نگاهی به مصوبات و تذکرات امروز بهارستان نشینان

«شورای ملی تأمین مالی» تشکیل می‌شود/آقای رئیس جمهور؛ تورم قبلا کمر مردم را می شکست, امروز دست و پایشان را

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در نطق پیش از دستور خود زمینه‌سازی اهانت مجدد به ساحت مقدس قرآن کریم توسط دولت سوئد را شدیداً محکوم کرد و گفت: جریحه‌دار کردن احساسات و توهین به عقاید مسلمانان جهان، بی‌هزینه نیست و دولت سوئد باید پاسخگوی این اهانت‌ها باشد. وی همچنین عنوان کرد: انتظار می‌رود دولت‌های مسلمان نیز همچون ملت‌های مسلمان اتحاد و غیرت دینی خود را در برابر این شیطان‌صفتان هتاک به نمایش بگذارند.
کد خبر: ۱۱۸۴۴۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸ 22 July 2023

«شورای ملی تأمین مالی» تشکیل می‌شود/آقای رئیس جمهور؛ تورم قبلا کمر مردم را می شکست, امروز دست و پایشان را

 

تابناک _ جلسه علنی امروز (شنبه، 31 تیر ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست قالیباف   رئیس مجلس شورای اسلامی در حالی رأس ساعت 8 و 19 دقیقه و با حضور 194 نفر از نمایندگان آغاز شد که وکلای ملت ضمن قیام و در دست گرفتن قرآن، دعای ختم قرآن را قرائت کرده و اعتراض و انزجار خود از اهانت به کتاب مقدس مسلمانان جهان را نشان دادند.

جریحه‌دار کردن احساسات  و توهین به عقاید مسلمانان جهان، بی‌هزینه نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در نطق پیش از دستور خود زمینه‌سازی اهانت مجدد به ساحت مقدس قرآن کریم توسط دولت سوئد را شدیداً محکوم کرد و گفت: جریحه‌دار کردن احساسات و توهین به عقاید مسلمانان جهان، بی‌هزینه نیست و دولت سوئد باید پاسخگوی این اهانت‌ها باشد. وی همچنین عنوان کرد: انتظار می‌رود دولت‌های مسلمان نیز همچون ملت‌های مسلمان اتحاد و غیرت دینی خود را در برابر این شیطان‌صفتان هتاک به نمایش بگذارند.

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در اولین دستور خود ادامه گزارش شوردوم کمیسیون ویژه جهش و رونـق تولید و نظارت بـر اجـرای اصـل چهـل و چهـارم 44 قـانون اساسی درمورد طرح تأمین مالی و جهش تولید ازطریق اصلاح قوانین حداکثر از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را در دست بررسی قرار دارند.

اما در جریان بررسی مواد مذکور سیدالبرز حسینی  در تذکر شفاهی عنوان کرد: در ظرف ۲۴ ساعت گذشته بارندگی شدیدی در شهرستان خدابنده اتفاق افتاد که قریب به ۱۰ الی ۱۲ روستا در حین برداشت محصول، محصولاتشان از بین رفته است. همچنین در بخش مرکزی شهرستان خدابنده ۱۲ روستا دچار آسیب جدی شده اند که در این رابطه مسئولان باید ارزیابی های لازم را انجام دهند  و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به این تذکر گفت: حتما این موضوع را پیگیری می کنیم و شما هم نامه های خود را ثبت کنید تا در ردیف بودجه حوادث غیرمترقبه قرار گیرد.

«شورای ملی تأمین مالی» تشکیل می‌شود

در ادامه نمایندگان مردم در خانه ملت با ماده 2 این طرح موافقت کرده و مصوب کردند به منظور توسعه و ترویج الگوهای تأمین مالی، هم‌افزایی نهادها و روش‌های تأمین مالی «شورای ملی تأمین مالی» تشکیل شود.

همچنین نمایندگان ضمن بررسی جزئیات ماده 3 طرح تأمین مالی و جهش تولید ازطریق اصلاح قوانین حداکثر از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور با 152 رای موافق آن را به تصویب رسانند، بر اساس این مصوبه مجلس نمایندگان مردم در خانه ملت ثبت شرکت های اعتبارسنجی را منوط به دریافت موافقت اصولی از شورا و اخذ مجوز تاسیس از دبیرخانه شورا کردند.

ساز و کار ثبت شرکت‌های اعتبارسنجی تعیین شد

نمایندگان مجلس در ادامه بررسی طرح مذکور ضمن موافقت با ماده 4، ساز و کار ثبت شرکت‌های اعتبارسنجی در اداره کل ثبت شرکت‌ها را تعیین کردند.

ماموریت رئیس مجلس به کمیسیون اجتماعی برای تعیین تکلیف طرح اصلاح بیمه کارگران ساختمانی

در ادامه نشست علنی امروز  حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکری آئین نامه ای با استناد به ماده 161 در خصوص طرح های دوفوریتی، گفت: طرح اصلاح بیمه کارگران ساختمانی با دو فوریت در 17 اردیبهشت 1402 در صحن مطرح شد و براساس ماده 161 باید ظرف 72 ساعت گزارش می آمد تا مصوب شود اما گزارش با تاخیر 40 روزه آمد و پیشنهادی نیز در تاریخ 4 تیر 1402 رأی آورد و در حال حاضر به شورای نگهبان رفته است.

وی ادامه داد: بیشتر مراجعات مردم به دفاتر نمایندگان راجع به مسکن است و در این مقطعی که باید سالیانه 800 هزار واحد تولید کنیم متاسفانه در شرایط عادی نصف آن تولید می شود اما در این مقطع نیز مشکلی درست کرده ایم که نزدیک به 4 ماه است صدور پروانه ساختمانی کاهش چشمگیر پیدا کرده است و کارها معطل مانده و متوقف شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به تذکر نماینده شاهین شهر در خصوص بحث بیمه کارگران ساختمانی و کاهش صدور پروانه ساختمانی، گفت: از کمیسیون اجتماعی می خواهم گزارش اعاده شده از شورای نگهبان در خصوص بیمه کارگران ساختمانی را در سریع ترین زمان ممکن تعیین تکلیف کند.

وزارت اقتصاد و بانک مرکزی مسئول تشکیل، فعالیت و نظارت بر مؤسسات و صندوق های تضمین شدند

اما در ادامه نمایندگان مردم در مجلس به منظور حل مشکل تهیه تضامین در تامین مالی، وزارت امور اقتصادی و دارایی را با تصویب ماده 6 طرح تامین ملی جهش و جهش تولید، مکلف کردند تا با همکاری بانک مرکزی دستورالعمل اجرایی نحوه تشکیل، فعالیت و نظارت بر مؤسسات یا صندوق های تضمین را در چارچوب قوانین به تصویب شورا و دریافت مجوز از دبیرخانه شورا برساند.همچنین نمایندگان با تصویب ماده 7 طرح مذکور اموال و دارایی‌های قابل توثیق را تعیین کردند.

همچنین نمایندگان با موافقت با مفاد ماده 8 طرح مذکور ساز و کار نحوه ارائه وثیقه و اعتبارسنجی در روند اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور را تعیین کردند.

ناطقان

ساعت از 11 گذشته بود که طبق روال همیشه صحن علنی مجلس اسامی ناطقان توسط علی کریمی فیروزجایی عضو هیات رئیسه مجلس شورای قرائت شد:

- زهره الهیان: سازمان همکاری های اسلامی قطعنامه ای علیه قرآن سوزی در سوئد صادر کند

- عفت شریعتی کوهبنانی: امهال وام‌های کشاورزی را تا سقف ۵۰۰ میلیون افزایش دهید

- سیدکاظم موسوی:اجازه دهید مردم بیش از این از پراید در عذاب نباشند

- محمدرضا صباغیان بافقی:آقای رئیس جمهور؛ تورم قبلا کمر مردم را می شکست, امروز دست و پایشان را

- شهباز حسن پوربیگلری:رئیس جمهور نسبت به ساماندهی اتباع غیرقانونی اقدام کند

تذکر شفاهی

نوبت به طرح مشکلات و دغدغه‌های مردم از زبان نمایندگان‌شان در ساختمان سبز بهارستان رسید و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اساسی نمایندگان را برای بیان نکته نظرات و تذکرات خودشان پیرامون مسائل جاری کشور قرائت کرد.

سید محمد موحد: اعضای هیات دولت مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد را حل کنند

امیرقلی جعفری بروجنی:بازی کردن با احساسات مسلمانان هزینه‌های گزافی را به دنبال دارد

البرز حسینی نرخ شناور گاز باعث تعطیلی کوره های آجرپزی و افزایش قیمت مصالح می شود

رضا آریان پور : استان گلستان در بدترین وضعیت تأمین آب شرب قرار دارد

سید کاظم دلخوش اباتری: تامین اجتماعی بیمه کارگران ساختمانی را براساس قانون سابق اعمال کند

حسن محمدیاری : ضرورت رفع محرومیت زیرساختی در حوزه برق غرب استان گیلان

 

بیانیه نمایندگان در حمایت از رویکرد انقلابی دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی

در ادامه  محسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس بیانیه نمایندگان در حمایت از رویکرد انقلابی دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی که به امضای بیش از 230 نفر رسیده است، را قرائت کرد.

نهایتا زنگ پایان نشست علنی امروز مجلس رأس ساعت 12:13  توسط عبدالرضا مصری به صدا درآمد. نشست بعدی علنی مجلس روز یکشنبه، یکم مرداد ماه با ادامه بررسی دستور کار فعلی برگزار خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست