بازدید 3548

شریک بودن دولت در صنعت خودرو ام‌المصائب است

سخنگوی دولت گفت: مجری و شریک بودن دولت در صنعت خودرو ام‌المصائب مشکلات صنعت خودرو است و دولت برای اولین بار همت کرد که صنعت خودرو به‌طور کامل واگذار شود و خودش هیچ سهمی از آن نداشته باشد و فقط تنظیم‌گری کند.
کد خبر: ۱۱۸۶۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳ 02 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری دانشجو، علی بهادری جهرمی امروز چهارشنبه ۱۱ تیرماه در نشست سیاسی دانشجویان طرح ولایت در دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: دولت سیزدهم تغییر ریل محسوسی را در حوزه‌های راهبردی ایجاد کرد که این موضوع مورد توجه نهاد‌های خارجی از جمله مرکز تحقیقات استراتژیک راهبردی شورای روابط خارجی آمریکا نیز قرار گرفته است.

نتیجه نگاهِ «دولت مسئول بهشت و جهنم مردم نیست» ۱۰ سال بعد در کف خیابان‌ها دیده می‌شود

وی با اشاره به موفقیت دولت سیزدهم در تامین گاز و برق مورد نیاز کشور با وجود ناترازی بخش انرژی کشور، به موضوع کرونا نیز اشاره کرد و افزود: با اصلاح رویه و در شرایطی که روزانه بیش از ۷۰۹ نفر به دلیل این بیماری جان خود را از دست می‌دادند، نه تنها واکسن کرونا وارد کشور شد بلکه جزو اولین کشور‌هایی بودیم که از شرایط بحرانی کرونا خارج شدیم.سخنگوی دولت با بیان مقایسه‌ای میان عملکرد دولت فعلی و قبل گفت: حدودا ۱۰ سال پیش رئیس جمهوری اعلام کرد دولت مسئول بهشت و جهنم بردن مردم نیست، نتیجه این نگاه در ذهن دولت مردان سابق را ۱۰ سال بعد کف خیابان‌های شهر‌ها در اغتشاشات ۱۴۰۱ دیدیم.

هم بتن در قلب راکتور ریخته شد، هم چرخ اقتصاد نچرخید

جهرمی گفت: نتیجه این نوع نگاه در مسیر حل مشکل اقتصادی با رکورد شکنی تورم ۷۰ ساله در شهریور ۱۴۰۰ و حداقلی شدن فروش نفت مشخص شد. عده‌ای می‌خواستند هم چرخ اقتصاد بچرخد و هم چرخ سانتریفیوژ، ولی هم سیمان در قلب راکتور ریختند و هم چرخ اقتصاد نچرخید.

بهادری جهرمی عنوان کرد: وقتی به اشتباه تصمیمی گرفته می‌شود تا به سمت خصوصی شدن آموزش و پرورش برویم، در این حوزه وضعیت فرهنگی و تربیتی آن نیز ده سال بعد مشخص شد. هنگامی که باید به فکر حل تنش‌های آبی باشیم و به جای تمرکز بر سد سازی و روش‌های نوین حل معضل آبی، معطل میزی می‌شویم که فکر می‌کنیم حتی مشکل آب خوردن ما هم اونجاست، نتیجه آن کم‌آبی‌های اخیر می‌شود.

سخنگوی دولت گفت: اساسا کار دولت‌ها، زمینه‌سازی برای حوزه‌های مختلف است.

وی ادامه داد: شنیده ایم و می‌گوییم جنگ ترکیبی جنگ رسانه‌ای، جنگ اقتصادی و جنگ فرهنگی؛ ولی حواسمان نیست اگر جنگ است اقتضائات زندگی ما هم باید اقتضائات جنگی و دوره نبرد باشد. آرامش نمی‌شود در صحنه نبرد داشت.بهادری جهرمی در ادامه گفت: یک زمانی جدول می‌دادند که شما برق ندارید، ولی با وجود افزایش مصرف برق، الان قطعی برق خانگی نداریم. تا دو سال پیش جدول روزانه قطع برق می‌دادند، اما امروز با وجود اینکه ۸ هزار مگاوات مصرف برق افزایش پیدا کرده، اما جدول قطعی برق خانگی نداریم.

صنعت خودروسازی واگذار خواهد شد، اما نه مانند تجربه تلخ اصل ۴۴، دشت مغان و هفت تپه

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دانشجویان توضیح داد: گلایه‌های به حق در صنعت خودرو معضلات روی زمین مانده بلندمدت چند ده ساله است؛ نسخه‌های درمان کوتاه مدت ندارد. مجری و شریک بودن دولت در صنعت خودرو ام المصائب مشکلات صنعت خودرو است. دولت برای اولین بار همت کرد که صنعت خودرو به طور کامل واگذار شود و خودش هیچ سهمی از آن نداشته باشد و فقط تنظیم گری کند.

وی گفت: بر خلاف ادعای دولتی که مدعی بود ما زبان دنیا را بلدیم، در سال ۱۴۰۱ حجم تجارت خارجی ایران با ۱۱۲ میلیارد دلار رکورد زد. این رکورد زمانی حاصل شد که ما تحریم بودیم و یک بشکه نفت نمی‌توانستیم بفروشیم و یک دلار نمی‌توانستیم وارد کشور کنیم.

سخنگوی دولت گفت: دولت تاکید زیادی بر حل پروژه‌های آبی داشته و سرمایه گذاری در این زمینه چند برابر شده است.

وی ادامه داد: دشمن با مشاهده همه این موارد، بحران اغتشاشات سال گذشته را راه اندازی می‌کند، دشمن سال گذشته تمام قد به میدان آمد و در سمت تجزیه کشور پیش می‌رود. بهادری جهرمی با اشاره به تلاش دشمن برای القای نامیدی در کشور، گفت: دشمن، چون پیشرفت‌های دولت در زمینه‌های مختلف را دید و در برخی عرصه‌ها نیز از ما شکست خورد، به دنبال القای ناامیدی و سیاه نشان دادن فضای کشور است. وی با اشاره به رسالت فعلی دولت سیزدهم، گفت: رسالت و تمرکز ما در دولت خدمت رسانی به مردم است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: اگر بخواهیم مقایسه‌ای فقط در یک مورد بین دولتی که نگاه به خارج داشت و دولتی که نگاهش به ظرفیت‌های داخلی است بحث ساخت مسکن است، میانگین ساخت مسکن در ۸ سال دولت قبل حدود ۴۰۰ هزار مسکن بود، ولی در حال حاضر سالی حدود ۸۵۰ هزار مسکن ساخته می‌شود.

وی افزود: ساختن ۵۰۰ هزار مسکن برای محرومین در دستور کار است و تفاهم نامه آن بسته شده است. تا امروز یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار زمین تامین شده است. حدود ۴۵۰ هزار مسکن قرارداد با سازنده دارد.

بهادری جهرمی تاکید کرد: ۳۲۵ هزار پروانه ساختمانی شهرداری صادر شده است. ۴ شهر جدید تصویب شده که در این دو سال تاسیس شود.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی راجع به نارضایتی مردم از خودروسازان، گفت: گلایه‌های صنعت خودرو از جمله معضلات چندین ساله کشور است و صرفا مربوط به این دوره نیست. اگر می‌خواهیم دولت اقدامی داشته باشد باید در گذر زمان و به مرور این مسئله حل شود.

وی در پایان گفت: در این زمینه دولت اقدامات مثبت زیادی داشته است. نمی‌خواهیم اقدامات سلبی و منفی خصوصی سازی گذشته تکرار شود، ولی در سطح کلان، ریل‌گذاری‌های مثبتی در حال انجام است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم