بازدید 1523

دفتر ریاست جمهوری عراق سفیر آمریکا را احضار می‌کند

دفتر ریاست جمهوری عراق اعلام کرد که سفیر واشنگتن در بغداد را به دلیل اظهارات سخنگوی وزارت خارجه این کشور درباره دستور رئیس کلیسای مسیحی عراق احضار خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۸۴۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶ 20 July 2023

به گزارش تابناک، ایسنا نوشت: به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که الینا رومانسکی، سفیر واشنگتن در بغداد را به دلیل اظهارات ماتیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه این کشور درمورد دستور لغو حکم انتصاب رئیس کلیسای مسیحی عراق در سال 2013 احضار خواهد کرد.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری عراق اعلام کرد که در پی اظهارات میلر درباره لغو حکم ریاست جمهوری سال 2013 درباره رئیس کلیسای مسیحی عراق، دفتر ریاست جمهوری از اتهامات وارده به دولت و ریاست جمهوری عراق در این رابطه ناخرسند است و بر همین اساس سفیر آمریکا در بغداد را احضار خواهد کرد.

این مسؤول دفتر ریاست جمهوری عراق در ادامه تاکید کرد: عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق همواره به مسیحیان عراق احترام گذاشته، از حقوق آنها حمایت کرده و هرگونه تهدید و یا اظهارات توهین‌آمیز به کلیسای عراق و یا سخنانی علیه گروه و طایفه‌ای در عراق را قاطعانه رد می‌کند، شخص رئیس جمهور عراق به حمایت از قانون اساسی کشور و برخورد یکسان با تمامی عراقی‌ها صرف‌نظر از نژاد، آراء سیاسی و باورهای دینی‌شان پایبند است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست