بازدید 4419
۱

پیش‌بینی رئیس دوما روسیه از سرنوشت زلنسکی

ویاچسلاو ولودین رئیس دومای دولتی روسیه گفت که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین به سرنوشت میخاییل ساآکاشویلی رئیس جمهوری پیشین گرجستان دچار خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۸۶۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۳ 09 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از آناتولی، ولودین سه‌شنبه در پیامی در تلگرام نوشت: رژیم ساآکاشویلی از همان ابتدای قدرتش بر روس‌هراسی تاکید داشت. او مورد حمایت اتحادیه اروپا و از سوی ناتو تامین مالی می‌شد و تسلیحات و آموزش نظامی در اختیارش قرار می‌گرفت.

وی افزود که ساآکاشویلی برای غرب «غیرضروری» شد و «تاریخ خودش را تکرار می‌کند؛ این بار با زلنسکی.»

رئیس دومای دولتی روسیه گفت: غرب از رژیم سیری‌ناپذیر کی‌یف خسته شده است. ناسپاسی زلسنکی به مساله غالب در سیاست اروپا تبدیل شده است. این مساله علنا در سطوح رسمی در انگلیس و لهستان مطرح شده است.

ولودین افزود: سرنوشت دست‌نشانده‌های واشنگتن و بروکسل همیشه مثل هم است. آنها از شر این دست‌نشانده‌ها خلاص می‌شوند. زلنسکی نفر بعدی است.

ساآکاشویلی از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ رئیس جمهوری گرجستان بود. وی سپس تابعیت اوکراین گرفت و فرماندار منطقه اودسا در این کشور شد. پس از آن تابعیت گرجی وی لغو شد.

او بعد از آنکه پس از هشت سال مخفیانه به گرجستان بازگشت در اکتبر ۲۰۲۱ بازداشت و به دلیل سوءاستفاده از قدرت به ۶ سال زندان محکوم شد. وی در اعتراض با زندانی شدن خود بارها اعتصاب غذا کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱
به امید حق علیه باطل
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار