دارد؛ کمیسیون قضائی حقوقی همراهی خوبی در مورد مسائل فرهنگی این لایحه با کمیسیون فرهنگی داشت البته مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی هم ضمانت اجرایی پیدا کرده و قرار شده برنامه‌های اقدام آن مشخص شود و در واقع لایحه راه اجرای مصوبات را باز کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در لایحه برای سرحلقه ها، جریان‌های سازمان یافته، مدیران و سلبریتی‌ها مجازات‌های سختی در نظر گرفته شده و چنانچه در خانواده مدیران کسی تخلفی انجام داد هیچگونه تخفیفی برایش در نظر گرفته نمی‌شود.

بانکی پور فرد ادامه داد: اکنون لحظه آزمون مجلس است، زیرا در رابطه با حجاب جنگ ترکیبی به راه انداخته اند و حجاب عَلمی است که می‌خواهند بر زمین بزنند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۷
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۵۰
نتایج علنی ها دیدیم
خدا یا به خودت پناه می بریم
پاسخ ها
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
جالبه تابناک جان همه کسانی که میاد می خونن اخبارتو طیف مذهبی هستند چون غیر مذهبی نمیاد بخونه .جالب اینجاست 90 درصد بیشتر مخالف حجاب اجباری
هستند به مدیران بفهمونید دارن در جامعه اختلاف شدیدز ایجاد می کنن
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
حرف حقی زدم سانسور کردین؟
ناشناس
| France |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
دلار نیمایی از واردات گوشت قرمز حذف شد

وزارت صمت در نامه‌ ای اعلام کرد که انواع گوشت تازه یا سردکرده به گروه کالایی ۲۲ (ارز از محل تالار دوم) منتقل شدند.

تالار اول نیما شامل کالاهای اساسی، دارو و مواد غذایی و غیره هستند که بر اساس نرخ ۲۸,۵۰۰ تومان ارز به آنها تعلق می‌گیرد. در تالار دوم کالاهای غیر اساسی و در واقع مورد نیاز تولید کنندگان صنایع و غیره می‌باشد که تأمین ارز آنها بر اساس فروش
حاصل از صادرات است


این اولین چشمه از ازاد سازی دلارررررررررررر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
خدایا برای بیکاران کاری فراهم کن این نمایندگان در عین اشتغال انگار بیکارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
به نظرم اگه مجلس تعطیل بشه
هزینه ها کم می شه
هیچ قانونی معطل نمی مونه
هیچ اتفاق خاصی نمی افته
چند نفر بمونن هر چی می خوان تصویب کنن
هر قانونی می خوان درست کنند
وقتی شور و مشورتی نیست
وقتی شورا در کار نیست اصل مجلس شورای اسلامی اتوماتیک می ره زیر سوال
بقیه قوانین که مهم نیستند چون اجرا نمی شوند
قوانینی که با سرنوشت مردم سر و کار داره که باید با شور و مشورت انجام بشه بدون مشورت تصویب و اجرا می شه!
پس خاصیت مجلس شورای اسلامی چیه واقعا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
خیلی ها امروز ناهار هیچی ندارند بخورند
اونوقت این نماینده ها که خرج یک ساعت از جلسات آنها می تواند هزاران گرسنه راسیر کند
دارند راجع به چه امور پیش پا افتاده ای جلسه تشکیل می دهند.

یا پنچ تن آل عبا نجاتمون بده
.......................
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
مگه 84تا شو قبول داشتیم که اینم بیاد روش؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
در دین مبین اسلام و قرآن هیچ کجا روسری و چادر به زور سر بانوان کردن نیامده
اگر در قرآن آیه ای راجع به آن آمده بود کلیه کشورهای مسلمان با حجاب کامل بودندولی می بینیم در همه ی کشور های مسلمان به غیر از افغانستان پوشش اختیاری است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
اسمش را بگذارید دستورالعمل پوشش اجباری نه قانون حجاب و عفاف
لایحه مورد حمایت اقلیت ۱۰ درصدی بدون پشتوانه مردمی که مثل بقیه طرح های شما محکوم به شکسته
پاسخ ها
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
بخدا کامنتای همین صفحه خودش یه نظرسنجی از عموم مردم هست
خوانندگان تابناک همگی از مردم کوچه بازار و کف خیابون هستن
وقتی نظر عموم مردم مخالف با حجاب اجباری هست چرا با مردم دشمنی میکنید؟
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
من تو کامنتا زیاد دیدم میگن اقلیت ۱۰ درصدی ۲۰ درصدی
اینا زیر ۵ درصد هستن تو منفی مثبت ها هم نگاه کنید مشخصه
چرا الکی امارشون رو بالا میبرید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
خطاب به آزادی؛
آزادی آری ولی بی بند و باری نخیر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
ناشناس|
)|۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲

آزادی از نگاه شما یعنی همانند شما بپوشد ، بیندیشد و هرکس اینگونه نبود بی بند و بار ، عامل بیگانه و .... می باشد .
حجاب اختیاری حداقل آزادی یک شهروند است در سراسر دنیا و کشورهای اسلامی

فهمیدنش سخت نیست ،ولی نمی خواهید متوجه شوید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
این لایحه خلاف شرع و خلاف قانون اساسی و آزادی ها ی مصرح در آن است.
یعنی مجلس یک کشور خلاف قانون اساسی می خواهد قانون جدید تصویب کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
12:35 بفکر بی بند و باری انقلابیون باش داشتن یا نداشتن روسری نه نشانه عفت است نه بی عفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
كمسيون محرمانه - اجراي محتاطانه
وقتی زن و دختر خونه نخواد روسری سرش کنه و بابت روسری دست به کتک میشه، مجلس که هیچ، NATO هم کاری از دستش بر نمیاد.
مخصوصا اونایی که به چند فرزندی پایبند هستند و سه تا دختر دارن!
برادرهم داشته باشن که دیگه یا خود خدا
عمرا بشه بهشون حرفی زد

حالا هی زلم زیمبو آویزون لایحه تون کنین و عین کباب رو منقل بچرخونیدش که خوب برشته بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
این دخترها و بعضا خانم هایی که در کوچه و خیابان روسری از سر می اندازند نزدیک در منزل که می رسند از ترس پدر و مادر و شوهرانشان چنان مقنعه ها را محکم می کنند که لاخ مویی از زیر آن نمایان نباشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
12:34 اون عزیزانی که شما می گی مقعنه سفت می کنند همان هایی هستند که فکر می کنید چادری هستند!
همین نشان میده اونا همک دیگه اعتقادی ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
اکثر کسانی که الان لایحه تصویب می کنند
از پوشش خانواده خود عاجز هستند.
استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي

زماني مردم به مفاهيم فوق اميد بستند و انقلاب كردند.

اگر سايت تابناك معياري براي ارزيابي موارد فوق بيابد، در خصوص تحقق يافتن اين مفاهيم چهارگانه، به هر كدام از يك تا ده، چه نمره يي مي دهد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
خطاب به حسین؛
آزادی با بی بند و باری فرق دارد در اسلام هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود دارد و حفظ پوشش زن برای بالا بردن کرامت انسانی زن و پاکی جامعه از فساد است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
ناشناس|
)|۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲

حجاب اختیاری هیچ منافاتی با کرامت انسانی زن ندارد ، در ۲۵۷ کشور ، حجاب اختیاری است .

کسی که خواب است را میشه بیدار کرد ولی کسی که خودش را به خواب زده را هرگز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
۱۲:۳۲
از این حرفای صد من یه غاز بدون پشتوانه که نظر شخصی شماست و هیچ ارزشی ندارد خسته نشدین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
خیلی ها دنبال بی بند و باری نیستند و فقط دارند اعتراض می کنند. همین همفکر شما یامین پور رو برو نظر معروفش درباره حجاب رو بخون که می گه فلان چیز رو می زنند...، من خجالت می کشم حتی بنویسم. همین میرسلیم در زمان گشت ارشاد می گفت مردم می خوان لخت مادرزاد بیان بیرون. الان که گشت ارشاد تعطیل شده برو بیرون ببین لخت مادرزاد می بینی؟
بالاخره مقداریش هم توهمه دیگه. همه اش که خیالی نیست.
مردم ساده دل مشغول کن عقب ماندگی و گرانی انجام بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
آفرین. زدی تو هدف
مرغ پرواز کرد
گوشت قرمز که نگو ونپرس
حبوبات. میوه. اجاره خونه.. خودرو....
زندگی غیر ممکن شده
بعداز سر شکم سیری نمایندگان چون توانایی انجام هیچ کاری ندارند و همه چیز را رها کردند
چسبیدن به دوتار موی بانوان
جالب است که مثلا برای رسمی کردن سندهای عادی که حداقل 5 میلیون پرونده در سال دارد و حداقل 40 میلیون نفر از مردم را اسیر کرده و صدها میلیارد به مردم و کشور ضرر می رساند، چنین اهتمامی وجود ندارد.
احتراما با چند حقوقدان و جامعه شناس مستقل مناظره کنید و ببینید این قواعد و مقرراتتون ویران است کاری به غیر دموکراتیک بودن جریان ندارم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
اصلا نیازی به صحبت با حقوقدان و غیر حقوقدان نیست، خود مردم می دانند که پوشش مناسب به نفع جامعه است و این جنگ فرهنگی که یحتمل توسط آمریکا دنبال می شود در آینده نزدیک توسط هوشیاری ملت خنثی خواهد شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
اجبار از هر نوعش که با نظر اکثریت مردم مغایر باشد ، رفتاری غیر دموکراتیک و ..... است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
این لایحه نشان می دهد که مسئولان فکر می کنند ، صلاح مردم را از خودشان بهتر می دانند.
واین رفتار توهین آمیزی است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
جناب ناشناس
به نظر شما مردم همان 10 درصد چادری هستند
خیر 90 درصد دیگر هم حق زندگی دارند
تصویب این لایحه امنیت را خدشه دار می کند
به این معنی که مردم را رو در روی یکدیگر قرار می دهد
دیگر نه چادری آسایش خواهد داشت و نه بدون روسری
درگیری و نزاع با تصویب این لایحه تبدیل به رویه ای روزمره و خطرناک می شود.
فاتحه مع صلوات
صحن علنی معلوم میشه کی چی گفته و چی رای داده
امسال هم زمان انتخابات هست میخواهند با این ترفند از زیر مسئولیت فرار کنند و فردا بگن ما نبودیم ما رای ندادیم
باید رای ایشان مشخص باشه برای مردم
که خوب مخفی میخواهند رای دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
شما ميرود راي بدهيد ؟ من در هر صورت راي نخواهم داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
رای نخواهم داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
من و شما ما می شویم و در اسفندماه با حضور میلیونی خود پای صندوق های رای حماسه ای دیگر خلق خواهیم کرد و آبادانی و پیشرفت کشور را بدست خودمان رقم خواهیم زد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
رای بی رای
رای یعنی ما هم در این وضعیت سهیم هستیم
kh
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
من رای نخواهم داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
امیدوارم همان چند میلیون ارزشی و دولتی رای بدهند.
جناب رییسی که با رای ۳۰٪ از کل مردم دارای حق رای بالا اومد.
قسمت بامزه داستان اینجاست که خود نمایندگانی که دارند این قانون را تصویب میکنند هم در ته دلشان میدانند که هیچ خاصیتی این قانون نخواهد داشت و تاثیری بر وضعیت حجاب نمیگذارد فقط چون باید یک کاری بکنند که نمایش بدهند نگران هستند و پیگیر این مساله هستند این ماجرا به راه افتاده است وگر خودشان بهتر از من شما میدانند وضعیت مملکت چیست
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
اصل مطلب همینه و همه میدونن این مجلس اگه خاصیتی داشت این همه ارگانهای موازی برای قانونگذاری در کشور ایجاد نمیشد
زمان کافی برای بررسی این لایحه در صحن نداریم

این فقط توجیهی برای عدم شفافیت ایت لایحه است .
در مقابل مردم قرار نگیرید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
چون لوایح پیشنهادی به ۱۵۰۰ رسیده زمان کافی وجود ندارد ولی اگر همان ۷۰ لایحه توسط مجلس بررسی و مفاد مهم آن در اختیار نهادهای اجرایی قرار بگیرد تکلیف بر همگان مشخص می شود و جلوی بسیاری از نابهنجاری های اخیر گرفته می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
ناشناس|Iran
)|۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲

زمان کافی برای چه کسی نیست ؟؟؟؟

نمایندگان و مسئولان که ۶ ماه است فکر و ذکرشان لایحه حجاب شده
حالا که نوبت شفاف سازی است ، بهانه برای مخفی کردن نظرشان از مردم حوزه انتخابی شان پیدا نموده اند .
مجلس حداقلی ، همه اقشار جامعه را نمایندگی نمی کند
تازه به کمیسیون فرستادند که خالص سازی کاملا جهت بررسی انجام گیرد .
حجاب اختیاری نهادینه شد ، با این رفتارها شکلات را افزایش می دهید .
اقا یه پیشنهاد دارم. نمایندگان و مسئولین بلند مرتبه(البته اونهایی که دادگاهی محکومشون نکرده!) به خرج ملت ایران پا شن برن یه دور کل دنیا را بگردن و کلی هم عشق و حال کنن و برگردن بیان اینجا و ببینن بازم نظرشون نسبت به حجاب و عفاف و بنیان خانواده اینها همینه یا نه. و البته خیلی چیزهای دیگه.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
فرزندان اينها در كشورهاي غربي اصلا خود را مسلمان نمي دانند
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
دقیقا! برند ببینند تمامی همجنس بازها و سیستم اموزشی که بچه های دبستانی را اموزش میدهند بعنوان مثال فیزیک بدنی که از روز تولد دارند دختر یا پسر ملاک جنسیت نیست و میتوانند هر گرایش جنسی که مایل هستند بشوند.
ملت هرچی بهتونگفتن بگید دلار چند زیر ساخت کو مسکن چند یک روز استقلال ملت میزارن سرکار یک روز با بیرانوند یک روز با مهسا یک روز با دختر ابی یک روز با دریاچه مسئله اصلی گرانی گرانی گرانی
خوبی زندگی در ایران اینه که بدون هزینه و تجهیزات ماشین زمان میتونی عینآ احساس زندگی در عصر حجر را تجربه کنی. باید ببینید دخترایی که در پلیس +۱۰ بخاطر توقیف ۲ هفته خودرو به اتهام پوشش نامناسب چه زجه ای میکشن???
پیش بینی شخصی من ،بعد تصویب قانون حجاب و عفاف، دلار بیش ۶۵ هزار تومن خواهد شد و خیلی ها دار و ندارشون رو به دلار تبدیل می کنند و‌ آواره کشورهای غربی میشن.
حالا اگه یه نفر خاجی بگه اگه من همه کاره کشور شما یعنی ایران بشم اجازه میدم هر غذایی دوست داشتین بخورین حتی لباس پوشیدن را براتون اختیاری می کنم. ضمنا اجازه میدم دوچرخه سواری کنید و سگ هاتون رو داخل پارک بچرخونید ، همه بهش رای میدن.
از ترس مردم جرات نکردند در نشست علنی مطرح نمایند وعده مردم با شما دراسفند ماه
پاسخ ها
بچه محل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
وعده مردم " رای نمی دهیم"
ناشناس
| India |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
ایران فقط تهران نیست تهران هم فقط شمیران نیست شماها ممکن است رای ندهید ولی همه مردم ایران نیستید اکثر مردم ایران مومن و متدین و حزب اللهی هستند
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
۱۱:۲۰
الان معیار شما از مومن و متدین و حزب اللهی بودن رای دادن هست؟
من خودم ادعایی ندارم ولی در خانواده کاملا مذهبی و معتقد من نه کسی قصد رای دادن داره نه با حجاب اجباری موافقه.
الکی سعی نکنید خودتون رو مومن و مسلمون نشون بدین و طیف مخالف رو بی دین و بی اعتقاد
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
حق داری از وضع موجود راضی باشی چون نفع شما در فقر و فلاکت مردم میباشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
اکثریت مردم مسلمان بودند در زمان غلبه کفر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
ناشناس|
|۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲

من مسلمانم و سعی می کنم رفتارهایمان بر پایه اخلاق مداری باشد

و رای نمی دهم و با حجاب اجباری هم مخالفم ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
۱۱:۲۰
سایبری هموطن

سر خود را در برف نکنید تا هیچ چیزی را نبینید .
در همین سایت می بینید که در اقلیت اقلیت هستید
هرروز که می گذرد ناکارامدبودن مجلس عیان تر میشود .خب با این حساب این همه هزینه چرا به مملکت تحمیل می شود.ببرید وبدوزید برادرانم که حمایتتون میکنند .مجلس برا چی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
به گزارش تجارت‌نیوز، ساعت پیش نامه‌ای منتشر شد که در آن وزارت صمت اعلام کرده بود که واردات گوشت قرمز و چای به گروه کالایی 22 (ارز از محل تالار دوم) منتقل شده و ارز نیمایی برای وارات این دو محصول حذف شده است. اما اکنون قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی این خبر را تکذیب کرده است.
حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی گوشت قرمز تکذیب شد

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در واکنش به اخباری که در فضای مجازی پیرامون حذف ارز 28500 تومانی گوشت قرمز منتشر شده است گفت: این اخبار به جد تکذیب می‌شود و هیچ‌گونه تغییر گروه کالایی برای گوشت قرمز گوسفندی و گوساله وادراتی اتفاق نیفتاده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
۱۴:۱۴
ما در مملکت تایید تکذیب ها زندگی میکنیم
یعنی هرچی تکذیب شد بدونید تایید شده است و واقعیت داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
کمتر از 1 ماه پیش تمام سران مملکت افزایش قیمت نان رو تکذیب کردن ولی الان نان 40 درصد گران شده
در سال کنترل تورم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جایی که هشت نفر برای هشتاد میلیون تصمیم میگیرن
مردم هوشیار شدن
و فهمیدن که طرح های مربوط به حجاب برای سرپوش گذاشتن به سوء مدیریت و ناکارامدی مسئولین در زمینه اقتصادی و معیشتیه
وقتی چیزی رو هشتادوپنجی می کنن یعنی اینکه خودنماینده های مجلسم میدونن دارن اشتباه بزرگی مرتکب میشن و جرات ندارن هیچکدومشون مسیولیت این خطارو به گردن بگیرن و بگن من موافق بودن و جار فرار میذارن برای خودشون که بعدا بگن من نظرم این نبود
مجلس نماینده ۱۵ درصد مردم ایران هست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
امسال زير ١٠ ٪؜ خواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
کمتر از 5 درصد
بیاد بیاریم قوانین پرسروصدای مجلس های دوره قبل را راجع رسیور و ویدئو و همچنین هلی برد نیروی های ورزیده پلیس به پشت بامها را و خورد کردن دیش ، و..........
چندسال گذشته
قوانینی را که اکثریت جامعه نپسندن ، سرنوشتشون یکی هستش حالا چه اصل 85، چه صددرصدی مجلس اون را تایید کنه ، سریع به بوته فراموشی سپرده میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
. احسنت ضمناً بانوان ایرانی معمولاً با وقار و متین هستند و در پوشش رعایت عرف را می کنندنسل جوان هم اقتضای طبیعتش اینه که در پوشش جسور تر باشه
کاش مجلس انقلابی همینقدر هم در مورد فقر و بیچارگی و بدبختیهای مردم عجله داشت و براش مهم بود!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
دلتون خوشه بابا یه طرحی تصویب می کنن دوزار بره تو جیب دولت برا جرایم والا با بگیر و ببند کا پیش نمی ره حداقلش یه درامدی برای دولت که میشه
بابا حق دهید به نمایندگان - بلاخره انتخاب نزدیک است - میرسند لیست کسانی که رای مثب میدهند لو برود و بعدش این موضوع در رای ملت تاثیر داشته باشد
کاشکی فقط تصویب می‌شد
«زنها در زندگی آزادند»
تمام.
پاسخ ها
ehsan
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
خب پس مردان چی؟
اونا اسیر باشن؟
آزادی برای همه
اینطوری که باز شد زن پرستی
یک پیشنهاد، نمایندگان محترم مجلس و دلواپسان به افغانستان مراجعه و با تماس حضوری از نحوه عملکرد طالبان در حوزه حجاب تجربه لازم را کسب و در کشور پیاده کنند. چطوره؟ به پیر به پیغمبر بالا برید پایین بیاید جامعه به وضعیت قبل از شهریور 1401 بر نمی گرده، مقصر به وجود آمدن این وضعیت هم هم افراطی گری ها و عملکرد گشت ارشاد است.
جریمه نقدی و این چیزها کارایی ندارد برای جلوگیری بسط منکرات و فساد در جامعه ای کاش شلاق هم عین قانون مجازات اسلامی در این قانون دیده میشد بی حجابها تا نترسند به رویه فاسد خودشان ادامه میدهند اکثرا هم پولدار و مرفه هستند جریمه نقدی اثری بر ایشان ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
نظر یک رانتی از قشر 2 درصدی جامعه که از سر شکم سیری حرف میزنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
ای جان عزیز دل تا جایی که توی تمام |آموزه های دینی به ما یاد دادن همیشه گفتن حق الناس از هر گناهی بدتر هست چرا گلم بابت حق الناسی که دولتهای محترم به گردن مردم دارن بابت تلف کردن بیت المال شلاق و اعدام و غیره طلب نمی کنید. غیر اینه که با این حرفها سر مردم رو گرم می کنید که اختلاسها و باقی امور خودتون رو جلو ببرید
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
شما کی هستید که در هندوستان نشسته اید و برای مردم ایران نسخه می پیچید؟؟؟؟؟؟؟
مردم را با مساله حجاب مشغول کرده اند تا اذهان ایشان از پیگیری مطالبات در خصوص بهبود وضعیت معیشتی و اقتصاد کشور که حل آن در توان مردان دولت فعلی نمی باشد منحرف شود .
خجالت نداره که خوب حالا حرفاتون پخش بشه چی میشه حالا
مردم هوشیار ایران، قشر فرهنگی، کارمند، استاد دانشگاه، حوزوی و ... دقت بفرمایید؛
آمریکا چون دیده است با تحریم هایش نتوانسته جلوی حرکت پیشرفتی کشور در زمینه های مختلف علمی را بگیرد این بار با جنگ فرهنگی سعی در اختلاف افکنی بین مردم دارد تا از این منظر راه نفوذ باز کند پس بهتر آن است که اولا خودمان رعایت کنیم و حتی قشر فرهنگی وظیفه دارد آن فردی را که ندانسته، نابهنجاری اخلاقی در جامعه ایجاد می کند، ارشاد کند و در ثانی مجلس طبق اصل ۸۵ قانون اساسی، طرح ۷۰ لایحه ای حجاب و عفاف را هر چه زودتر در اختیار متولیان امر در بخش اجرایی کشور قرار دهد تا جوان ایرانی ناخواسته در مسیر ظاهر غرب قرار نگیرد که این ظاهر غربی اگر به یکباره در جامعه فراگیر شود نتیجه ای جزء بی بند و باری اخلاقی و سست شدن بنیاد خانواده ها نخواهد داشت.
اکثریت ما می دانیم که هر فرهنگی را آیینی است که اصالت آن را رقم می زند و اصالت فرهنگ خانواده ایرانی به حفظ پوشش و حجاب مناسب با عرف جامعه است، الان قشر وسیعی از جامعه ما مذهبی هستند و چاره ای ندارند جزء این که در برابر این نابهنجاری ها که توسط قشر خاصی صورت می گیرد، سر به زیر انداخته چون می دانند رسیدگی به این امور وظیفه بخش های ارشادی جامعه و قضایی است.
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
همه رای می دهیم تا پیشرفت کشور را بدست خودمان رقم بزنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
خطاب به ناشناس ایا شما پیشرفتی دیدی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
ناشناس ۱۳:۵۷
پیشرفت هایی را که ما در زمینه های مختلف علمی بدست متخصصان داخلی و جوانان نخبه وطنی بدست آورده ایم، خود کارشناسان آمریکایی و غربی هم معترف شده اند و بارها به آن اشاره کرده اند و از روی عجز و ناتوانی تحریم اعمال می کنند تا جلوی حرکت پیشرفتی کشور را بگیرند، اگر عینک خود کوچک بینی را برداریم بد نیست.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
۱۴:۴۵
این مکتب رائفی پوریسم از کجا آمد؟ گفتن حرفای بدون سند و غیرواقعی برای دلخوش کردن افراد ساده؟
حرفایی از جنس همین خانمی که چند وقتی هست کلیپاش پخش میشه و مدعی هست آمریکا با سرانه درامد 20 برابری نسبت ب هر ایرانی دارای 40 درصد فقیر هست!
من 50 سال سن دارم نمیدونم این لایحه حجاب در چه سالی و در کدام مجلس بدون سروصدا و یواشکی تصویب شد که الان بلای جان این مردم و جوونها شده.
خوب مردم بدبخخت رو سرگرم كردين
قانونی که مورد احترام مردم نباشد و یا هماهتنگ با عرف جامعه نباشد ضمانت اجرایی ندارد، وقتی ترک یک فعلی که برای ان مجازات در نظر گرفته شده در نگاه لاقل بخش عمده ایی از جامعه قبح اجتماعی و یا جرم تعبیر نشود حتما با نقض عمده روبرو میشود، نقض مکرر یک قانون نیز لاجرم قانون مورد نظر را بی وجاهت میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
اشتباه همین طرز فکرت است، حجاب و رعایت قانون آن، مورد احترام اکثریت جامعه است
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
ناشناس اقلیت 12:18 لطفا از جانب اکثریت اعده فضل نکن این قانون نانوشته از پارسال ثابت کرده چقدر مورد احترام است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
ناشناس ۱۴:۲۹
بالای ۷۰ درصد مردم حجاب و پوشش را به بی حجابی ترجیج می دهند شما اقلیت در اینجا اکثریت اعادیه فضل تان می شود و
فکر می کنید با کامنت هایی این چنینی می توانید حرف خود را به کرسی بنشانید، در حالی که اگر حرف شما به کرسی نشست و دختر و پسر ایرانی که به فرهنگ پوشش و حجاب عادت دارد
تحت تاثیر نابهنجاری های اخیر دچار فساد اخلاقی شد آن گاه خود شما معترف می شوید و دوباره کامنت می گذارید که عجب غلطی کردیم که ندانسته از روان شناسی جامعه کامنت می گذاشتیم.
حالا که مسئولین حرف حساب سرشان نمی شود و می گویند مرغ یک پا دارد بگزار تا گذر زمان حالی آنها کند
لایحه حجاب هم مثل برجام است که به سرانجام نرسید و اینهم به سرانجام نمی رسد

هرچی به اینها می گویی برو معیشت مردم را درست کن برو اقتصاد را درست کن تا حداقل عملکرد خوبی داشته باشی تا مردم بهت ایمان بیاورند اما کو گوش شنوا

در مورد سیاست خارجی هم بگذار حرف عقلا را گوش نکنند بالاخره بعد از کلی خسارت متوجه می شوند که اشتباه کردند
اگر قبلا دوتا کشور می آمدند سرمایه گذاری کنند الان حتی کشورهای دوست هم نمی آیند
کار من تو خیابون شده بعد از تشکر بابت تذکر رعایت حجاب یکه کلمه به شما ربطی نداره گفتن.
به خودت بگو بمن چه قبل از اینکه بهت بگن به تو چه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
اشکال ندارد، همین که وظیفه خود را انجام داده ای کار درستی انجام داده ای ، شما تکلیف خود را انجام دادی ای و اگر اکثریت جامعه مثل شما عمل می کردند جلوی بسیاری از نابهنجاری های اخیر توسط خود مردم گرفته می شد.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
|۱۲:۱۶
کلا تو باغ نیستی ها
از بس ساندیس خوردی نمیگیری
این بنده خدا منظورش این بود هرکش ب من تذکر حجاب بده من بهش میگم به شما ربطی نداره
لایحه صیانت از ملاک اوقاف کی به مجلس می رود ؟؟؟؟؟
از عجایب روزگار اینه که شهرداری به جای معذل موش و الودگی و هزارتا دیگه به فکر حجاب هست.
تا وقتی که هر کی سرش تو کار بقیه هست و برای پاچه خواری طرح های صدمن یه غاز می ده و کل هزینه اش هم از جیب مردم میره این کشور درست بشو نیست که نیست و هر روز افرا بیشتری عطاش رو به لقاش می بخشند
حتی جرات بیانشم ندارید چه برسه یه اجراش.اخرش میگن پول بدید هرطور دوس داشتید لباس بپوشید.
خدا ازسر تقصیرات شما نمایندگاه به اصطلاح مردم نگذرد که واجبات و نیاز های ضروری مردم را ول کرده اید و چسپیده اید به عفاف و حجاب فقط در تهران به وضع اجاره مسکن نگاهی بیاندازد و چهره نگران پدران مستاجر رو نگاه کنید بخدا جواب این حق الناس رو در دنیا و اخرت باید بدهید کمی به خود اید چند سال می خواهید عمر کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
دریاچه ارومیه نیمه جانی دارد و گفته می‌شود در بحرانی‌ترین وضعیت خود سال‌های اخیر است. محمد درویش، کارشناس محیط زیست می‌گوید به دلیل افزایش سدسازی، کشاورزی و ندادن حق‌آبه به این حال و روز افتاده است. خودمان این بلا را سر دریاچه آوردیم.
قوانینی که همچنان اضافه می شوند و ملت را مجرم می کند ولی نه ملت ان را قبول دارد و نه عمل می شود. مثل ماهواره
آیا این لایحه به مجلس خبرگان و تشخیص مصلحت هم می رود تا مثل لایحه خودرو پاسکاری شود؟!

بعبارتی کاری که بخواهند انجام دهند سریع انجام می دهند اما اگر نخواهند صد تا بهانه جلویش می آورند تا انجام ندهند آنوقت می خواهند مردم هم بر عکس خودشان صادق و درستکار باشند

در کارتان صادق باشید درستکار باشید دزدی نکنید نگذارید دزدی رسمی و غیر رسمی شود همه چیز درست می شود
تو مجلس خودی و سوپر انقلابی جرات علنی کردنشو ندارن ، بعد می خوان تو جامعه ای که 10 درصد بشون رای دادن اجراش کنند

ما که کلا دو میلیون پول تو حسابمونه ، اونم یک 40 دلار می خریم می ذاریم زیر سرمون ، هر چه دل تنگت می خواد جریمه کن
قوانینی که پشتوانه مردمی نداشته باشه کاغذ پاره ای بیش نیست. ما در تمامی جهات قوانین به اندازه کافی داریم اما چرا درست اجرا نمیشه چرا بهش تمکین نمیشه و نتیجه نمیده؟ چون حمایت مردمی پشتش نیست.
امروز اعلام کنن ملت دلار نخرید. فردا ملت از اول صبح صف خرید دلار تشکیل میدن چرا؟
جون نه به دولت و نه به قوهنینش هیچ اعتماد و اعتقادی ندارن. حالا لایحه حجابو ۵۰۰ ماده ای کنید. لایحه غیر مردمی کیلویی چند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
بهروز تا حالا کجا زندگی می کردی نکنه تازه از فرنگ برگشتی که نمی دانی حجاب جزء فرهنگ مردم ایران و ریشه در فرهنگ کهن ایران دارد و ایرانیان از قرن ها قبل پوشش مناسب را رعایت می کردند و لایحه حجاب و عفاف همان طور که از اسمش پیداست؛ " عفاف" در درجه اول به نفع دختران و زنان ایران زمین و در درجه بعدی به نفع کل جامعه است، التماس تفکر.
ناشناس
| Estonia |
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
ناشناس جان آب در هاون می کوبید! نگاه مجلس کن متوجه میشی نطر جامعه در مورد پوشش چیه
این لایحه به دنبال نابود کردن سرمایه اجتماعی یعنی مدارا ی اجتماعی و وحدت جامعه است
مطمئنم کسانیکه این لایحه رو مطرح کردن از آخرین سرمایه اجتماعی برای بقائ خود میخواهند استفاده کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
لایحه عفاف و حجاب به دنبال نابود کردن سرمایه اجتماعی!!!! یعنی نابهنجاری های اجتماعی را سرمایه اجتماعی می دانی؟ اگر از این باب که اکثرا جزء قشر لاکچری نشین جامعه هستند و با اعمال جریمه ممکن است درصد کمی از سرمایه اقتصادی شان را از دست بدهند درست گفته ای ولی بدان که این افراد نه تنها سرمایه اجتماعی نیستند
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
وحدت حول چه چیزی؟ بی بند و باری؟ فکر می کنین الان بی حجابی فقط محدود به نداشتن روسری می شه؟ همین الانش داره به پوشش های خیلی نامناسبی تبدیل می شه. قرار نیست برای رسیدن به هر چیزی از هر راهی استفاده کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
دمت گرم علیرضا
مهم اینه که به هر قیمتی که شد

تصویب بشه

چطورش و رضایت مردم

مهم نیست
این مجلس بدترین مجلس تاریخ ایران است نه اوضاع کشور و دنیا را می تواند بسنجد نه وضع مردم را درک می کند و نه خواست اکثریت مردم را میداند و فکر میکند مردم همان چند نفر پلاکارد به دستیست که به سفارش و وعده جایی جمع شده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
به خاطر همین هست که کلی شورای موازی تشکیل شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
ای کاش کمی از این بدترین ها را هم نثار آن ور آبی ها و بخصوص آمریکا و انگلیس می کردی که با سیاست های غلط اند غلطشان کل دنیا را به آشوب کشانده اند.
قبل از این موضوع لایحه حجاب من به مجلس پیشنهاد می کنم که دو و سه نفر نفر تاریخ شناس و مفسر قرآن مستقل که تسلط به تاریخ ائمه و تفسیر قرآن داشته باشند بیایند در مورد حجاب در زمان ائمه را برای نمایندگان توزیح بدهند (بدون تعصب و بدون نگاه سیاسی)
اینکه شرح نزول آیات حجاب برای چی است
اینکه در زمان خلفا و ائمه حجاب چگونه بوده است
اینکه چه تفاوتی بین حجاب زنان آزاد مومن و کنیزان وجود دارد
اینکه عفاف و حجاب چه رابطه مستقیمی با غرایز دارد و آیا حدود شرعی غرایض مطابق با قرآن و شرع و تاریخ ائمه چگونه است

آنوقت بنشیند و بدون تعصب ببینید که باید قانون حجاب نوشته بشود یا خیر و اگر نوشته شود چگونه باید باشد

ما در تعریف فساد داریم بیراهه می رویم
فساد یعنی فاصله طبقاتی
فساد یعنی یک همسایه سیر بخوابد و یک همسایه گرسنه
فساد یعنی به خطر افتادن معیشت مردم
فساد یعنی بی ارزش شدن پول ملی
فساد یعنی به خطر افتادن تولید و اشتغال
فساد یعنی هدر رفتن منابع ملی
فساد یعنی رونق بازار رانت و دلالی و احتکار
فساد یعنی دروغ گویی بخصوص مسئولین
فساد یعنی ادا نکردن امانت
فساد یعنی اشتباه در سیاست خارجی و داخلی
فساد یعنی جهالت در دین و باورهای مردم
فساد یعنی فرهنگ خراب و ضعیف
فساد یعنی شعار بی عمل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
هموطن ناشناس؛
فساد یعنی شیطان درون یعنی نفس سرکش انسانی.
فساد یعنی قدرت بیش از اندازه بدون در نظر گرفتن منافع دیگر
کشورها و فقط به دنبال منافع شخصی خود بودن و به رشد علمی و *فرهنگی* دیگر کشورها آسیب رساندن و در یک کلمه فساد یعنی؛ سیاست های اشتباه آمریکای امپریالیسیم
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
اینایی که گفتین، هست. ولی موضوع سلامت جامعه و پوشش اشخاص که نقش مهمی در شیوه‌ی زیست اعضای جامعه داره،‌مهم نیست؟ هم اینا مهمن، هم موضوع حجاب و پوشش. و این یه موضوع کاملاً واضحی هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
بازم دمت گرم علیرضا.
بندی لو رفته از لایحه حجاب
خانمهایی که در فصل تابستان در بیرون از خانه جوراب نمی پوشند و پاهای خود را در معرض نمایش عمومی قرار می دهند فلک می شوند .
وضعیت تکنولوژی جهان بگونه ای رقم خورده است که خواسته و نخواسته فرهنگ های کشورها در داخل خانه ها می آید
امروزه بخاطر وجود ماهواره ها و اینترنت و فیلترشکن هایی که سهل الوسول است شما به راحتی به انواع سایت ها و شبکه های مخرب دسترسی دارید

گویی جریانی ماورایی است که به ما می گوید که باید دنبال قوی کردن باورهای خودمان باشیم تا اینکه بخواهیم از ابزارهای بازدارنده استفاده کنیم

شما نمی توانید در هر کوی و برزنی پاسبان بگماری که نگهبان افراد باشند

اما می توانی با قوی کردن باورهای مردم حتی نتیجه را معکوس کنی و بدون پاسبان کاری کنی که مردم خودشان نگهبان و حافظ خودشان باشند

یقینا راه حل هدایت اول استدلال و منطق قوی و دوم تعادل و میانه روی در بیان است
تجربه نشان داده است که افراط باعث دلزدگی وانزجار می شود و چه بسار افراد را در حالت تدافعی قرار دهد
تجربه نشان داده است که کسانی که عملکرد خوبی ندارند بهتر است دیگران را نصیحت نکنند و اول عملکرد خودشان را اصلاح کنند تا عملکرد آنها باعث اصلاح دیگران شود
به قولی " یکی شد مهندس یکی شد دکتر ماهم شدیم درس عبرت بقیه " وضعیت و حال روز ما و مملکت است برای بقیه مردم دنیا
قانون عوام نمی نویسن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
مثل قانون ماهواره...قانون بایستی توسط اکثریت مورد قبول باشد تا اجرا گردد لاغیر
دریاچه ارومیه نیمه جانی دارد و گفته می‌شود در بحرانی‌ترین وضعیت خود سال‌های اخیر است. محمد درویش، کارشناس محیط زیست می‌گوید به دلیل افزایش سدسازی، کشاورزی و ندادن حق‌آبه به این حال و روز افتاده است. خودمان این بلا را سر دریاچه آوردیم.
"مجلس در راس امور است" .. امام خمینی

البته در راس امور بی اهمیت !!! چون اصل هشتاد و پنج در راس امور مهم شده و مجلس را دور میزنه حتی مجلسی که با خودی ها پر شده !!!
تصویب این لایحه مسیر غلطی است که نتیجه عکس می‌دهد ، با دهه ۵۰ و ۶۰ می‌شد چنین برخوردهایی کرد ولی با نسل امروز نه
انشاالله که قانون خوبی تصویب بشه. واقعا چهره ی شهر، این روزها خیلی زننده شده. خیلی از خانم های محجبه هم که تا الان بیشتر در مراسمات حضور پیدا می کنن و اونجا بود که دیده می شدن و در فضاهای عمومی کمتر بودن، این روزا حضورشون خیلی خیلی کمتر از قبل شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
اصل مطلب را ادعا کردی علیرضا، آفرین.
قانون حجاب و عفاف به نفع همه است و نه تنها هیچ کاری به آزادی زن ندارد، بلکه تضمین کننده سلامت اخلاقی جامعه است. غرب به فرهنگ خودش عادت دارد و ظاهر غرب برای جوان ایرانی فقط دردسر است، غرب اگر دلسوز جوان ایرانی است پیشرفتش را
در اختیار جوان ایرانی قرار دهد نه ظاهرش را برایمان تبلیغ کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
اتفاقا چهره شهر خیلی زیبا شده و شما چشم دیدن زیبایی رانداریدو.
پرده ها افتاده و واقعیت ها نمایان شده است . اتفاق خاصی نیافتاده تا به حال هم همینطور بوده ، منتها با صحنه سازی ! در اصل ماجرا و به عبارت دیگر تا به حال هم نه نماینده داشتیم و نه مجلس . همین
بالارخه جمعبندی مجلس از ضرورت بررسی این لایحه ذیل اصل 85 چه بود؟

آیا اغتشاشات 1401 و نتایج آن، ضرورت اصلی در بررسی این لایحه ذیل اصل 85 است یا اینکه توالی این دو رویداد صرفاً اتفاقی بوده است؟

چشم انداز تصویب این لایحه در صحن مجلس چقدر زمان بر بود و آسیب های این تأخیر چه می توانست باشد؟ آیا این تسریع قرار است در کنترل حوادث احتمالی (در راستای پیش بینی احتمالیِ نهادهای امنیتی) در سال 1402 نقش بازدارندگی داشته باشد؟

نکته: در نطق نمایندگان توجیهی صریح برای ضرورتِ مورد تصریح در اصل 85 قانون اساسی نیافتم و با توجه به رأی مجلس، تصور می کنم مورد ضروری بودن ِ مساله بی حجابی، اگرچه مورد اتفاق اکثریت نمایندگان مجلس است اما در تریبون مجلس قابل طرح نبوده است.

نکته2: آنچه در این لایحه به عنوان مورد ضروری مطرح می شود ناظر به مواد معدودی از لایحه است ولی کمیسیون مسئول با چند برابری کردن مواد لایحه بعد از اخذ یک فوریت بررسی از صحن مجلس برای لایحه اولیه، اصولاً تعداد زیادی از مواد را ذیل این عنوان و در پیوست با موضوع بدحجابی، اصل 85 ای کرده است. (شاید بهتر بود به طریقی این دو بخش از لایحه از هم تفکیک می شد) توجه: این کار قانونی است و نکته 2 به این مساله از بُعد قانونی بودن اشکالی وارد نمی کند.

حق تعدیل و سانسور برای تابناک محفوظ است.
نمایندگی مجلس کشک .اصلا مجلس منحل کنید تاهم رانت ازبین بره هم فساد همه قانوانام بدیدکمیسیون 85 هزینه مجلسم صرف اشتغال کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
مجلس در راس امور است و اگر مجلس نباشد هیچ قانونی توسط دولت قابلیت اجرایی ندارد، پس همه با هم، ما می شویم و با حضور پر رنگ در انتخابات اسفندماه آینده کشور را بدست خودمان رقم می زنیم.
فقط بچسبید به بنزین که میخان سر گرم باشیم
در خصوص تجمع پر شمار موافقان حجاب اجباری مقابل مجلس خبری ( به خصوص تصاویر دشمن شکن )

منشر نمی کنید؟
یعنی اگه در شوری نگهبان تایید شود این قانون مصوبه مجلس نام دارد ؟
اقلیت کارشون رو می کنن حالا شما هی بگین نمیشه ، نمی تونن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
همیشه حق با اکثریت نیست؟اگر یک درصد هم مومن وباغیرت وسالم باشند باید حاکم باشند،کیفیت وحقیقت شرطه
اگر اکثرییت جامعه حجاب دارند پس چرا پول بیت المال رو صرف خرید دوربین و وقت مجلس صرف حجاب می کنید اگر هم اکثریت حجاب ندارند که نیاز به این همه بگیر و ببند و جریمه و وقت و کمیسیون داره باید به خواست مردم و اکثریت احترام گذاشت
در کشوری که مردمش درگیر بی آبی و نان هستند به 85 شدن روسری و چادر رای میدهند و کلی هم ذوق می کنند.
نمایندگان انقلابی زرنگ تشریف دارند برای اینکه وقتی از انها پرسیده شود این چه قانونی بود که تصویب کردید بگویند اصل۸۵ بوده وبه ما ربطی ندارد وبدنبال رای جمع کردن در حوزه انتخابیه شان بروند ودوباره عده ایی راگول زده وخود را مردمی معرفی کنند
مجلس فقط یه دور همی هست برای گرفتن ماشین شاستی بلند، وگرنه تصمیمات جای دیگه گرفته میشن
برای بی حجابی مجازادتی در قران قید نشده لذا این قوانین شرعی نیستند. در عرف نیز طرفداران حجاب اجباری کمتر از طرفداران آزادی حجاب است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار