بازدید 2125

گرمای هوا در ژاپن هزاران نفر را راهی بیمارستان کرد

رسانه‌های ژاپن گزارش دادند که افزایش دمای هوا در این کشور در یک هفته گذشته جان ۱۰ نفر را گرفته و بیش از ۹ هزار و ۱۹۰ نفر را راهی بیمارستان کرد.
کد خبر: ۱۱۸۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ 26 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبرگزاری کیودو سه‌شنبه به نقل از منابع رسمی آمار بستری‌شدگان در مقایسه با هفته قبل از آن حدود یک هزار نفر افزایش یافته که بیش از ۵۶ درصد آنها افراد بالای ۶۵ سال بود.

دمای هوا در بسیاری از نقاط ژاپن به ۳۴ و ۳۵ درجه سانتیگراد رسیده است. این در حالی است که سراسر کره زمین با افزایش دما و تغییرات شدید آب و هوایی مواجه شده است.

روزنامه فایننشال تایمز هفته گذشته نوشت: کارشناسان هشدار می‌دهند زیان موج بی‌سابقه گرما از صنعت گردشگری فراتر می‌رود و همه بخش‌های اقتصادی را در بر می‌گیرد و با عادی شدن موج گرما بازنگری در نحوه و شرایط کسب و کارها برای تاب‌آوری بیشتر به یک ضرورت تبدیل می‌شود.

دانشمندان به وضوح اعلام کرده‌اند که اتفاقات ناشی از افزایش دمای زمین با هر درجه گرم‌تر شدن هوا شدیدتر خواهد شد. در ماه ژوئیه که متوسط گرمای هوا ۱.۱ درجه سانتیگراد گرم‌تر از سطح قبل از صنعتی شدن بود بخش‌های گسترده‌ای از آمریکا، اروپا و آسیا زیر «گنبدهای گرما» قرار گرفتند و گرمای بی‌سابقه از چین تا ایتالیا را در بر گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست