بازدید 9237
۱
کریس تیم ۱۰نفره‌اش را در جدال حیثیتی قهرمان کرد

الهلال ۱ النصر ۲ : رونالدو مرد فینال‌ها؛ این قسمت جام عرب

رونالدو تیم ده نفره اش را که یک گل از الهلال عقب بود، با درخشش و دبل مثال‌زدنی برنده بازی و فاتح مهمترین جام تاریخش کرد. کریس ارزشش را داشت
کد خبر: ۱۱۸۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷ 12 August 2023

النصر عربستان با درخشش کریستیانو رونالدو فوق ستاره ۳۷ساله خود در فینال جام باشگاه‌های عرب ، رقیب دیرینه خود الهلال را شکست داد و فاتح مهمترین جام تاریخ خود شد.

به گزارش تابناک ورزشی، جام باشگاه‌های کشورهای عربی به میزبانی عربستان و با جولان تیم‌های پولدار سعودی سرانجام به پایان رسید.

الهلال عربستان (۱-۳-۲-۴): محمد العویس | سعود عبدالحمید، کالیدو کولیبالی، علی البلیهی، یاسر الشهرانی | محمد کانو، روبن نوس | سالم الدوساری، میلینکوویچ ساویچ، مایکل | مالکوم

النصر عربستان (۳-۳-۴): نواف العقیدی | سلطان الغنام، علی لاجامی، العمری، الکس تلس | سکو فوفانا، الخیبری، بروزوویچ| تالیسکا، سادیو مانه، رونالدو

الهلال ۱ النصر ۲ : رونالدو مرد فینال‌ها؛ این قسمت جام عرب

یک جام دیگر در ۳۷سالگی ؛ کریس تمام نمی‌شود

در بازی فینال دو تیم پرستاره الهلال و النصر که رقابت آنها تا سر حد دشمنی پیش رفته، به مصاف هم رفتند که در نهایت این النصر بود که با درخشش کریستیانو رونالدو با نتیجه دو بر یک به پیروزی دست پیدا کرد و جام قهرمانی را بالای سر برد.

در این بازی الهلال با یک گل پیش افتاد اما النصر باوجود آنکه ۱۰نفره شد اما کریستیانو رونالدو بازیکن ۲۰۰ میلیون یورویی زردپوشان ، دو گل به ثمر رساند تا ضمن گرفتن انتقام از آبی‌پوشان مغرور ریاض ، تیمش را قهرمان این رقابت بسیار مهم کند.

رونالدو در دقایق پایانی مصدوم شد و با چهره ناراحت از زمین خارج شد.

این نخستین‌ جامی است که کریستیانو رونالدو با تیم عربستانی به دست آورد. او به عنوان آقای گل این رقابت‌ها نیز دست یافت و جایزه بهترین ستاره مسابقات را هم از آن خود کرد تا ثابت کند که تمام نشده و هنوز در پی درو کردن جام‌های پیاپی است.

او حالا از حیث تنوع جام های فتح شده ، دست نیافتنی‌تر شده است و به رکورد ۲۲ نوع جام رسمی رسید.

 

رونالدو چگونه فاتح جام صحراها شد

بازی در نیمه اول نزدیک و درگیرانه دنبال شد و توپ بیشتر در میانه میدان به گردش در می‌آمد. حساسیت بالای بازی به وضوح روی کیفیت مسابقه اثرگذار بود و از هر تیم دو بازیکن با کارت زرد جریمه شدند. نیمه اول بدون رد و بدل شدن گل به پایان رسید.

در نیمه دوم شرایط بازی تغییر کرد و الهلال کنترل میدان را در دست گرفت. در دقیقه ۵۱ پس همکاری زیبای بازیکنان الهلال، توپ به مالکوم رسید و او با پاسی دقیق، مایکل را در موقعیت گل قرار داد، این بازیکن برزیلی حساب کار را یک بر صفر کرد. در دقیقه ۷۰ العمری مدافع النصر پس از بررسی VAR با کارت قرمز مستقیم جریمه شد تا زردپوشان ۱۰ نفره کار را دنبال کنند. النصر که چیزی برای از دست دادن نداشت، سراپا حمله شد و در دقیقه ۷۴ توسط فوق ستاره پرتغالی خود کریستیانو رونالدو به گل رسید. دقایقی بعد در پی حمله همه جانبه الهلال، داور به سود این تیم اعلام پنالتی کرد اما VAR تصمیم او را نادرست دانست و رای به ادامه بازی داد. در دقایق پایانی وقت‌های قانونی، الهلال سعی داشت از ده نفره بودن النصر استفاده کند و حملات زیادی را روی دروازه این تیم ترتیب داد اما در رسیدن به هدف خود ناموفق بود و بازی با تساوی ۱-۱ در نود دقیقه به پایان رسید.

در هشتمین دقیقه از وقت اضافه اول، در پی هجوم بازیکنان النصر به سمت دروازه الهلال، توپ در یک رفت و برگشت به رونالدو رسید و او با ضربه سر، خودش و النصر را دو گله کرد. در اواسط نیمه دوم وقت‌های اضافه، ستاره پرتغالی در برخورد با بازیکن حریف مصدوم و به کمک کادر پزشکی از زمین خارج شد تا النصر دقایق پایانی بازی را بدون حضور رونالدو پشت سر بگذارد.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
پارس نماد- صفحه خبر
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دمش گرم رونالدو بهترین بازیکن حساسترین بازی‌ها هست
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # دولت چهاردهم