بازدید 3538
۱

ساخت شهر هنر، برای هنرمندان و اهالی خبر

در ابتدای دولت سیزدهم تعداد خبرنگاران بیمه شده ۴ هزار نفر بودند که اکنون به هشت هزار نفر رسید.
کد خبر: ۱۱۸۷۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵ 10 August 2023

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارشنبه شب در گفتگو با خبر ۲۱  به مناسبت روز خبرنگار درباره برنامه دولت برای حمایت از خبرنگاران  گفت : در ابتدای دولت سیزدهم تعداد خبرنگاران بیمه شده ۴ هزار نفر بیمه بوده اند که اکنون به هشت هزار نفر رسید.

سؤال: بفرمایید برای حمایت از خبرنگاران چه اقداماتی انجام شده است و چه برنامه‌هایی برای فعالان حوزه خبر و اطلاع رسانی دارید؟

اسماعیلی: عرض کنم که ما از ابتدای دولت مردمی در دو سال اخیر، یکی از سرفصل‌های اصلی فعالیت وزارت فرهنگ، برطرف کردن مسائل و مشکلات هنرمندان و اهالی فرهنگ و رسانه بود.  کار سختی بود، یک اتفاقات جدیدی باید رخ می‌داد برحسب مشکلاتی که وجود داشت ما باید می‌توانستیم این‌ها را حل کنیم، ما درگیر دو سال کرونا بودیم مشکلات معیشتی، مشکلات اقتصادی، فضای سختی را فراهم کرده بود. بحمدالله در دو سال اخیر برحسب اصول کلی دولت در برقراری عدالت در حوزه فرهنگی عدالت فرهنگی گام‌های خوبی برداشته شد. ما در دو سال اخیر بیش از ۹۷ درصد بیمه شدگان از خبرنگاران عزیز را افزایش داده ایم. ابتدای دولت ۴ هزار نفر بیمه بوده اند در صندوق هنرمندان و نویسندگان و روزنامه نگاران ما الان بیش از ۸ هزار نفر بیمه هستند و این بیمه بیمه کاملی است ما در بحث بیمه تکمیلی کمک می‌کنیم. من بعنوان یک مسئول اوایل کار وقتی هر شهرستانی می‌رفتم در سفر‌های مختلف، در تهران یکی از دغدغه‌های اصلی خبرنگاران عزیز را موضوع بیمه شان می‌شنیدم و عنوان می‌کردند. امروز افتخار داریم عرض کنیم در کمتر از دو سال از آغاز دولت و وزارت فرهنگ در دوره جدید هیچ خبرنگاری در کشور عزیزمان نیست که در سامانه ما و نت مطبوعاتی ما اطلاعات اش بارگذاری شده باشد و تحت بیمه نباشد. در موضوع مسکن برای اهالی فرهنگ و هنر، امسال اتفاق خوبی افتاده است. با همکاری‌های خیلی خوبی که در بخش‌های دولت قرار دارد با همراهی وزارت راه و شهرسازی ما در همه کشور، در همه شهرستان ها، کار نام نویسی از هنرمندان، نویسندگان، اهالی سینما را برای مسکن انجام داده ایم. همین الان که من با شما صحبت می‌کنم، در تهران ما بحمدالله مجموعه بسیار خوبی را در پرند آماده آغاز به کار داریم کار ساختمانی اش را و یک شهری به نام شهر هنر را آنجا داریم پایه گذاری می‌کنیم که بتوانیم هنرمندان پیشکسوت مان، اهالی خبر، روزنامه نگاران، این‌ها را آنجا انشاالله بتوانیم هم با استفاده از مسیری که دولت اعلام کرده است هم به صورت اختصاصی با حمایت‌های ویژه‌ای که از این عزیزان خواهیم داشت. دولت برنامه‌های گسترده‌ای را در این حوزه آماده کرده است. بحث تکریم و تجلیل و تعظیم از اهالی خبر و خبرنگاران و رسانه را شما در این دو روز مشاهده کردید. آقای رئیس جمهور خودشان یک بازدید بیش از ۵ ساعته از فعالیت‌های همکاران بسیار خوب مان در رسانه ملی داشتند و دیروز هم از شایستگان تقدیر شد و بحمدالله جهت گیری برنامه‌های دولت و وزارت فرهنگ افزایش چتر حمایتی هم در حوزه مسائل معیشتی و اقتصادی و هم انشاالله آن تکریم و تجلیل شایسته برای این عزیزان خواهد بود. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حرف نزن عمل کن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست