بازدید 4277

این موجود سمی ۲۴ چشم دارد!

شکل مکعبی، اندازۀ کوچک، سرعت بالا، سم خطرناک و تعداد چشم‌های این جانور، آن را به یکی از عجیب‌ترین گونه‌های تازه‌شناخته‌شده تبدیل کرده است.
کد خبر: ۱۱۸۷۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵ 09 August 2023

به گزارش تابناک، فرادید نوشت: دانشمندانی که مشغول کاوش در سواحل هنگ‌کنگ بوده‌اند، در طی سه سال اخیر به صورت مکرر به جانوری برخورد کرده‌اند که به خاطر شکل مکعبی بدنش و داشتن ۲۴ چشم، شگفت‌انگیز و خیره‌کننده به نظر رسیده است.

این دانشمندان نهایتا در سال ۲۰۲۳ نتایج مطالعه‌شان دربارۀ این جانور را در ژورنال مطالعات حیوان‌شناسی منتشر کردند و اعلام کردند که این یک گونۀ جدید و قبلا شناسایی‌نشده از عروس‌های دریایی است.

این موجود سمی ۲۴ چشم دارد!

این گونۀ جدید به خاطر شکل بدنش «عروس دریایی مکعبی» لقب گرفته است. دانشمندان در مقالۀ منتشر شده، آن را «یکی از سمی‌ترین حیوانات دریایی در تمام دنیا» توصیف کرده‌اند.

تریپدالیا مایپوئنسیس (نام علمی جانور) آنطور که در عکس‌ها دیده می‌شود، بدنی کاملا شفاف با یک ته‌رنگ سفید دارد و اندازۀ طول آن در کمال شگفتی کمتر از یک اینچ است. اما عجیب‌ترین ویژگی این جانور این است که در شش ناحیه از بدنش ۲۴ چشم دارد.

این موجود سمی ۲۴ چشم دارد!

در این عکس یک طرف بدن جانور را می‌بینیم که در آن دو چشم بزرگ و چهار چشم کوچک دیده می‌شوند
در دو قسمت از بدن جانور دو چشم بزرگتر قرار دارد که چهار چشم کوچک اطراف آن‌ها را احاط کرده‌اند. از میان این همه چشم فقط دو مورد از آن‌ها توانایی دیدن دارند و بقیۀ آن‌ها صرفا می‌توانند وجود نور را تشخیص بدهند.

حالت پدال‌مانند شاخک‌های این جانور به آن این امکان را می‌دهد که سریعتر از سایر انواع عروس‌های دریایی شنا کند. به علاوه بدن جانور در هنگام شنا حالتی تپنده و دارای انقباض و انبساط پیدا می‌کند؛ به این وسیله است که این عروس دریایی بدنش را به جلو هدایت می‌کند.

تریپدالیا مایپوئنسیس که به خاطر تفاوت ژنتیکی‌اش با سایر گونه‌های مشابه به عنوان گونه‌ای جدید شناخته شده، نخستین عروس دریایی است که در آب‌های چین کشف شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی