بازدید 3281
۱

تحریم‌های جدید دولت انگلیس علیه ایران

وزارت خارجه انگلیس در اقدامی که علیه تامین کنندگان خارجی تسلیحات نظامی برای روسیه نامید، شماری از افراد و یک شرکت ایرانی را تحریم کرد.
کد خبر: ۱۱۸۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳ 09 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در بیانیه وزارت خارجه انگلیس که در تارنمای آن منتشر شده است، اعمال ۲۵ تحریم جدید علیه دستیابی پوتین به تجهیزات نظامی خارجی، اعلام شده است. براساس این بیانیه، تحریم‌های جدید علیه افراد و شرکت‌هایی در ترکیه، دبی، اسلواکی، ایران، بلاروس و سوئیس اعمال می‌شود که به روسیه در جنگ علیه اوکراین، کمک می‌کنند. در این بیانیه آمده است ۳ شرکت در داخل روسیه و ۲۲ شرکت خارج از روسیه، در جنگ اوکراین دخالت دارند که گسترده‌ترین تحریم‌ها علیه کشور‌های ثالث در این جنگ اعمال می‌شود.

در بیانیه وزارت خارجه انگلیس آمده است افراد و شرکت‌های ایرانی که در پژوهش، توسعه و تولید پهپاد‌ها برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دست دارند، شامل این تحریم‌ها می‌شوند. براساس این بیانیه، شرکت پراور پارس، یکی از شرکت‌های اصلی تولید پهپاد در ایران و ۷ نفر از مدیران آن، تحریم شدند.

همچون همه بیانیه‌های وزارت خارجه انگلیس در ماه‌های اخیر، در این بیانیه نیز ایران به کمک نظامی به روسیه، متهم شده است در حالی که مقامات دولت ایران، بار‌ها هرگونه دخالت در این جنگ را رد کرده اند و از دولت اوکراین خواسته اند اسناد درباره این اتهام ساختگی را برای بررسی، ارائه دهند.

دولت‌های امریکا و انگلیس در حالی ایران را به ارسال سلاح به روسیه که یک طرف جنگ اوکراین است متهم می‌کنند که مقامات این کشور بار‌ها از اینکه در تامین انواع بمب و جنگ افزار به اوکراین پیشتاز بوده اند با افتخار یاد و بر تداوم این روند تاکید کردند.

آمریکا به تازگی بمب‌های خوشه‌ای در اختیار اوکراین قرار داده است که اغلب کشور‌های جهان و نهاد‌های حقوق بشری و مدنی جهان و نیز نهاد‌های سازمان ملل استفاده از آن را ممنوع کرده اند. پیش از امریکا نیز انگلیس بمب‌های حاوی اورانیوم به اوکراین اهدا کرد که موجی از واکنش‌ها و مخالفت‌ها را بر انگیخت.

منتقدان و مخالفان این رویکرد دولت‌های امریکا و انگلیس می‌گویند قربانیان اصلی این بمب‌ها غیر نظامیان هستند و با اینگونه اقدامات علاوه بر افراد، محیط زیست و دیگر جانداران نیز آسیب جدی و جبران ناپذیر می‌بینند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
عزیرم اوکراین بهش تجاوز شده و حق استفاده از سلاح های دریافتی جهت حمله به خاک روسیه را ندارد
اما روسیه اقدام به تسخیر سرزمین کرده و مرزهای بین المللی را نادیده گرفته
این دو از نظر حقوق بین الملل مثل هم نیستند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی