بازدید 5349

عرضه گوشت گرم وارداتی در میادین از هفته آینده

مدیرعامل میوه و تره بار تهران گفت: از هفته آینده حدود ۴۰ تن گوشت گوساله گرم وارداتی در میادین میوه‌وتره‌بار عرضه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸ 26 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ ایوب فصاحت مدیرعامل میوه و تره بار تهران در برنامه «میز اقتصاد» در خصوص تنظیم بازار کالاهای اساسی گفت: عرضه گوشت گرم وارداتی گوساله از هفته آینده در میادین میوه و تره بار شروع می‌شود. 
سوال: بخش مهمی از بازار گوشت و مرغ در اختیار میادین میوه و تره بار است، این نوسانات بازار را چگونه باید پیشگیری کرد؟

فصاحت: ما به دو تا بخش می‌توانیم این اتفاقاتی که افتاده را تقسیم بندی کنیم، یکی مشکلاتی که وجود داشت و یکی اشکالاتی که به وجود آمد. اشکالات بیشتر مدیریتی بود و مشکلات هم بیشتر مشکل تخصیص ارز بود.

من خیلی کوتاه فقط زنجیره را خدمت شما عرض می‌کنم، ببینید در تاریخ ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ که این جراحی بزرگ اتفاق افتاد همه ما شاهد بودیم که و قبلاً هم عنوان کرده بودیم و بنده هم در کسوت یکی از مدیران جهاد وقت گفتم که اتفاقی که ممکن است رخ دهد این است که با کاهش تقاضا مواجه شویم، این توجه کافی به آن نشد تا این که خودش را در آذر ماه و دی ماه سال ۱۴۰۱ نشان داد که کاملاً شما همه مستحضر هستید که این تولید به قدری از قیمت ۶۳ هزار تومان فاصله گرفت که تا مرز ۴۶ هزار تومان هم آمد حتی تا ۴۲ هزار تومان هم چند روزی در بخش عمده رسید؛ لذا این تصمیم اشتباه و تکلیفی که به شرکت پشتیبانی امور دام شد که شما نخرید و بگذارید بخش خصوصی بخرد و در واقع بخش خصوصی هم توان این که بیاید این میزان مازاد را جمع کند نداشت. این ضرر بسیار بزرگی را متوجه مرغداران کرد و رسیدیم به مرحله این که جوجه یک روزه روی دست جوجه داران ماند و متاسفانه آن‌ها هم یک مبارزه منفی کردند و جوجه نریختند و ۱۰ روزی یک چاله‌ای پیش آمد و در واقع این سبب شد که ما بعد از عید در ایام بیستم فروردین ماه کاهش قابل توجهی در تولید مرغ داشتیم، اگر ادامه بدهیم که جلو آمدیم بعد از این که این مشکلات برطرف شد و زمانی که جوجه ریزی کاهش پیدا کرد و تولید کاهش پیدا کرد، تامین کننده‌ها هم به تبع اولی تامین‌شان را کاهش می‌دهند یعنی عملاً این موضوع تامین نهاده‌ها هم کاهش پیدا کرد، چون دیدند در بازار کششی نیست و الان که دوباره رونق گرفته است ما با یک کاهش نهاده‌هایی مواجه شدیم و این هم اگرچه کاهش است، اما به نظرم می‌آید که باید به فال نیک گرفت از این بابت که با تلاش‌هایی که دارد می‌شود ان‌شاءالله این سویا سریع تامین شود. 

الان بیشترین چالش ما در چالش تامین نهاده‌ها هست، به جهت افزایش جوجه ریزی این اتفاق افتاده است این کاهش‌ها و این نوساناتی که من خدمت شما عرض کردم عمده آن مشکلات مدیریتی است که باید برطرف شود که الحمدلله برطرف شده است. اما الان ما با کاهش نهاده‌ها از جمله سویا مواجهیم به جهت افزایش جوجه‌ریزی که این انشاالله به افزایش تولید مرغ منجر خواهد شد.

سوال : برای گوشت قرمز هم این مشکلات وجود دارد؟

فصاحت: دقیقاً در همان موقع هم ما خدمت عزیزان عرض می‌کردیم که بخشی از نهاده‌های زنجیره تولید گوشت قرمز دارد از گوشت سفید تامین می‌شود و الان شما سویای آزادی که در بازار دارید ما در بازار سویای آزاد نداریم همه این سویا‌ها با ارز دولتی دارد وارد می‌شود، اما مرغدار می‌آید بخشی از تولیدش را تولید نمی‌کند و این انتقال پیدا می‌کند به زنجیره تولید گوشت قرمز و این نهاده‌ها با تدابیری که شده و جلسات متعددی هم بوده اگر این موضوع تامین شود که در حال تأمین است فکر می‌کنم ظرف دو ماه آینده روند تولید گوشت سفید و قرمز البته قرمز طولانی‌تر شاید چند ماه آینده طول بکشد، اما تولید گوشت مرغ به نظر می‌آید از ۷ تا ۱۰ روز آینده به مسیر طبیعی خودش نزدیک شود و اگر مواظبت کنیم ان‌شاءالله این دیگر کامل مدیریت عاقلانه و مدبرانه خواهد شد.

سوال: اکنون وضعیت توزیع گوشت و مرغ در میادین میوه و تره بار به چه ترتیب است؟

فصاحت: در خرداد ماه و تیر ماه حدود ۱۰۰ تن متوسط روزانه مرغ گرم توزیع کردیم از هفته گذشته مرغ منجمد و گوشت قرمز منجمد به وفور در میادین آمد و از هفته آینده هم گوشت گوساله به این اضافه خواهد شد. البته همچنان داریم توزیع می‌کنیم، اما میزان خیلی پایین است از هفته آینده گوشت گوساله گرم وارداتی هم حدود ۴۰ تن به میادین وارد می‌شود از دوشنبه، الان کشتار صورت گرفته است، ولی به دلایل اتفاقاتی که افتاده هم ایام عاشورا و تاسوعا مشکل حمل و نقل و قطعی برق در سیستم که ان‌شاءالله دوشنبه می‌آید و به وفور در بازار عرضه می‌شود. ما در کوتاه مدت موضوع را با کمک وزارت جهاد از طریق واردات و در میان مدت از طریق تولید قراردادی ۱۰۰ هزار راس گوسفند و ۱۰ هزار راس گوساله داریم دنبال می‌کنیم که ان‌شاءالله بتوانیم تولید داخلی خودمان را با بازاری که داریم در اختیارشان بگذاریم و ان‌شاءالله رونق بگیرد.

سوال: نرخ مصوب مرغ گرم ۷۳ هزار تومان است الان گفته شد ۷۵۹۰۰ تومان در میادین عرضه می‌شود؟

فصاحت: بله ببینید یک اتفاق خاصی افتاد و آن این بود که حدود کمتر از یک ماه علی‌رغم اینکه نرخ مصوب ۷۳ هزار تومان برای مصرف کننده بود یک مصوبه‌ای را ظاهرا سرپرست محترم وقت جهاد با اگر اشتباه نکنم انجمن یا اتحادیه جوجه یک روزه داشتند که می‌تواند ۷ درصد بالاتر از آن به فروش برساند که این، چون یک ماه در بازار انجام شد ما واقعا هم مقاومت کردیم بعداً دیگر تامین ما در میادین به شدت پایین آمد الان هم در گزارش اشاره کردند که گفتند قبلا ۳ تن بود بعد به ۷ تن رسید. این تامین، چون پایین آمد با هماهنگی که با وزارت جهاد شد بر اساس همان موضوع ما نرخ پایه را گذاشتیم همان ۷۳ هزار تومان و تا ۷۸ هزار تومان هم می‌توانیم قیمت را بر اساس همان مصوبه بالا ببریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۶
حالتون خوبه ؟
۴۰ تن ؟؟؟؟؟
برای یه تهران؟؟؟؟؟
مصرف روزانه یه کارخانه سوسیس و کالباس حداقل ۴۰ تن هست
مردم رو مسخره کردید؟؟؟؟؟
واقعا چیز زیادی یاد گرفتیم مشکلات و اشکالات، 40 تن هم بی زمان است از روزی تا هر قرن در نوسان است تا بدانیم که چگونه سر کاریم
اشکنه بخورید
از کنیا ؟!!!!!!!!!!!!
من گوشت کنیایی نمی خورم .
دلم درد می گیره !!!!!!!!!!!!
؟؟؟؟
یکی از دلایل مهم کاهش قیمت به 46 یا 42 هزار تومان در ان زمان فقط به خاطر فصل سرما بود که تقریبا در کل ایران جوجه ریزی انجام میشود در تابستان فقط در مناطق سردسیر جوجه ریزی انجام میشودوتولید کاهش می یابد.این عمل هر سال تکرار میشود.
فقط تهران را برنامه ریزی کردند بقیه استان ها باید صبر ایوب کنند مشهد گوشت گوسفند ۴۸۵ و گوساله ۴۹۵ و مرغ گرم هم در بازار نیست واقعا باعث شرم و تاسف است همه مردم و زوار ناراحتند
برزیلی های تاریخ گذشته رو گذاشتن یخش باز شه تا به عنوان گوشت گرم به خورد مردم بدهند!
همون گوشتهایی که چند سال تو گمرگ معطل بوده و حتی تائید وزارت بهداشت زاغارت رو هم نداره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
خیلی گرمه
البته منظور از گرم نه اینکه تازه باشه
گرمای ماندن ۱۷ ماهه درگمرک بندرعباس
شما صاحب اختیارید همه کاری میتوانید با مردم انجام دهید البته فعلا ! کمی تاریخ را بخوانید بد نیست برای روز مبادا گفتما.
مدیران کشور وقتی براساس رابطه ورزومه مداحی وسفر به اربعین انتخاب بشن نتیجه همین هست .
تازه همش هم م ميگن در هفته اينده در ماه اينده در ....ييك بار نشد اين دولت سوپر انقلابي حهادي هايپر سونيكي يك كاري رو خبر بزنيد از امروز شروع شد ...البتهببخشيد يادم نبود به غير از مبارزه با بي حجابي
چه جالب! سوخو۳۵ ها هم هفته بعد می رسند!!
متاسفم برای این مسئولان فشل و بی عرضه
تا حالا شده کاری رو توی ایران درست انجام بدین.تا حالا شده نتیجه یکی از اقدامات احمقانتون نتیجه مثبتی داشته باشه
این نکبنی که برای مردم به بار اوردین الهی تا آخر عمر گریبانتون ول نکنه
با خودمان چه کردیم....وای
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی