بازدید 3630

نتانیاهو «اسرائیل» را دوپاره کرده

رئیس سابق موساد در سخنانی با انتقاد از لایحه جنجالی اصلاحات قضایی نتانیاهو اذعان کرد که «اسرائیل» با وجود نخست وزیری بی‌تفاوت به دو نیمه تقسیم شده است. او در حال تجزیه ارتش و موساد است.
کد خبر: ۱۱۸۵۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵ 28 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، رئیس سابق موساد در رابطه با اصلاحات قضائی کابینه بنیامین نتانیاهو که به دنبال محدود کردن کنترل دیوان عالی تل آویو بر فعالیت‌های کابینه است، با اشاره به گروه نژادپرست برتری طلب سفیدپوست در آمریکا گفت: ما شرایطی مشابه «کو کلوکس کلن» را پشت سر می‌گذاریم.

شرکت رادیویی و تلویزیونی رژیم صهیونیستی ( KAN) گزارش داد که «تامیر پاردو» رئیس سابق موساد در مورد سیاست‌های نخست وزیر تل آویو اظهار داشت: نتانیاهو با احزاب به شدت نژادپرست ائتلافی تشکیل داده است و موضع او تفاوت چندانی با آنان ندارد.

رئیس سابق موساد با اشاره به اصلاحات قضائی جنجالی کابینه نتانیاهو تاکید کرد: اگر کشور دیگری برخی از قوانینی که ما تصویب می‌کنیم را بپذیرد، آنها را قوانین نژادپرستانه و یهودی‌ستیزانه تعبیر می‌کنیم.

تامیر پاردو با انتقاد از کابینه نتانیاهو گفت: «اسرائیل» با وجود نخست وزیری بی تفاوت به دو نیمه تقسیم شده است. او در حال تجزیه ارتش و موساد است.

گفتنی است قانون اصلاحات قضائی بحث‌برانگیز ارائه شده توسط نتانیاهو به دنبال محدود کردن کنترل دیوان عالی کشور بر فعالیت‌های کابینه و لغو صلاحیت دیوان عالی برای ابطال تصمیمات کابینه این کشور است.

طی ماه‌های گذشته اراضی اشغالی شاهد اعتراضات گسترده نسبت به تلاش کابینه برای تصویب این طرح بوده است.

در خبری مرتبط، منابع خبری فلسطینی گزارش دادند که تظاهرات مخالفان معترض به طرح اصلاحات قضائی در اراضی اشغالی شامگاه پنج‌شنبه ۵ مرداد نیز در برخی مناطق این کشور ادامه یافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی