بازدید 5584

سرانجامِ آقای بازیگر به کجا می‌رسد؟

«کوین اسپیسی» به طور قانونی از زیر سایه اتهامات اخلاقی خارج شده اما آیا این بازیگر برنده دو جایزه اسکار بار دیگر می‌تواند به جریان اصلی هالیوود بازگردد؟
کد خبر: ۱۱۸۵۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵ 31 July 2023
 
به گزارش تابناک؛ ایسنا نوشت: در اواسط ژوئن و کمتر از دو هفته قبل از شروع محاکمه «کوین اسپیسی» در بریتانیا به دلیل اتهامات متعدد تجاوز جنسی، نشریه آلمانی «دی تسایت» مصاحبه‌ای را با این بازیگر انجام داد که در آن «اسپیسی» پیش‌بینی کرد، در صورتی که بی‌گناه شناخته شود تقریبا بلافاصله دوباره کار خواهد کرد.

او گفت: «در حال حاضر افرادی هستند که آماده هستند تا من را در لحظه‌ای که از این اتهامات در لندن تبرئه شدم، استخدام کنند و به محض این اتفاق آنها دست به کار خواهند شد».

چنین ادعاهای جسورانه‌ای را ممکن است باز هم از اسپیسی بشنویم چرا که او از هر ۹ اتهامی که در بریتانیا با آن روبرو بود تبرئه شد و در نوامبر سال گذشته نیز شکایت «آنتونی رپ» از او بی‌نتیجه ماند و به جایی نرسید.

با تبرئه قانونی «اسپیسی»، آیا ادعای او مبنی بر اینکه تهیه‌ کنندگان اکنون برای انتخاب او صف می‌کشند صحت دارد؟ و اگر بله، برای چه نوع پروژه‌هایی؟ در واقع، بحث اصلی مفسران پس از رهایی «اسپیسی» از دادگاه پس از شش سال نادیده گرفته شدن در هالیوود این است که آیا او می‌تواند جایگاه خود را به عنوان یک بازیگر نقش اول مقتدر خودبازسازی کند یا خیر؟

به گفته منابع متعدد، پاسخ به این پرسش منفی است و حداقل رسیدن دوباره «اسپیسی» به جایگاه مورد تمجید هالیوود که پیش‌تر از آن برخوردار بود غیرممکن به نظر می‌رسد.

یکی از مدیران سابق استودیو به طور خلاصه به هالیوود ریپورتر می‌گوید: «نرفتن به زندان، به عنوان شاخصی برای چشم‌انداز شغلی خوب برای یک فرد واجد شرایط نیست».

پس از مطرح شدن اتهامات علیه «اسپیسی» او نقش خود را در سریال معروف «خانه پوشالی» نتفلیکس از دست داد، نقشی که جوایز گلدن گلوب و اتحادیه بازیگران آمریکا (SAG) را به همراه پنج نامزدی اِمی برای او به ارمغان آورده بود.

فیلم «بیبی راننده» با بازی «کوین اسپیسی» محصول یونیورسال درست قبل از مطرح شدن اتهامات آزار جنسی در نوامبر ۲۰۱۷ اکران شد، اما کمپانی سونی در نهایت او را از درام تاریخی «ریدلی اسکات» در آن سال یعنی «همه پول دنیا» کنار گذاشت و چند صحنه فیلم را با یک بازیگر دیگر (کریستوفر پلامر) فیلمبرداری کرد و از تکنیک‌های دیجیتالی پرزحمت برای حذف «اسپیسی» از این پروژه استفاده کرد.

در آگوست سال ۲۰۲۲ نیز تلاش «اسپیسی» برای رد کردن حکم پرداخت ۳۱ میلیون دلاری به کمپانی نتفلیکس به دلیل سوء رفتار جنسی در پشت صحنه سریال «خانه پوشالی» شکست خورد و نتفلیکس همچنین فیلم زندگی‌نامه «گور ویدال» را که چند هفته قبل آن با بازی او در نقش این نویسنده افسانه‌ای به پایان رسیده بود، کنار گذاشت.

فعالیت بسیار محدود «اسپیسی» از آن زمان تاکنون به ندرت روی پرده دیده شده که شامل بازی در تعداد انگشت شماری از آثار مستقل و کم‌هزینه،از جمله کمدی «پیتر پنج هشت» و فیلم هیجان «کنترل» (به عنوان صداپیشه) می‌شد که هیچ یک هنوز اکران نشده است و درام ایتالیایی «مردی که خدا را ترسیم کرد» ساخته «فرانکو نرو» نیز در حالی سال گذشته در ایتالیا اکران شد که صدای او توسط یک بازیگر ایتالیایی دوبله شده بود.

با فرض اینکه «اسپیسی» بخواهد به آغوش هالیوود بازگردد، این ایده که هالیوود فورا همه درهایی را که خیلی سریع و بی‌رحمانه به روی او بسته بود را باز کند، تنها آرزویی پیش نخواهد بود.

«میریام الچانان» معاون ارشد کمپانی «Fabrication Films» در این باره می‌گوید: «من فکر می‌کنم مدتی طول می‌کشد تا ببینیم که استودیوها در مورد انتخاب اسپیسی کجا ایستاده‌اند. به عقیده من چالش او عمدتاً داخل آمریکاست و مطمئن نیستم که در حال حاضر تقاضای زیادی برای او در نقش اصلی در آمریکای شمالی وجود داشته باشد».

سال گذشته شاهد تلاش یک بازیگر مشهور دیگر برای احیای حرفه‌اش بودیم، «جانی دپ» که قبلاً میلیاردها دلار در گیشه به دست آورده بود و پیش از آنکه اختلافات خانوادگی‌اش با همسر سابقش «امبر هرد» شهرت او را لکه‌دار کند در یک مجموعه بزرگ از سری فیلم‌های دیزنی نقش آفرینی کرده بود. اما، همانطور که یک خریدار بین المللی سینما می‌گوید در موارد بسیار کمی می‌توان این دو نفر را باهم مقایسه کرد و اکنون حتی خریداران بین‌المللی نیز تمایل به خرید اثری با حضور «اسپیسی» ندارند.

یک تهیه‌کننده سینما معتقد است که آینده «اسپیسی» احتمالاً در رده‌های پایین‌تر سینما و فیلم‌های اکشن و هیجان‌انگیز ارزان‌تر و برخی فیلم‌های بین‌المللی رقم خواهد خورد.

همچنین مسئله نمایندگی بازیگران در کمپانی‌ها وجود دارد، در این راستا یکی از اولین کمپانی‌هایی که در پی اتهامات سال ۲۰۱۷ علیه «اسپیسی» اقدام کرد آژانس بازیگری «CAA» بود که تنها چند روز بعد او را کنار گذاشت و باید دید که آیا هیچ‌یک از آژانس‌های بزرگ علاقه‌مند به همکاری دوباره با او هستند یا خیر.

با وجود این که «کوین اسپیسی» بی گناه شناخته شده است، وسعت این اتهامات و سرعت خروج او از هالیوود به حدی بود که جبران خسارت ممکن است دشوار باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست