بازدید 5285
۲

نخست وزیر کانادا از همسرش جدا می‌شود

نخست وزیر کانادا قرار است به زودی از همسرش «سوفی ترودو» جدا شود.
کد خبر: ۱۱۸۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۶ 03 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، «جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا از همسرش «سوفی ترودو» جدا می‌شود. این خبر را ترودو ۵۱ ساله و سوفی ترودو ۴۸ ساله با انتشار بیانیه‌ای غیرمنتظره اعلام کردند.

آن‌ها گفته‌اند که به زندگی مشترک ۱۸ ساله خود پایان خواهند داد.

ترودو در سال ۲۰۰۵ ازدواج کرده بود و دارای سه فرزند است.

بزرگترین فرزند ترودو و همسرش فقط ۱۵ سال سن دارد.

«پییر ترودو»، نخست وزیر وقت کانادا در دهه ۱۹۷۰ و پدر جاستین ترودو نخست فعلی کانادا نیز در زمان نخست وزیری از همسرش مارگارت جدا شده بود.

محبوبیت نخست وزیر کانادا طی ماه‌های گذشته کاهش چشم‌گیری داشته است. او پیش از این درباره اعتراضات گسترده کانادا علیه محدودیت‌های کووید -۱۹ در اوایل سال گذشته، توسل به زور را حق دولت این کشور خوانده بود! ترودو که در کمیسیون رسمی تحقیق درباره فعال کردن «قانون موارد اضطراری» سخنرانی می‌کرد، گفت که این تصمیم «سخت» اما با توجه به تظاهرات پر هرج و مرج آن برهه، ضروری بوده است. وی در این جلسه گفت: نخست اینکه، اگر در آن روزها اتفاق بدی می‌افتاد، چه می‌شد؟ اگر کسی آسیب می‌دید چه؟ اگر زمانی که فرصت داشتم کاری بکنم، تعلل می‌کردم و اتفاقی که نباید می‌افتاد، آن وقت چه می‌شد؟

ترودو گفته است که گرچه تمایل به مذاکره و گفتمان با برخی رهبران معترض داشته، اما به باور وی، چنین مذاکراتی به «بدعتی بد» برای آینده دموکراسی کانادا منجر می‌شد! به گفته وی، تظاهرات خیابانی نباید با هدف تأثیر مستقیم بر سیاست دولت برگزار شود!

ترودو در ادامه مدعی شده بود که «تأمین امنیت مردم کانادا» وظیفه اوست و تصمیم توسل به قانون موارد اضطراری، به «توصیه و اجماع کابینه وی اتخاذ شده است.»

اعتراضات خیابانی کانادا موسوم به «کاروان اعتراضی» ژانویه سال گذشته آغاز شد و چندین ماه تداوم داشت. بسیاری از معترضان در امتداد مرز آمریکا و کانادا، با مسدود کردن جاده خواستار پایان محدودیت‌های مرتبط با همه‌گیری کرونا از جمله الزامی بودن واکسیناسیون و پوشیدن ماسک، شدند.

اقدامات و اظهارات ترودو در حالی توسط یک کمیسیون حقوقی به قضاوت گذاشته شده است که وی در جریان اغتشاشات ایران، با ادعاهایی خصمانه همواره سعی در شعله‌ور نگه داشتن آتش اغتشاشات داشت و این نمونه بارز سیاست استانداردهای دوگانه‌ای است که آمریکا و غرب در خانه از آن به عنوان صیانت از دموکراسی یاد کرده و ورای مرزهای خود، آن را سرکوب می‌خوانند!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲
چقدر جالب ،طلاق گرفتنشون هم زیباست
خب، به شما چه ربطی داره. اصلا ارزش خبررسانی داره!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست