بازدید 3059

انتقاد قهرمان پارالمپیک از حواله فوتبالیست‌ها

قهرمان وزنه‌برداری جهان و پارالمپیک از عدم پرداخت حقوق توسط صندوق حمایت از قهرمانان، پرداخت حواله خودرو در فوتبال و بی‌توجهی به مدال‌آوران سایر رشته‌ها انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۱۸۷۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴ 11 August 2023

به گزارش تابناک، روح‌الله رستمی ملی‌پوش پاراوزنه‌برداری ایران درباره آخرین شرایط اردوی تیم ملی در آستانه اعزام به مسابقات قهرمانی جهان در امارات اظهار داشت: دور نهایی اردوی تیم ملی پیش از مسابقات جهانی امارات است که همه چیز به لحاظ فنی خوب پیش می‌رود. یک مقدار مشکلات جانبی داشتیم که به همت فدراسیون و اسبقیان در حال برطرف شدن است تا ان‌شاالله بتوانیم در بازی‌های پاراآسیایی و رویدادهای بعدی با شرایط بهتری در اردوها حضور داشته باشیم و بچه‌ها بتوانند شرایط کیفی بهتری را پشت سر بگذارند.

 
وی درباره عملکردش در تمرینات و بالا بردن وزنه 230 کیلوگرمی در تمرینات گفت: رکوردم که ثبت جهانی است، 241 کیلوگرم بوده که من در تمرین روز چهارشنبه 11 کیلو کمتر از آن و 4 کیلو کمتر از پارالمپیک توکیو زدم. من یک آسیب‌دیدگی شدید داشتم که کم‌کم بهتر می‌شود و از دستش خلاص می‌شوم. تازه به تمرینات برگشته‌ام و ان‌شاالله که با پیگیری‌ها و مساعدت‌ها بتوانم به تیم برگردم.

قهرمان پارالمپیک 2020 توکیو درباره انتظارات از خودش در دو رویداد پیش‌ رو عنوان کرد: خیلی به بازی‌های پاراآسیایی امیدوارم و اگر همین طور پیش برود، امیدوارم ثبت رکورد خوبی داشته باشم و حتی رکورد جدیدی را بزنم.

رستمی در خصوص مشکلات جانبی گفت: مشکلات جانبی‌ام زیاد است. چند وقت قبل اعلام کردند که جوایز پای سکوی ورزشکاران المپیکی با پارالمپیکی‌ها فرق دارد و این کمی بچه‌ها را دلسرد کرد. دو، سه سال است که مراسم تجلیل از قهرمانان برگزار نشده و حقوق، مزایا و پاداش بچه‌ها واریز نشده است. هزینه ورزش قهرمانی خیلی بالاست و اگر بچه‌ها می‌خواهند به سطح کیفی بالایی برسند، باید تامین مالی باشند که متاسفانه الان این‌طور نیست.

وی با اشاره به عدم دریافت حقوق از صندوق قهرمانان و پیشکسوتان تصریح کرد: خیلی از بچه‌ها گلایه داشتند که وقتی در پارالمپیک مدال گرفتند، از آن زمان تاکنون هیچ حقوقی از صندوق دریافت نکرده‌اند و این مسئله دلخوری‌هایی را برای بچه‌ها به وجود آورد.

رستمی درباره پرداخت حواله خودرو به فوتبالیست‌ها و بی‌توجهی به مدال‌آوران سایر رشته‌ها گفت: این یک مقدار بچه‌ها را بیشتر اذیت می‌کند. در واقع همه چیز به سمت فوتبال پاس داده می‌شود و عملاً هیچ نتیجه‌ای هم در این رشته نمی‌گیریم. در واقع نمی‌بینیم که نتیجه مطلوبی در سطح آسیا و حتی غرب آسیا بگیریم و این برای بچه‌های تیم ملی دلسرد کننده است. یکی از انتظاراتی که وجود دارد، طرح برون‌سپاری ورزشگاه‌های تحت پوشش وزارت ورزش است که انتظار می‌رود وزارت ورزش مساعدتی کند و ورزشگاه‌ها به ورزشکاران قهرمان سپرده شود. این طرح از این جهت خوب است که هم مشکل اشتغال این قهرمانان برطرف می‌شود و هم این قهرمانان می‌توانند تجربیات خود را در اختیار سایر ورزشکاران بگذارند و به لحاظ کیفی سطح ورزش کشور را ارتقا بدهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست