بازدید 7495

پیشنهاد همکاری ایران به کویت در میدان آرش

اوجی درباره تعیین و تکلیف میدان آرش اظهار کرد: به کشور همسایه خود یعنی کویت اعلام کردیم که آماده همکاری در زمینه بهره‌برداری یکپارچه از میدان آرش هستیم. اتفاقی که در دیگر میادین مشترک رخ می‌دهد. حال اگر کویت تمایلی در این زمینه ندارد، ما نیز ذره‌ای کوتاه نخواهیم آمد. 
کد خبر: ۱۱۸۶۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵ 03 August 2023
پیشنهاد همکاری ایران به کویت در میدان آرش
به گزارش تابناک، جواد اوجی، وزیر نفت در جلسه امروز (۱۱ مرداد ۱۴۰۲) هیئت دولت گفت: عملیات بهره‌برداری از فاز یازده پارس جنوبی هفته‌ آینده با حضور رئیس‌جمهور انجام خواهد شد.
 
او ادامه داد: فاز یازده پارس جنوبی آخرین فاز دریایی است و صفر تا صد آن در دولت سیزدهم انجام شده است. بهره‌برداری از این فاز سه سال زودتر از موعد انجام شد و برآوردها حاکی از آن است که حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیون مترمکعب گاز از آن استحصال شود.
 
اوجی درباره تعیین و تکلیف میدان آرش اظهار کرد: به کشور همسایه خود یعنی کویت اعلام کردیم که آماده همکاری در زمینه بهره‌برداری یکپارچه از میدان آرش هستیم. اتفاقی که در دیگر میادین مشترک رخ می‌دهد. حال اگر کویت تمایلی در این زمینه ندارد، ما نیز ذره‌ای کوتاه نخواهیم آمد. 
 

قیمت بنزین تغییر می کند؟

 
وزیر نفت درباره طرح جایگزینی کارت بانکی توضیح داد: طرح جایگزینی کارت سوخت بانکی به صورت آزمایشی در یکی از جایگاه در حال اجراست و نیازمند تامین زیرساخت برای گسترش است.
 
اوجی در پاسخ به این‌ سوال که اجرای گسترده این طرح چقدر زمان می‌برد گفت: این موضوع به همکاری شبکه بانکی، وزارت اقتصاد و ... بستگی دارد‌.
 
او درباره تاثیر این طرح بر قیمت بنزین گفت: اجرای این طرح تغییری در قیمت بنزین ایحاد نمی‌کند‌. ضمن آنکه روند کار را برای مردم تسهیل می‌کند‌‌.
 
وی همچنین درباره جزئیات جمع‌آوری گازهای مشعل افزود: در دولت سیزدهم اقدامات موثری برای جمع‌آوری گازهای مشعل صورت گرفته است. در حال حاضر هیچ‌گونه پروژه بلاتکلیفی وجود ندارد. جمع‌آوری مجموعه گازهای غرب کارون یکی از مصادیق آن است.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: با برنامه‌ریزی که وزارت نفت انجام داده است تا پایان کار دولت سیزدهم تمام گازهای مشعل یا گازهای همراه جمع‌آوري خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۵۲
ب غیر از چین و روسیه و ونزوئلا نیجریه،کل دنیا ایران رو تحریم کردن اون وقت پیشنهاد بهره برداری یکپارچه دادین(ک اینم ندادین دروغ مصلحتی!میگین) واقعا خودتون خنده تون نگرفت این پیشنهاد رو ب کویت دادین؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
کویت که با کل دنیا در ارتباط است ، چه نیازی به همکاری با جمهوری اسلامی دارد ؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
روسیه ، چین و ونزوئلا جزئی از نظام تحریم ها علیه ایران هستند ، منتهی منافع ملی آنها در جایی که محقق شود تحریم ها را دور می زنند ، چرا روسیه هواپیمای سوخو ۳۵ به ما نداد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
یعنی این مسئولین ما زورشان به ملت میرسه.این کشورهایی که به اندازه یک استان ما هم نیستند هر کاری دلشان خواست با حوزه نفتی و گازی ما کردند.البته شاید مسئولین ما هم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
کجای بهره برداری یکپارچه از میادین نفتی و گازی مشترک آرش توسط ایران خنده دار است؟ اگر واقعا تعصب ایرانی بودن دارید باید از طرح بهره برداری ایران از میدان گازی مشترک آرش حمایت کنیم، طوری کامنت نگذاریم که فکر شود کویتی الاصل مقیم ایران هستیم.
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
مثل ميدان مشترك پارس جنوبي كه قطر چندين براير ايران برداشت مي كند و ميدان مشترك با عربستان كه ايران حداكثر ٥٠ هزار بشكه و هشت سال پيش عربستان ٣٠٠ هزار بشكه بدون وقفه برداشت ميكرد
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
چین و روسیه هم ما رو تحریم کردند و دهها میلیارد

دلار بدهی اش را تا امریکا اجازه ندهد تسویه نمیکنند

و اتفاقا خساراتی که روسیه با ستگ اندازی در توافق

برجام کرد و لو دادن تحویل و استفاده پرتعداد از

پهپادهای ایرانی، بزرگترین ضربات را به ما زده است

متاسفانه تا زمانیکه درامدها و حقوق ها و سطح زندگی

مسولان با ۹۰ درصد مردم تفاوت های نجومی و کهکشانی دارد

هیچ امیدی به رصایت دادنشان بر پیاده شدن از خر یا

اسب شیطان نمی رود و مردم و کشور باید همچنان

تاوان و خسارات این شرایط انزوا و تحریم های کمر

شکن را با جان ومال و از دست رفت آسایش و امید و

آینده و حالشان بپردازند و بس
ایران نه سرمایه و توان فنی برای بهره برداری از این حوزه را دارد.

بهترین راه حل این است که ایران سهم خودش را به صورت نقدی از استخراج این حوزه توسط عربستان و کویت از آنها طلب کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
بدبخت ملت ايران كه سرمايه ايندگان را قرباني خواسته هاي بي نتيجه در سياست هاي خود كرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
در اجرای سیاست های شکست خورده مسولان کرد

صحیح تر میباشد
بلاخره ایران سهمی در گاز و نفت میدان آرش دارد یا نه؟
کویت و عربستان, نقش و سهم ایران رو در بهره‌برداری به رسمیت نمیشناسن همین امروز عربستان بار دیگه تاکید کرد این موضوعو
اونوقت شما میگین ما پیشنهاد همکاری دادیم!
یه کیو تو ده راه نمیدادن سراغ کدخدا رو می‌گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
عزیزم ایران سهمی در میدان آرش دارد و کویت و عربستان قبول دارن ولی در میدان الدوره که با آرش مشترک است قبول ندارن، کویت و عربستان دیروز و امروز ایران برای تعین تکلیف سهم هر کشور در میدان آرش دعوت کردن ضمنا گفتند ایران هیچ حقی در الدوره نداره
تربتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
عزیز برادر الدوره همان آرش است ما میگویم آرش آنها الدوره.
در ۳۱ مرداد پارسال، جواد اوجی وزیر نفت خطاب به امیرحسین ثابتی، مجری برنامه «جهان آرا» شبکه افق گفت: آقای ثابتی ان شاء الله خدا به همه مون عمر بده ببینیم امسال چه زمستان سختی در پیشه...برای دنیا به خصوص برای کشورهای واردکننده انرژی، به خصوص اروپایی ها ... خودشون به خودشون دارن ظلم می کنند ... دولت ها دارند به مردم شون ظلم می کنند... می توانیم بخشی از کمبود انرژی جهان به ویزه اروپا را تامین کنیم!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
در اروپا زمستان سختی وجود نداشت و از ایران هم نفت و گاز تهیه نکردند ولی پارسال زمستان ، یک سوم ایران زمستان سختی را پشت سر گذاشتند .در ایران
وقتی توان گرفتن حق آبه هیرمند از طالبان را ندارید، چطور می خواهید سهمتان را از میدان گازی آرش از عربستان و کویت طلب کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
آمریکا سال ها کشور افغانستان را درگیر جنگ کرد و این همسایه شرقی حکومت مرکزی مستقلی نداشت که در آن دوران بشود با آنها گفتگو کرد، یک روز اشرف غنی می آمد و چند صباحی کرزای بود و ...، در این سال های آشوب و جنگ در افغانستان، ترک ها بر روی سد کجکی فاز دو را ایجاد کردند که ذخیره آب این سد را بسیار بیشتر از قبل کرد و متاسفانه آب هیرمند ایران کاهش یافت و خشکسالی های اخیر هم مزید بر علت شد که آب هیرمند قطع و دریاچه هامون به شوره زار تبدیل شود، پس اولا اگر کشور افغانستان درگیر جنگ نبود چنین اتفاقاتی از اساس رقم نمی خورد در ثانی با توجه به دلایل بالا آب هیرمند که یک شبه قطع نشده که بشود آن را یک شبه حل کرد بلکه گرفتن حقابه ایران از طالبی که خودش هم حکومتش رسمیت جهانی ندارد به گفتگوهای دیپلماتیک حداقل چندین ساله نیاز دارد.
ناشناس
| Poland |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
ناشناس 18:22
اگر کشور قدرتمندی باشی اتفاقا در شرایطی که حکومتی در افغانستان دوام ندارد، بهتر می توانی نتیجه مورد نظر خودت را بگیری
می خورند و خواهند خورد و هیچ کاری نمی توانید بکنید.
مگر منافع ملی برای شما اهمیتی هم دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
داره ولی بهتر از این بلد نیستند
مگر کویت می تواند در مورد میدان مشترک گازی آرش، تمایلی برای همکاری با ما انجام ندهد !!!!
گاز نهفته در میدان های مشترک گازی از نظر قوانین بین الملل به هر دو کشور تعلق دارد و اگر کویت بخواهد یکجانبه عمل کند بر خلاف قوانین بین الملل عمل کرده و بیش از همه اعتبار سیاست خارجه خودش را زیر سوال برده و بهتر آن است که این کشور تحت تاثیر برخی از کشورها که سعی در دوبهم زنی و تفرقه دارند تا روابط سیاسی همسایگان را کدورت آمیز کرده و به نفع منافع اقتصادی خود ماهی شکار کنند، قرار نگیرد و از دید قانونی به این میدان مشترک گازی نگاه کند تا در آینده مشکلی پیش نیاید که اگر مشکلی ایجاد شد مقصر آن کشوری است که به قوانین بین الملل پشت کرده و لاغیر.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
بالاخره نگفتی که اگر کویت بطور یکجانبه گاز میدان آرش رو استخراج بکنه، شما مثلا چکار می توانید بکنید؟
مطمئن باش که میزان موفقبت ما در مشارکت میدان آرش، به اندازه سهمیه ما از آب هیرمند است که هیچوقت نصیبمان نشد
کاش اینقدر انعطاف در سیاست خارجی را در مقابل مردم ایران هم داشتید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
همینو ندارن که گروهک طالبانم حتی براشون تره خورد نمیکنه دیگه کشورها بماند.اوناهم اینو خوب میدونن
عربستان با 2000 میلیارد دلار ذخیره ارزی، با امضا قرارداد فوری با رویال داچ شل (هلند)، اکسان‌موبیل (آمریکا)، بی‌پی (انگلیس)، توتال (فرانس) ، انی (ایتالیا) و کونوکو فیلیپس (آمریکا) در عرض مدت کوتاهی حوزه گازی آرش را عملیاتی و از آن استخراج خواهد کرد. ترکیب سرمایه گذاری و توان تکنولوژی این اجازه را به این کشور می دهد.
اما ایران سرمایه و تکنولوژی برای استخراج حوزه های مشترک گاز و نفت را ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| India |
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
اشتباهی منفی دادم
تنها کاری که ایران از دستش بر می آید، تهدید موشکی عربستان و کویت برای استخراج یک طرفه از میدان گازی آرش است. به جز این هیچ کار دیگری از دستش بر نمی آید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
اخه اینم ازشون برنمیاد که اگه میومد ما غم .کمتری داشتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
موشک نقش دفاعی در برابر تهاجم بیگانه دارد، هر مساله ای را که نمی شود با موشک حل کرد برخی دوستان کامنت می گذارند که حقابه هیرمند را با موشک از طالبان بگیریم، حقمان از میدان مشترک گازی آرش را با موشک از کویت بگیریم و ...، در حالی که در مورد چنین مسائلی باید از طریق گفتگوهای دیپلماتیک وارد شد تا به نتیجه مطلوب رسید. باز عده ای زیر این کامنت، کامنت نگذارند که پس چرا گفتگوهای دیپلماتیک برجام با ۱+۵ ، فرجامش حاصل چندانی نداشت؟ در جواب این افراد باید گفت بی قانونی و یکجانبه گری آمریکا باعث چنین فرجامی برای برجام شد ولی نباید با این دید نگاه کنیم که همه کشورها همچون آمریکا پیمان شکن هستند پس باید حقمان را از طریق قدرت دفاعی بگیریم.
آمریکا را جدا کنید زیرا که طینت استکبار پیمان شکنی به نفع منافع اقتصادی خودش است، حال این پیمان چه پیمان بین المللی برجام باشد چه تعهد پاریس که منع اشاعه گازهای گل خانه ای است که آمریکای ترامپی از آن هم خارج شد.
هشدار حسین راغفر: اقتصاد ایران دیر یا زود فرو می‌پاشد. وقتی سرمایه ایرانی در حال فرار است، صحبت از سرمایه گذار خارجی، رویاپردازی است. بخش از مردم حتی از زندگی فقیرانه هم محروم شده اند!
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی: دلیلی نداشت که ایران بدون دریافت حقابه از طالبان به آنها سفارت را واگذار کند. عجیب است کسی در این زمینه مواخذه نشد!
طالبان اب نمیده.روس کثیف که نمیذاره گاز استخراج کنن.کویت و عربستان که سهم نفت و گاز نمیدن.چین که نفت رو نصف قیمت میخره و بجاش اشغالهاشو میده.!!!اینا در مقابل چیکار میکنن؟؟؟ پول نفت و گاز و بنزین و اب و برق رو در داخل افزایش میدن و بنجلهایه چینی رو چندین برابر قیمت به مردم بدبخت میندازن!!!اینا یه طرف با این وجود دم از اقتدار هم میزنن!!!خدایا دیگه نمیتونم.
از این میدان فقط اسم آرش اش برا ماس
منظورتون اینه که یک چیزی بهتون بده وبعد ماساکت میشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
اره دیگه پس چی.
جمهوری اسلامی از حق ایران در جاها و مکانهای مشترک ابی و گازی و نفتی و غیره نتوانسته است حق ایران را بگیرد اگر انجام داده است یکی از ان را نام ببرد؟حرف زیاد است؟فقط شعار....؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
ایرانی هستیم و درست نیست که خودمان هم خودمان را بکوبیم، ایران در چند دهه اخیر به پیشرفت های قابل ملاحظه ای در زمینه های علمی مختلف از دفاعی گرفته تا صلح آمیز هسته ای ، پزشکی، صنعتی و ... دست یافته، پیشرفت هایی که خود کارشناسان آمریکایی بارها به آن اعتراف کرده اند و دلیل این همه تحریم ظالمانه، کند کردن حرکت پیشرفتی کشور و در مضیقه قرار دادن مردم است.
آمریکا اگر دست از رذالت های سیاسی اش برای تنها سه - الی
چهار سال بردارد، بعد خواهی فهمید که متخصص ایرانی اهل شعار نیست و عملگرا است.
خواهی فهمید که ایران در عرض یک دهه به قدرت برتر منطقه در حوزه اقتصادی تبدیل خواهد شد.
شما اگر در حوزه نفت و گاز فعاليت داشتيد مي فهميديد كه ايران هيچ شانسي بدون سرمايه گذاري و تكنولوژي خارجي صفر است، نمونه فقط برداشت قطر و ايران را در برداشت از پارس جنوبي مقايسه كنيد.
ایران در سال گذشته بیش از ۱۲۴ میلیون دلار محصولات مختلف به قطر کالا صادر کرده است؛ این میزان، کاهشی ۱۶ درصدی حجم و ۷ درصدی ارزش دلاری را نسبت به سال ۱۴۰۰ را نمایش می‌دهد. این کاهش صادرات ایران در حالی است که قطر پروژه‌های زیرساختی بسیاری را بعد از جام جهانی برای توسعه این کشور در نظر گرفته است که هزینه ساخت برخی از آن‌ها به گزارش هلدینگ دنتوس ۵۳ میلیارد دلار است و شرکت‌های ترک در برخی از آن‌ها مانند ساخت متروی شهری دوحه حضور دارند. این وضعیت نشان از کم‌رنگ شدن نفوذ مادی ایران در قطر دارد.

در اردیبهشت ۱۴۰۲غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران با بیان اینکه امارات از مهم‌ترین کشورهای همسایه ایران با رابطه عمیق تاریخی است، گفت: «امارات بعد از چین، دومین شریک تجاری ایران در دنیاست و حجم مبادلات ما به حدود ۲۴ میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که در گذشته رقم مبادلات ما ۳۰ میلیارد دلار و امارات اولین شریک تجاری ما بوده است». حال اما ترکیه هدف ۵۰.۷ میلیارد دلاری با این کشور در نظر گرفته است و در سال گذشته به گفته دولت ترکیه ۱۹ میلیارد دلار بوده است.

نکته جالب توجه در مقایسه مبادلات ایران و ترکیه به امارات مسیر تجارت آن‌هاست. ترکیه در تلاش است تا مبادلات خود با این کشورها را از روی پروژه‌ای که در عراق و از روی بندر فاو در جریان است سازمان داده و سرعت مبادله کالا را بالاتر ببرد. اما مبادلات ایران و امارات با وجود مجاورت دو کشور و بر اساس گفته‌های پیمان شاکری رئیس اتاق بازرگانی ایران و امارات، هم با کمبود کانتینر مواجه است و هم حمل و نقل در میان دو کشور با شیوه سنتی است. این شرایط نشان از آن دارد که روند حضور ایران در امارات نیز آینده درخشانی ندارد.
در مورد همكاري در توليد وانت نيسان ابي در كويت و عربستان شانس بالاتري داريد تا همكاري مشترك در ميدان ارش.
بعضی ضرب المثل ها چقدر گویاست
کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی
قاچ زینو داشته باش سواری پیش کشت
آقارو به ده راه نمیداد سراغ خونه کدخدارو میگرفت
شرکت های آمریکایی که حکومت عوض میکنند ، حتی اگر کویت صاحب تکنولوژی و تخصص هم باشد به خودش هم اجازه اکتشاف و بهره برداری نمیدهند . حالا شما با این حال و روز میخواهید برای کویت پروژه اجرا کنید
اگه خیلی کار بلدید زمستونا گاز مصرفی و تابستونا برق مورد نیاز رو تامین کنید تا کار سوزاندن مازوت و تعطیلی پی در پی بی مناسبت نکشه
محرم آمد و ماه عزا شد. عجب غوغا به پا شد
محرم آمد و ماه فنا شد. عجب ماتم به پا شد.
اقای وزیر !!! همکاری مفهوم ندارد ؛ یا نباید اجازت دهید انها کار را ادامه دهند و یا باید از نقطعه مقابل شما دست بکار حفاری و بهره برداری شوید حتی به قیمت مفت به یک شرکت خارجی بسپارید ،
تو به پیشنهاد دادنت ادامه بده
یارو ادعا میکنه ایران در این میدان حقی نداره و همش مال ماست بعد اینا به طرف پیشنهاد همکاری میدن. ا
جناب اوجی وزیر محترم به اصطلاح نفت:
کویت می گوید " نر " است آنوقت شما می گوئید بدوش ؟
مگه آبرو و اعتباری برای ایران باقی گذاشتین که بیان باهاتون همکاری کنن. خودشون برداشت میکنن هیچ کاری هم نمیتونین بکنین. بیچاره مردم ایران که گیر شماها افتادیم
اوجی: پیشنهاد ایران در همکاری در میدان نفتی آرش،

جناب اوجی عربستان و کویت اعلام کرده اند ایران هیچ حقی در این میدان ندارد ،حالا شما پیشنهاد همکاری میدی.
اونا میگن ایران حقی نداره اینا پیشنهاد همکاری میدن .
دوستانی که راه حل مناقشات نفتی را موشک می دانند کاملا درست میگویند و ایران می تواند با
ارسال موشک ( یعنی موش کوچک ) حفره هایی در چاههای نفت و گاز ایجاد کنند و نفت و گاز را استحصال کنند . و نیازی به پرداخت هزینه های گزاف و تکنولوژی مدرن نیازی ندارد.
طبق قرارداد داد قبل از انقلاب میدان آرش متعلق با ایران ‌کویت ایت و عربستان هیچ سهمی ندارد مبادا مثل داستان دریای خزر بشود.
هلاک کردین خودتون را با این دیپلماسی عزتمند یک کمی استراحت کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی