بازدید 23327

کلاهبرداری ۲ خواهر با فروش اسباب بازی در اینستاگرام

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری دو کلاهبردار اینستاگرامی که تحت عنوان فروش اسباب بازی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کردند، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۷۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵ 12 August 2023

به گزارش تابناک، سرهنگ داود معظمی گودرزی، اظهار کرد: شخصی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد افرادی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی فروش اسباب بازی از بنده کلاهبرداری کرده اند.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: شاکی در ادامه اظهار داشت در فضای مجازی مشغول جستجو بودم که در یک صفحه اینستاگرامی تبلیغی از اسباب بازیهای باکیفیت و جدید با قیمت های مناسب مشاهده کردم و بدون بررسی هویت گردانندگان صفحه مذکور یک اسباب بازی خریداری کردم اما بلافاصله پس از واریز وجه من را بلاک کردند و دیگر پاسخی از آنها دریافت نکردم.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات تخصصی و بکارگیری فنون تجربی و علمی گردانندگان صفحه مذکور را شناسایی و پس از تشریفات قضایی مجرمین که دو زن جوان بودند را در یکی از مناطق شرقی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به افزایش تعداد شکات به بیش از ۳۰ نفر در روند رسیدگی پرونده و ارزش مالی حدود هشت میلیارد ریال افزود: متهمین که دو خواهر بودند پس از حضور در پلیس فتا اظهار داشتند با راه اندازی یک صفحه اینستاگرامی و تبلیغات این صفحه به بهانه فروش اسباب بازی با قیمت مناسب مراجعه کنندگان را ترغیب به پرداخت بیعانه قبل از ارسال کرده و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تلفن نبودیم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورید و خرید های خود را فقط از فروشگاه های معتبر و دارای مجوز و یا سایت و بسترهای رسمی آنها در فضای مجازی انجام دهید، همچنین در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریتهای سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا ‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

منبع: حادثه 24

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست