بازدید 2259

ترکیه دفتر اخوان المسلمین را تعطیل کرد

از ماه مارس که مقامات امنیتی ترکیه و مصر در حال گفت‌وگو بودند، رهبران اخوان المسلمین مصر که در ترکیه ساکن هستند تحت فشار قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۱۱۸۵۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰ 30 July 2023


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، نشریه ینی آسیا با اشاره به تلاش آنکارا برای عادی سازی روابط با مصر نوشت: مقر اخوان المسلمین مصر در ترکیه بسته شد.

بر اساس این گزارش، از ماه مارس که مقامات امنیتی دو کشور در حال گفتگو بودند، رهبران اخوان المسلمین مصر که در ترکیه ساکن بودند تحت فشار قرار گرفتند و به رسانه های آنها دستور داده شد که علیه مقامات قاهره مطلبی منتشر نکنند. 

این فشارها به آنها ادامه داشته تا اینکه در ماه جاری میلادی اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه دفتر مرکزی آنها در ترکیه نیز تعطیل شده است.

روابط ترکیه و مصر از زمان کودتای ارتش این کشور به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح السیسی علیه «محمد مرسی»، اولین رئیس جمهور منتخب مصر در سال 2013 قطع شد و این دو کشور دوره‌ای متشنج را پشت سر گذاشت و با مرگ مرسی در زندان که اردوغان او را شهید لقب داد، به اوج رسید.

نهایت بعد از سال‌ها، تحولات سیاسی و منطقه در حوزه شرق دریای مدیترانه و اوضاع بد اقتصادی روز افزون مصر، دو کشور را بر آن داشت که در روابط خود تجدید کنند و در جریان زلزله اخیر ترکیه و شمال سوریه، سامح الشکری، وزیر خارجه مصر به ترکیه سفر و از مناطق زلزله زده بازدید کرد.

در جریان جام جهانی قطر نیز اردوغان و السیسی، رؤسای جمهور ترکیه و مصر دیدار کردند که اولین دیدار آن‌ها بعد از یک دهه تنش بود که نشان از عزم دو کشور برای آب کردن یخ روابط بین خود بود.

در  همین چارچوب، عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر روز 27 ماه جاری میلادی به ترکیه سفر کند که برای گسترش روابط دو‌ جانبه و نیز بررسی تحولات منطقه‌ای بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست