بازدید 1533

لاهوتی: علی لاریجانی، شخصیتی ملی و فراجناحی است

یک فعال سیاسی مستقل گفت: علی لاریجانی را نمی‌توان در یکی از جناح‌های مرسوم در نظر گرفت. او شخصیتی ملی و فراجناحی است.
کد خبر: ۱۱۸۴۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴ 19 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از نامه نیوز، هنوز خط و ربط‌های انتخاباتی جناح‌های سیاسی روشن نشده است و مشخص نیست که هر یک از سه جریان کشور یعنی اصلاح‌طلبان، اصولگریان و مستقل‌ها با چه آرایشی وارد انتخابات می‌شوند.

مهرداد باهوتی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «دو جریان سیاسی یعنی اصولگرایی و مستقلین به فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند؛ یعنی سیگنال‌هایی از آنها در جامعه دیده می‌شود اما تا اینجای کار نشانه‌ای از فعالیت اصلاح‌طلبان برای انتخابات مشاهده نمی‌شود».

او ادامه داد: «من تصور می‌کنم همه جریان‌ها از جمله اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت خواهند کرد زیرا همه می‌دانند که مشارکت بالا در انتخابات به معنای دفاع از نظام است و هر کس که خود را داخل نظام تعریف می‌کند، می‌کوشد که انتخاباتی پرشور برگزار شود. البته این را هم بگویم که حدود هشت‌ماه تا انتخابات فرصت باقی است و حدود سه‌ماه هم تا آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات و هنور فرصت هست تا افراد، گروه‌ها و احزاب درباره چگونگی ورودشان به انتخابات تصمیم بیگیرند».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «ما بیشترین تعداد حزب ثبت‌شده در میان کشورهای مختلف جهان را داریم اما متأسفانه احزابی که بتوانند انتخابات را تحت تأثیر خود قرار دهند، کم داریم. من تصور می‌کنم در این دوره ائتلافی میان اصولگرایان معتدل و مستقلین به وجود آید. تا پیش از اینها مستقلین به عنوان یک جریان مجزا در نظر گرفته نمی‌شد اما امروز جدای از اصولگرایی و اصلاح‌طلبی، مستقلین هم یک جریان اصلی سیاسی در کشور هستند».

لاهوتی در پایان در پاسخ به این پرسش که علی لاریجانی را می‌توان در زمره نیروهای اصولگرا دانست یا مستقل، گفت: «من خبری ندارم که آقای لاریجانی عزمی برای نامزدی در انتخابات دارد یا نه. قضاوت درباره او هم سخت است اما من باتوجه به دوازده‌سالی که با او کار کردم، می‌گویم که او شخصیتی ملی فراجناحی است و بیش از توجه به جریان‌های مرسوم به فکر منافع ملی است. او را نمی‌توان در جناح خاصی گنجاند اما باتوجه به روحیات و تفکراتش به نظر می‌رسد به مستقل‌ها نزدیک‌تر باشند. او نه برای جناح خاصی بلکه برای کشور و مردم کار می‌کند و همیشه هم حامی رهبر معظم انقلاب بوده است».
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست