بازدید 3541
۲

چین به دنبال محدود کردن کودکان در استفاده از موبایل

چین به دنبال محدود کردن کودکان در کار با موبایل است. مقامات چینی می‌گویند 2 ساعت در روز کافی است.
کد خبر: ۱۱۸۷۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸ 12 August 2023

به گزارش تابناک به نقل از سی ان ان، پیشنهاد جدید اداره سایبری چین جنجال برانگیز ظاهر شده و سر و صدای زیادی در رسانه‌های اجتماعی و شرکت های بزرگ تولید برنامه و وسایل هوشمند الکترونیکی این کشور به راه انداخته است.

 چین اعتیاد به اینترنت در میان نسل جوان را در نظر گرفته و در حال تهیه و تدوین پیشنهادات جدید برای محدود کردن میزان زمانی است که کوکان و نوجوانان می‌توانند با تلفن‌های همراه خود صرف کنند.

این کشور تلاش دارد "اخلاق خوب" و "ارزش‌ های سوسیالیستی" را در میان گروه‌های بسیار جوان خود پرورش دهد و ین موضع را در تضاد با اعتیاد نوجوانان به بازی‌ و اینترنت می‌داند.

پیش‌نویس قوانین رادیکال از سوی اداره قدرتمند سایبری چین تمایل پکن برای اعمال کنترل بر بخش‌های بیشتری از زندگی دیجیتال در این کشور را برجسته کرده است.

اگر مجموعه پیش‌نویس‌ها به قانون تبدیل شوند، پیامد‌هایی برای شرکت هایی مانند "تنسنت" و "بایت دنس" که بزرگترین برنامه‌های موبایلی چین را طراحی می‌کنند، در بر خواهند داشت.

طرح پیش نویس اداره سایبری چین فشار گسترده‌تری را برای مهار و جلوگیری از اعتیاد افراد زیر 18 سال به اپلیکیشن های و گوشی‌های هوشمند  وارد می‌کند.

این سازمان چینی در سال 2021، مقرراتی وضع کرد تا بازی‌های ویدئویی آنلاین برای نوجوانان را به 3 ساعت در هفته محدود کند.

برخی از غول‌های اینترنتی چین به دنبال جلوگیری از اقدامات سختگیرانه بیشتر قانون‌گذاران هستند.

اداره فضای سایبری چین به عنوان برترین تنظیم کننده در این کشور پیشنهاد داده همه دستگاه‌های تلفن همراه، وسایل الکترونیکی متصل به اینترنت، برنامه‌ها و فروشگاه های اپلیکشین با قابلیت "حالت اندک یا جزئی" (حالت مینور) ساخته شوند.

حالتی که زمان نمایشِ مانیتور این دستگاه را با توجه به بسته گروه سنی، به 2 ساعت در روز محدود می‌کند.

این حالت به والدین اجازه می دهد آنچه را که فرزندشان می‌بینند مدیریت کنند و به ارائه دهندگان خدمات اینترنتی اجازه می‌دهد محتواهایی با توجه به سن کاربران نشان دهند.

براساس پیشنهاد  فضای سایبری چین، کودکان زیر 3 سال باید به موسیقی و محتوی صوتی دسترسی یابند و افزاد بین 12 تا 16 سال در معرض محتواهای آموزشی و خبری قرار می گیرند.

فضای سایبری چین به شرکت‌های آنلاین هشدار داده خدماتی اعتیاد آور اائه نکنند که برای سلامت جسمی و روانی کودکان مضر باشد.

محدودیت‌های زمانی

پیش نویس فضای سایبری چین برنامه‌های آنلاینی را با توجه به گروه‌های سنی تعین کرده است.

کودکان زیر 8 سال حداقل قادر به استفاده 40 دقیقه ای از ابزارهای هوشمند خود در روز هستند. کودکان بین 8 تا 16 سال نیز بیش از یک ساعت در روز امکان استفاده از تلفن های خود را نخواهند داشت. افزاد بین 16 تا 18 سال نیز حدود 2 ساعت در روز قادر ب استفاده از ابزارهای هوشمند خود هستند.

براساس پییش نویس این قانون هیچ گوشی نباید از ساعت 10 شب تا 6 صبح به کودکان سرویس اینترنتی ارائه دهد.

برخی استثناها مانند استفاده از برنامه های آموزشی تنظیم شده یا استفاده از برنامه‌های خدمات اضطراری در این قانون ثبت شده اند.

یکی از والدین باید تلاش برای خروج از این حالت مینور را تائید کند.

 

عصرایران

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
در ایران متاسفانه کرونا باعث شد تا هر بچه 6-7 ساله ای به اینترنت بدون محدودیت دسترسی پیدا کنه و هر خانواده ای یه گوشی هوشمند گرفته با افتخار داده دست بچه ها تازه واسشون فیلترشکن هم نصب میکنن!
وضع به قدری افتضاح شده که بچه های 8-9 ساله هم چشم و گوششون باز شده ، دختر 11 ساله میاد استوری شکست عشقی میزنه!
شما در صفحه قوانین واتساپ و تلگرام برید نگاه کنید میبینید که حداقل سن برای افراد 17 سال ثبت شده در صورتی که در کشور بی در و پیکر ما حتی بچه 4 ساله هم بدون هیچ نظارتی به بدترین محتواهای ممکن دسترسی داره
این در ایران باید اجرا بشه. اعتیاد به موبایل در نسل نوجوان ما خیلی زیاد شده حتی در کودکان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار