بازدید 24762
۲

برداشت انبه در سیستان و بلوچستان به پایان رسید

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت انبه در این استان با تولید بیش از ۱۴ هزار تن محصول از سطح یک‌هزار هکتار به اتمام رسید.
کد خبر: ۱۱۸۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶ 08 August 2023

«تابناک»، اردشیر شهرکی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: انبه در سطح یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات میوه سیستان و بلوچستان کشت می‌شود که یک‌هزار هکتار آن بارور و بقیه غیربارور است.

وی ادامه داد: شهرستان‌های سرباز، نیکشهر، قصرقند و چابهار عمده مناطق کشت انبه در استان سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۹۰ درصد انبه تولیدی در این استان به صورت سبز برای تهیه ترشی برداشت می‌شود.

وی بیان کرد: انبه میوه گرمسیریست و سرشار از ویتامین های A،B و C، کربوهیدرات ها، اسیدهای چرب، پروتئین ها ، اسیدهای عالی و مواد معدنی است.

به گزارش ایرنا از منظر کارشناسان سیستان و بلوچستان بهشت میوه های گرمسیری بحساب می آید به طوریکه شرایط آب و هوایی گرم، مرطوب و تقریباً استوایی این استان را به خواستگاه متنوع‌ترین میوه‌های گرمسیری کشور تبدیل کرده، میوه هایی خاص که در مزه و نمونه کم نظیر بوده و توجه هر مخاطبی را به خود جلب می کند.

گواوا، چیکو، سیتاپُل، پاپایا، جَم، تمبر هندی، بیرام، جمبولان، کنار، انبه، موز و بسیار نام های دیگر از جمله میوه های تولیدی جنوب سیستان و بلوچستان است که در ظاهر و طعم بی نظیر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
میوه هایی که آب زیادی مصرف میکنن در استانبول که آب ندارد
وای خدا اینا دیگه کی هستن
باید جهاد کشاورزی تا جای امکان از این نوع محصولات و کشاورزان حمایت کنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست