بازدید 3601
۱

هوای مشهد وارد شرایط خطرناک شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: افزایش حجم ریزگردها در هوای مشهد در پانزدهمین روز مرداد، کیفیت هوای این کلانشهر را از مرز اضطرار عبور داده و وارد شرایط خطرناک کرد.
کد خبر: ۱۱۸۶۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹ 06 August 2023

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک»، مهدی اله‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین شاخص کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۱۷۱ و شاخص کنونی کیفیت هوای این کلانشهر در یک تا ۲ ساعت اخیر با عدد ۳۰۲ هر ۲ از وضعیت اضطرار نشان دارد.

وی گفت: در چنین شرایطی توصیه می‌شود مردم تا حد امکان آمد و شد خود را در شهر به صفر برسانند و بیماران قلبی، تنفسی و زنان و کودکان از هرگونه تردد در سطح شهر خودداری کنند.

وی با بیان این که کارگروه اضطراری آلودگی هوای کلانشهر مشهد بامداد امروز برگزار شد، ادامه داد: علت بروز پدیده گرد و غبار در هوای استان و مشهد فعال شدن کانون های قره قوم در ترکمنستان، هرات در افغانستان و نیز کانونهای داخلی و وزش باد است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:براساس اعلام کارگروه شرایط اضطراری گرد و غبار استان، کلیه مراکز آموزشی، مهدهای کودک، باشگاه ها و مجموعه های ورزشی در مشهد طی امروز تعطیل خواهند بود.

به گزارش ایرنا، قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت سالم است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

تعطیلی فعالیت‌های آموزشی و ورزشی در مشهد

دبیر کارگروه شرایط اضطراری گرد و غبار خراسان رضوی گفت: مراکز آموزشی، مهدهای کودک، باشگاه ها و مجموعه های ورزشی مشهد امروز یکشنبه در پی افزایش آلایندگی هوا و بروز پدیده گرد و غبار تعطیل است.

مهدی اله پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:پس از بررسی های کارشناسی با تاکید بر آمادگی کامل دستگاه های خدمات رسان، امدادی و درمانی از مردم خواسته شد تا از ترددهای غیرضروری در روز یکشنبه ۱۵ مرداد پرهیز کنند.️

وی از عموم مردم به ویژه افراد مسن و کودکان، مبتلایان به بیماری های زمینه ای، تنفسی، قلبی و عروقی و نیز مادران باردار درخواست کرد در ترددهای روزانه از ماسک و عینک مناسب استفاده کنند و مطابق توصیه های بهداشتی در زمان بروز پدیده گرد و غبار از فعالیت های شدید بدنی مانند ورزش های سبک و سنگین و قدم زدن در فضای باز خودداری شود.

هواشناسی خراسان رضوی شامگاه شنبه با صدور هشدار نارنجی از وزش باد شدید، پدیده گرد و غبار و افزایش آلایندگی و آلودگی هوا و کاهش دید افقی در نواحی شمالی، شرقی و جنوب شرقی استان طی امروز یکشنبه خبر داده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱
از وقتی کنسرتها به دلیل خودسری چهاردرصدی ها تعطیل شده هوای مشهد بدتر شده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار