بازدید 4177
۲

رژه نیروهای سرایا القدس در غزه

نیروهای «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین چهارشنبه به مناسبت نخستین سالروز نبرد «وحدت میدان‌ها» در نوار غزه رژه رفتند و در بیانیه‌ای تاکید کردند که مقاومت تا پایان اشغالگری ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۸۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰ 10 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری سما فلسطین، نیروهای «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در شهر رفح واقع در نوار غزه رژه رفتند.

شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای تاکید کرد که مقاومت آنها علیه اشغالگران ادامه دارد و با قدرت و هوشمندانه تا شکست دشمن اشغالگر و بازپسگیری اراضی اشغالی دست به حمله خواهند زد.

در این بیانیه آمده است: ما مجاهدان و رهبرانمان در کرانه باختری، غزه و همه میدان‌ها برای آزادسازی سرزمین و مقدسات خود به میدان آمدیم و سلاح و خون ما در مقابل فلسطین، قدس و وطن عربی چیزی نیست.

سرایا القدس افزوده است: خداوند به ما این افتخار را داد که به برکت خون مجاهدان خود شعله وحدت میدان‌ها باشیم و توجه‌ها را به فلسطین معطوف کنیم.

این گروه مقاومت فلسطینی همچنین از دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا بازداشت و تعقیب مجاهدان فلسطینی را متوقف و افراد بازداشت شده را آزاد کنند.

سرایا قدس همچنین تاکید کرده است که اراده و خواست فلسطینی از جنین تا قلب تل آویو با سلاح شهید کامل ابوبکر (مجری عملیات تل آویو) بروز کرد تا شکست دیگری را برای رژیم اشغالگر رقم بزند و به شکست‌های آن اضافه کند.

شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی با بیان اینکه نیروهای این گروه چندین نبرد با رژیم اشغالگر انجام داده است که نشان از ادامه مسیر جهاد در راه رهایی است، تاکید کرد که سلاح‌های آنها در نبرد با اشغالگران به سمت دشمن نشانه رفته و در همین جهت خواهد بود و منحرف نخواهد شد.

سرایا القدس در پایان از فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی، نوار غزه، سرزمین‌های فلسطینی اشغالی و اردوگاه‌های فلسطینی در سوریه، لبنان و اردن خواست تا برای پیروزی و آزادی فلسطین در خط جهاد و مقاومت باقی بمانند.

حوالی ساعت پنج بعدازظهر پنجم اوت سال ۲۰۲۲، نیروهای اشغالگر تیسیر الجعبری فرمانده منطقه شمال در سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین را با حمله هوایی به آپارتمانش در طبقه هفتم ساختمان «برج فلسطین» واقع در خیابان شهدا در غرب شهر غزه ترور کردند و ساعت ۹ شب بود که سرایا القدس پاسخ این ترور را با شلیک ده‌ها موشک به سرزمین‌های اشغالی داد و آغاز نبرد وحدت میادین را اعلام کرد.

اشغالگران با ترور فرمانده جعبری فکر می‌کردند که می‌توانند وضعیت بازدارندگی خود را که سرایا القدس به آن صدمه وارد کرده بود، بازیابی و ضربه‌ای پیش دستانه را در چارچوب حمله نظامی خود برای حذف جنبش جهاد اسلامی و تحریک پایگاه مردمی آن و انزوای این جنبش در صحنه فلسطین وارد کنند.

اما جنبش جهاد اسلامی و شاخه نظامی آن با وجود اقدام رژیم صهیونیستی در ترور خالد منصور فرمانده منطقه جنوب سرایا القدس در حمله هوایی روز بعد در شهر رفح در جنوب نوار غزه ایستادگی کرد و در پاسخ به این ترور بر شدت حملات راکتی و موشکی خود به اهداف صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی افزود و عملکرد نظامی و مدیریت میدانی نبرد را از خود نشان دادند؛ به گونه‌ای که حملات موشکی و خمپاره‌ای در طول ۵۶ ساعت ادامه یافت و سراسر سرزمین‌های اشغالی زیر تیررس سرایا القدس بود.

تمرکز حملات راکتی روی شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف منطقه نوار غزه بود و همه ۵۸ شهرک صهیونیست نشین در اطراف این منطقه همراه با مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در طول مرز سرزمین‌های اشغالی با غزه هدف قرار گرفت.

این نبرد پس از میانجیگری عربی به ویژه میانجیگری مصر، متوقف شد. این میانجیگری به توافقی بین جنبش جهاد اسلامی و رژیم اشغالگر منجر شد که بر آزادی عواده و السعدی ۲ اسیر فلسطینی و گشوده شدن گذرگاه‌های مرزی تاکید داشت. اشغالگران شروط را اجرا کردند اما درخصوص بند آزادی السعدیُ آن را نقض کردند.

اشغالگران در روزهای تجاوز نظامی خود به نوار غزه، قتل عام‌هایی را علیه مردم فلسطین به ویژه در حملات به مناطق شمالی و جنوبی این منطقه مرتکب شدند. از جمله آنها، قتل عام «قبرستان الفالوجه» بود که در جریان آن ۴۹ فلسطینی از جمله ۱۷ کودک شهید و صدها نفر دیگر زخمی شدند.

در حالی که اشغالگران با سانسور نظامی رسانه‌ها تلاش می‌کردند تلفات و خسارات ناشی از موشک‌های سرایا القدس به بسیاری از مواضع خود را لاپوشانی کنند اما چند روز پس از نبرد، کشته‌شدن حدود ۱۳ صهیونیست افشا شد؛ هرچند اشغالگران مدعی شدند که آنها در تصادفات رانندگی کشته شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
خداوکیلی چقد خرج این رژه کردین؟
اینا که کلا 4 نفرن .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست