بازدید 17473

شرایط جذاب برای واردات خودرو توسط جانبازان؛ از سود بازرگانی صفر درصد تا اجازه ورود خودروی ۳۵ هزار یورویی

ارزش خودروی وارداتی در کشور مبدأ برای جانبازان ۷۰ درصد( دو پا یا دو دست قطع از مچ و یا قطع نخاع) تا سقف ۳۵ هزار یورو، سایر جانبازان ۷۰ درصد تا سقف ۳۰ هزار یورو و برای جانبازان ۵۰ درصد تا ۶۹ درصد تا سقف ۲۵ هزار یورو (سیف) خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۸۷۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸ 12 August 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ امسال در قانون بودجه و در تبصره 7 بند «و» آمده است: "وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران به جانبازان  پنجاه درصد (۵۰%) و بالاتر که در سنوات گذشته از تسهیلات موضوع ماده (۴۵) قانون جامع خدمات­رسانی به ایثارگران مصوب ۱۳۸۶/۴/۳ استفاده ننموده‌اند، مجوز واردات یک دستگاه خودرو متناسب با وضعیت جانبازی ایثارگر با رعایت قوانین و مقررات ارائه نماید. ‌در‌ خصوص سایر مشمولان ماده (۴۵) قانون مذکور از محل تسهیلات قرض‌الحسنه‌‌ تبصره (۱۶) این قانون برای خرید خودرو داخلی اقدام می‌گردد. گزارش عملکرد این بند توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت هر سه­‌ماه یکبار به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارائه می ­شود."

بر اساس این گزارش؛ هیئت وزیران در جلسه هشتم مردادماه 1402 به پیشنهاد شماره ۴۰۰/۰۳/۴۷۳۶۶ مورخ ۱۴۰۲/۲/۱۰ بنیاد شهید و امور ایثارگران و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای بند (و) تبصره (۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، آیین نامه اجرایی بند مذکور را به شرح زیر تصویب کرد:

آیین نامه واردات خودرو جانبازان سال ۱۴۰۲ موضوع بند (و) تبصره (۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور

ماده ۱- در این آیین نامه اصطلاحات زیر در معانی مربوط به کار می‌روند:

۱-وزارت وزارت صنعت، معدن و تجارت

۲ - بنیاد بنیاد شهید و امور ایثارگران

۳- بانک مرکزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

۴ - بانک عامل هر یک از بانک‌های جمهوری اسلامی ایران به تشخیص و اعلام بانک مرکزی

۵- شرکت کلیه شرکتهای خودروسازی داخلی یا دارای مجوز از وزارت حسب مورد

۶-خودرو خودروهای سواری مناسب و خودکار اتوماتیک داخلی یا وارداتی مورد متناسب با وضعیت جانبازی مشمول 

7- مشمولین واردات خودرو: جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر که در سنوات گذشته از تسهیلات موضوع ماده (۴۵) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران استفاده ننموده اند.

8- مشمولین خودروهای داخلی جانبازان ۲۵ درصد  الی ۴۹ درصد که به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد از نظر جسمی محدودیت حرکتی دارند همسر و فرزندان شاهد و آزادگانی که به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد معلول شناخته می شوند.

۹ - تبصره (۱۶) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور

ماده ۲- در این آیین نامه ملاک درصد جانبازی نوع جانبازی جسمی - حرکتی و معلولیت نظریه کمیسیون پزشکی بنیاد است.

ماده ۳ - بنیاد موظف است ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این آیین نامه فهرست مشمولین را تدوین و به ترتیب اولویت به وزارت اعلام نماید.

ماده ۴ - وزارت مکلف است ظرف یک ماه از تاریخ ارسال فهرست مشمولین از سوی بنیاد و بر اساس ظرفیتهای اعلامی توسط شرکت، زمان بندی تحویل نوبت دهی را به نحوی که کلیه خودروها تا پایان سال ۱۴۰۲ به مشمولین تحویل شود، اعلام کند.

ماده ۵ - در صورت فوت مشمولین پس از احراز شرایط توسط بنیاد و واریز وجه خودرو به شرکت ورثه متوفی قائم مقام ایشان در تکمیل فرآیند واگذاری خودرو و تحویل آن می‌باشند.

ماده ۶- بانک مرکزی موظف است طبق اعلام صورت گرفته از سوی شرکت از طریق بانکهای عامل و پس از اخذ تضامین قانونی از مشمولین خودروهای داخلی مبادرت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه تبصره (۱۶) به میزان مندرج در این آیین نامه در اقساط (۶۰) ماهه و با کارمزد حداکثر چهار درصد (۴) در وجه شرکت اقدام نماید مبدأ شروع اقساط تسهیلات یک ماه پس از تحویل خودرو می باشد.

ماده ۷ - مشمولین میتوانند کل یا بخشی از بهای خودرو را به صورت نقدی پرداخت نمایند و عدم دریافت تسهیلات بانکی موضوع این آیین نامه مانع استحقاق مشمولین از دریافت خودرو نخواهد بود.

تبصره - مشمولین واردات خودرو می‌توانند با انصراف از واردات نسبت به دریافت خودروی داخلی بدون نوبت و با واگذاری فوری بهره مند شوند.

ماده ۸ - استفاده از دیگر تسهیلات خرید خودرو با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار خارج از چهارچوب این آیین نامه مانع دریافت این تسهیلات نخواهد بود.

ماده ۹- بانک مرکزی مسئول نظارت و پیگیری تکالیف بانکهای عامل و وزارت مسئول نظارت و پیگیری تکالیف محول به شرکتها در این آیین نامه می‌باشد.

ماده ۱۰-  واگذاری خودروی داخلی به مشمولین براساس اولویت زیر می‌باشد:

۱ - مشمولینی که بدون استفاده از تسهیلات بهای خودرو را نقداً پرداخت نمایند.

۲ - جانبازان ۲۵ درصد الی ۴۹ درصد که به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد از نظر جسمی محدودیت حرکتی دارند با رعایت اولویت تعیین درصد جانبازی تا پایان سال ۱۴۰۱.

۳- آزادگانی که به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد معلول شناخته میشوند.

۴- فرزندان شهدا که به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد معلول شناخته میشوند.

۵ - همسران شهدا که به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد معلول شناخته می شوند.

ماده ۱۱ - متقاضیان خودروی داخل که از امتیازات واگذاری خودروی موضوع ماده (۴۵) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران یا بند (ی) تبصره (۷) قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور استفاده کردهاند مشمول واگذاری خودروی داخلی نمی باشند.

ماده ۱۲ - شرکت موظف است طبق فهرست اعلامی از سوی وزارت اسامی و مشخصات مشمولین را به همراه اعلامیه بهای خودروی تخصیص یافته به بانک عامل تعیین شده ارسال و حداکثر ظرف دو ماه پس از واریز ۱۰۰ درصد بهای خودرو نسبت به تحویل خودروی تخصیص یافته به مشمول اقدام نماید.

ماده ۱۳- مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه که در صورت افزایش عملکرد جذب منابع قابل افزایش است به موضوع خرید خودروی داخلی توسط بانک مرکزی از طریق بانکهای عامل اختصاص مییابد میزان تسهیلات اعطایی به هر کدام از مشمولین جهت خرید خودروی داخلی تا سقف مبلغ دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به صورت فردی و فارغ از قیمت خودرو میباشد پرداخت باقی مانده بهای خودرو مازاد بر تسهیلات اعطایی به عهده مشمول است بانک عامل موظف است طبق اعلام شرکت پس از اخذ تضامین قانونی از مشمولین و همزمان با واریز متقاضی (حداکثر یک ماه قبل از تاریخ نوبت تعیین شده برای تحویل) نسبت به پرداخت تسهیلات در وجه شرکت اقدام نماید.

ماده ۱۴ - به منظور تسهیل در فرآیند اخذ تضامین، قانونی بانک عامل میتواند بهای خودرو را تا سقف مبلغ تسهیلات با رضایت متقاضی بیمه عمر مانده بدهکار نماید و هزینه آن به عهده متقاضی است.

ماده ۱۵ - در صورت هرگونه تأخیر در تحویل ملاک قیمت گذاری خودرو آخرین قیمت اعلامی توسط شرکت قبل از سررسید تاریخ نوبت تحویل است و شرکت نمیتواند بهای بیشتری را مطالبه نماید.

ماده ۱۶ - شرکت مکلف است در صورت پرداخت بهای خودرو تا تاریخ نوبت تعیینی برای تحویل نسبت به تحویل خودرو به مشمول اقدام نماید و در صورت تأخیر، طبق ضوابط مسئول خسارات وارده خواهد بود.

ماده ۱۷- وزارت مکلف است نسبت به صدور مجوز یک دستگاه خودروی نو یا کار کرده تا سقف پنج سال به شرکتهای خودروساز داخلی یا شرکتهای مورد تأیید وزارت با رعایت قوانین و مقررات مربوط متناسب با وضعیت جانبازان ایثارگر با معرفی بنیاد به انضمام قطعات و تجهیزات مورد نیاز برای مناسب سازی خودرو با شرایط زیر اقدام نماید:

۱- ارزش خودروی وارداتی در کشور مبدأ برای جانبازان ۷۰ درصد( دو پا یا دو دست قطع از مچ و یا قطع نخاع) تا سقف ۳۵ هزار یورو، سایر جانبازان ۷۰ درصد تا سقف ۳۰ هزار یورو و برای جانبازان ۵۰ درصد تا ۶۹ درصد تا سقف ۲۵ هزار یورو (سیف) باشد.

۲ - مشمولینی که ظرف ۱۰ سال گذشته از هیچگونه تسهیلات اعم از واردات و خرید خودرو استفاده ننموده اند در اولویت قرار دارند.

ماده ۱۸- مشمولین از پرداخت سود بازرگانی متعلق به واردات خودرو و تجهیزات مورد نیاز متناسب سازی برای ایثارگر و نیز از پرداخت عوارض مندرج در تصویب نامه شماره ۶۲۹۲۴ت / ۵۴۵۲۲ مورخ ۱۳۹۶/۵/۲۵ معاف میباشند.

ماده ۱۹ - بانک مرکزی مکلف است نسبت به تخصیص ارز تا سقف مجاز برای واردات هر خودرو به شرکت با اولویت تخصیص از منابع ارزی جهت واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام نماید.

ماده ۲۰ - مشمولین واردات خودرو به مدت پنج سال حق فروش، رسمی عادی یا وکالتی خودروی وارداتی را ندارند و مراجع ذیربط از جمله دفاتر ثبت اسناد. رسمی و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلفند اقدامات قانونی لازم از جمله عدم تعویض پلاک جهت جلوگیری از این موضوع و توقیف خودرو را انجام دهد و مسئولیت تخطی از آن به عهده فروشنده است.

ماده ۲۱- در صورت ابهام در فرآیند اجرای این آیین نامه مطابق نظر معاونت حقوقی رییس جمهور عمل خواهد شد.»

تسهیلات بیش از ۲۰ هزار یورویی

بر اساس این گزارش، امروز معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشستی درباره آیین‌نامه واردات خودرو ویژه جانبازان گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران ظرف یک ماه پس از ابلاغ آیین‌نامه طبق ماده ۳ اسامی جانبازان واجد شرایط دریافت خودرو را به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌کند و این وزارتخانه هم مکلف است مجوز واردات خودرو را به این عزیزان اختصاص دهد.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه باید مجلس شورای اسلامی از ظرفیت کارشناسی بنیاد شهید و امور ایثارگران در قانون‌گذاری ویژه قشر ایثارگران بهره ببرد، گفت: در بررسی این آیین‌نامه اتفاقات خوبی رقم خورد و سیاست دولت در بحث واردات خودرو در قالب لایحه اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو به مجلس ارائه و مجلس هم آن را در قالب دو فوریت تصویب کرد.

وی افزود: دولت سیاست خود را از منع ورود خودرو به تجویز واردات تغییر داد و دیگر انتقال فناوری و منع ورود خودروی کارکرده در اصلاحیه قید نشده بود. بنابراین لازم بود مجوز واردات برای جانبازان بالای ۵۰ درصد شامل امتیازاتی شود.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: از جمله این امتیازات اختصاص تسهیلات بیش از ۲۰ هزار یورو برای واردات خودرو توسط جانبازان بالای ۵۰ درصد بود. این جانبازان به سه دسته تقسیم شده‌اند.

وی ادامه داد: ارزش خودروی وارداتی در کشور مبدأ برای جانبازان ۷۰ درصد (دو پا یا دو دست قطع از مچ یا قطع نخاع) تا سقف ۳۵ هزار یورو، سایر جانبازان ۷۰ درصد تا سقف ۳۰ هزار یورو و برای جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد تا سقف ۲۵ هزار یورو است.

بزرگی امتیاز بعدی را سود بازرگانی صفر درصد عنوان و اظهار کرد: در فرایند تصویب آیین‌نامه بر این باور بودیم که این سود را برای جانبازان به ۵۰ درصد یا صفر برسانیم. این پیشنهاد در دولت مطرح شد.

وی اضافه کرد: قرار شد در صحن دولت این موضوع بررسی شود که با پیگیری ویژه دکتر قاضی‌زاده هاشمی ریاست عالی بنیاد و نگاه ویژه ریاست جمهوری به جامعه ایثارگری، معافیت کامل از سود بازرگانی به تصویب دولت رسید.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: سومین موضوع بحث با بانک مرکزی بود که دولت این بانک را مکلف به تأمین ارز مورد نیاز جانبازان کرده و این سه امتیاز به جانبازان عزیز تعلق گرفت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶۲
واییی چه خبر خوبی
خداروشکv حداقل این عزیزان میتونن خودروی به روز و جدید دنیا را سوار بشن
الهی شکر
خداقوت دولت مردمی
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
هرچقدر در گذشته سوار شدند الان هم میشن... کدام جانباز ۳۵ هزار یورو داره؟ متوجه شدی چی شد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
تعدادی از جانبازان در طی سالهای بعد از جنگ به اندازه یک تاجر بین المللی ثروت اندوخته اند. مضاف براینکه از بسیاری از امتیازات اجتماعی مانند ادامه تحصیل خود وفرزندان شون در خارج از کشور و کسب کرسی استادی دانشگاه و معاونت وزارت خانه ها و غیره هم بهره مند شدند. البته عده ای هم برای خرج دارو و درمان شون لنگ هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
آدم ساده جانباز 30-40 هزار یوروش کجا بود؟! مثل سالهای قبل امتیاز این افراد را پولدارها میخرن و خودشون خودرو وارد میکنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
اون جانباز که این مبلغ را ندارد.لذا حواله اش توسط دلال ها خریداری میشه .در واقع زیر پوشش جانبازان وبازم بکام مفتخوران طبق معمول .
رانت جدید! یعنی این کشور درست میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
بله رانت هست اما نه برای ایثارگرا. فقط به اسم ایثارگرها و گرنه به کام پولدارا
خوش به حال آقازاده ها
نا عدالتی
به دانشجویان خارج چطور؟
ضمننا با عدم واردات گوشی اپل بیشتر در ناراضی مردم اثر گذاره تا اون شرکت مولتی میلیارد فروشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
بزودی یک قانون هم تصویب می کنند که یک عده خاص می توانند گوشی اپل وارد کنند و اینجوری یک انحصار و یک سود تپل درست میشه!!!! ابتکارات دولت انقلابی مردمی میدانی و ... در هماهنگی با نهادهای تاجر!!
جانباز 70 درصد میتونه سوار ماشین بشه ؟
اینم یه رانته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
زحمتش رو یکی از نهادهای وارد در اقتصاد میکشه یک سهم اندک هم برای جانبازان!
کاپیتولاسیون اسلامی. به نام قانون و دین ، تبعیض و بی عدالتی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
حرف بیخود نزن اين کجاش اسلامیه
مبارکشان باشد
ای کاش ممنوعیت انتقال تا ده سال را هم جز شرایط میگذاشتن تا طرح از هدف منحرف نشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
اگر قرار بود این قانون رو بذاره که تصویبش نمی کرد. به اشم جانبازه ولی .....!!!
به نام جانبازان و به کام کاسبان....
کادر درمان چه جایگاهی دارند؟ هیچ ایثار نکردند؟ بی انصافی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
کلا نباید سهمیه بدن شما هم دنبالش نباش بهتره جلوی رانت رو بگیری تا اینکه دنبال سهم خودت باشی
خودروی ۳۵۰۰۰ یورویی !!!
چیز عجیبی نیست چون ایران بهشت سرمایه دارنه
این موارد باید برای همه ایرانیان باشه
یه رانت جدید برای خودشون درست کردن. از فردا به اسم جانبازای فک و فامیلاشون ماشین وارد میکنن و به چند برابر قیمت میفروشن
جانباز عزیزی که قطع نخاع شده و یا دو دست ودوپاقطع شده چطور از خودرو استفاده کنه پس پشت این مصوب رانته وبنام جانباز عزیز اما بکام دلال
جانبازان با نیت الهی مجاهدت کردند، با این کار به جایگاه معنوی آنها صدمه میزنید
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
بخاطر سودجویی از نام جانباز سواستفاده می کنند!! ا
هر چه به این قهرمانان مدال آور جمهور ملت ایران کمک کنید کم است هر چند درست مثل فوتبالیستها که در این ۴۰, سال اخیر هیچ مدالی نیاوردند و رنجرور ۸۰, میلیاردی، وارد کردند، کاری نشده است که قابل آنها را داشته باشد ولی خدا والدین کسانیکه این کار را هم کردند بیامرزد
همه جی را کردن سهمیه!
سلام بسیار ممنون از هیات دولت محترم و بنیاد شهید م جانبازان و وزارت صمت و بانک مرکزی . درخواست 30 ساله اجابت شد . ایثارگران طی 30 سال ذیحق اجابت این ذرخواست بودند . اما از سر همکاری سکوت کردند . در هر حال تشکر میکنیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
مثبت اشتباه!!
قوانینی که هزار تا مشکل دیگه و پیچ خم اداری به مردم اضافه میکنه. فقط تاسف
ظاهرا عده ای خود را از ملت و کشور طلبکار می دانند و برای دریافت طلب خود به روشهای مختلف اقدام می کنند. هرچند بسیاری از جانبازان شانشان اجل از اینگونه ادعاهاست.
همه آفازاده ها فردا جانباز می شن، همین طوری یهویی! اف
جانبازان واقعی بخاطر این امتیازات جان به کف نگذاشتند عده ای طمعکار و طلبکار از ملت آنها را بهانه رسیدن خودشان به مال و منال باد آورده کرده اند به بهانه زیر پا گذاشتن قوانین واردات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
خودشون یا باباشون جانباز هستن و تصویب کردند تا یکرانت دیگه داشته باشند.
ورود ماشینهای بالای 20000 دلار ممنوع شد و لوکس حساب می شد!! اما ظاهرا زمینه سازی بود برای انحصار و سود بیشتر به بهانه جانبازان عزیز!!!!!!!!!
رانت و رانت بازی تو این کشور تمامی نداره
رانت و رانت بازی تو این کشور تمامی نداره
بزودی یکی از نهادها به تعداد جانبازان ماشین لوکس وارد میکنه و احتمالا به جانبازان هم سهم اندکی میده و عملا در واردات ماشینهای لوکس انحصار ایجاد کرده!!!! انصافا راه های رسیدن به خدا زیاده!!
نوش جان خود و خانواده شان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
آخه بنده خدا به نظرت این بندگان خدا پول واردتش رو
دارن؟؟!!
خانواده شهدا و ایثارگران چی؟ آنها نباید امتیازی داشته باشند؟
با یک بررسی ساده مشخص میشه مجوزهایی که سنوات قبل به جانبازان عزیز واگذار شده در مقابل مبالغ ناچیزی توسط واسطه ها و دلالها تصاحب شده و در اختیار افراد خاص قرار گرفته! ماشینهای وارداتی باید قانونا برای مصرف جانبازان مناسب سازی شده باشه ولی در عمل این اتفاق نمیفته! اگر هدف کمک به جانبازان گرامی است میتوان با تخصیص درصدی از درآمد واردات ماشین گوشه ای از مشکلات این عزیزان بی ادعا رو حل کرد به جای ایجاد رانت به نام این عزیزان و به کام خواص!!!
غریب به اتفاق تمام کسانی که در مسند قدرت هستند جانباز و آزاده میباشند به نوعی این قانون مشمول حال این افراد میشود ناگفته نماند این بنده حقیر هم از ایثار گران جنگ تحمیلی هستم ولی بعد از دو دهه ریالی از هیچ بودجه و امتیازی استفاده نکردم و نخواهم کرد چون من و بعضی از دوستان دیگر برای سهمیه گیری و استفاده از امتیازات خاص به جبهه نرفتیم رفتیم دنبال آرمانهای رنگ باخته امروز بله برادر عزیزم .
زمانیکه لفظ برادر برداشته شد فاتحه همه چی خوانده شد!!!
من الله توفیق.
جانباز بالای ۵۰ درصد مجروحیت که اکثریت الان بالای ۶۰ سال سن دارند چه لذتی از خودرو می بره ؟ براش چه فرقی داره ۴۰۵ یا کیا اپتیما . شما دولت عجیب و غریب اگر نیت صحیحی داری بیا برای جوانان واردات رو با تعرفه صفر بذار جوان ایرانی چه کم از جوان عراقی
و افغان و تاجیکی و ترکی داره که از موتورسیکلتی محروم کرده اید . جوان تا ۳۵ سالگی می خواد کیف زندگی کنه براش مهمه شتاب 0 تا 100 خودرو و درگ و .. شماها که جوانی از ما گرفتید ولی آغازاده هاتون به وقت خودش استاندارد مدرک تحصیلی گرفتند استاندارد و بموقع شاغل شدند و بموقع خانه دار شدند و به موقع ازدواج کردند ... تابناک حداقل این پیام درد دل مرا نمایش بده
خدارو شکر ماشین جلیلی از پراید تبدیل به سانتافه میشه
برای اینکه شما هم وارد کننده خودرو شوید برید و خودتان را جانباز کنید البته بعدا گندش در میاد که خیلی از اعضای .... هم وارد کننده شده اند
ترکش طلایی کجایی قربونش
به نظر شما ارزش داره یک پام رو قطع کنم تا مشمول این طرح بشوم یا نه
مدل ماشین اقازاده ها بروز شد....چه کیف و حالی میکنن به خدا
پدر عزیزم جانباز70 درصد با72سال سن یه خونه قدیمی85 متری داره با یه پیکان82 و یه حقوق بخور و نمیر. هرچی چِش چِش کردم نتونستم اون 35هزار دلاری که مدنظر دولت هست رو پیدا کنم. مطمئنی منظورشون آقازاده ها نبوده؟
آبروی ایثارگران را نبرید.
به نام جانبازان و به کام دلالان!
حرف بزنیم میگن ضد انقلاب واغتشاش گر ؟.
بابا اونی که رفته شهید شده وجانباز شد وقتی ازشون می پرسی میگه برای وطن رفتم نه اینکه نباید نادیده گرفته شود ولی دیگه نه تا این حد ؟
ماشین خارجی وارد بشه جانباز وشهدا ؟
خانه وزمین تعلق بگیره اول شهید وجانباز وفرزندان شهدا ؟
دانشگاه با درصد اولویت وامتیاز فرزندان شهدا وجانبازان ؟
استخدام شهدا وجانبازان ؟
پس بقیه ملت وبچه هایشان پشم ؟پس ماملت چه کنیم که شهید وجانباز نشدیم حالاکه نسل جدید حافظان امنیت وحرمین مطهر ؟؟
بقیه بروند بمیرند ؟؟..
ایکاش و خواهشاً این رو هم بدید به همونایی که تا حالا همه امتیازات رانتی رو خوردند. و ما جانبازان بدبخت رو بدنام هم نکنید.
آقازاده جانباز زیر 95درصد هم نداریم الحمدلله..خداروشکر شامل همشون میشه،فقط کسی ازشوت جا نمونه دلش بشکنه آهش ملت رو بگیره
چرا اینقدر این دولتها به اسم ایثارگرها کاسبی و رانت بازی و ... میکنن؟ چند درصد ایثارگران خودرو خارجی میخوان؟ حالا اصلا بخواد پولشو از کجا بیاره؟ اگر هم بخرن 99 درصد آنها میفروشن خرج زن و زندگی میکنن! نیاز اصلی و واقعی ایثارگر در وهله اول عزت و کرامته نه کتک خوردن بخاطر مطالباتشون! بعدش مسکن و اشتغال فرزند و ضروریات زندگیشه.اگر هم خودرو بخواد از همین خودروهای داخلی راضیه تحویل بگیره. به اسم جامعه ایثارگری کاسبی و رانت درست نکنین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
پیشنهاد می کنم گزارشی از ساختمان جدید بنیاد شهید تهیه شود فکر کنم برای زلزله بیش از 20 ریشتر هم مقاوم باشه
وقتی برادر جانبازم فوت کرد از طرف بنیاد شهید اومدن بعد از کلی عکس گرفتن یه کارت هدیه 300 هزار تومانی دادن رفتن . ماشین 25 هزار دلاری که میشه یک میلیارد و دویست پولشه بیاد ایران حداقل 5 میلیارد پولشه یعنی 4 میلیارد سود ! چقدرش به جانباز میرسه . این چه مدیریتیه ؟
این نظر یکی از نظردهندگان خیلی جالب و صحیح است"تعدادی از جانبازان در طی سالهای بعد از جنگ به اندازه یک تاجر بین المللی ثروت اندوخته اند. مضاف براینکه از بسیاری از امتیازات اجتماعی مانند ادامه تحصیل خود وفرزندان شون در خارج از کشور و کسب کرسی استادی دانشگاه و معاونت وزارت خانه ها و غیره هم بهره مند شدند. البته عده ای هم برای خرج دارو و درمان شون لنگ هستند. "
من صدای مخالفتی با این مسائل و رانتهای قبلی از جانبازان و ایثارگران عزیز نشنیده ام .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست