بازدید 2139

دموتکس 2023 آنتالیا برگزار شد!

دموتکس ترکیه امسال در شهر آنتالیا با حضور 30 تولید کننده فرش ماشینی ایرانی برگزار شد و افتخار بزرگی را برای ایرانیان رقم زد. فرش بهشتی، طراح و خالق فرش های ماشینی از غرفه داران این نمایشگاه بود و با کلکسیون های بی نظیر خود جهان را خیره به فرش ایرانی کرد.
کد خبر: ۱۱۸۳۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶ 19 July 2023

نمایشگاه دموتکس DOMOTEX)) چیست؟

رویداد دموتکس، (DOMOTEX Turkey 2023) یکی از بزرگترین نمایشگاه های فرش و کفپوش است. نمایشگاه دموتکس هر ساله رهبران صنف فرش و کفپوش را گرد هم می آورد. هنرمندان، طراحان فرش، تولید کنندگان، صنعتکاران صنف فرش و کفپوش از سراسر جهان گرد هم می آیند تا محصولات، فناوری و اطلاعات خود را در زمینه طراحی، نساجی، تولید و ... به جهانیان عرضه کنند.

دموتکس 2023 آنتالیا برگزار شد!

تاریخ فعالیت نمایشگاه دموتکس و کشورهای برگزار کننده

نمایشگاه دموتکس یکی از رویدادهایی است که مجموعه آلمانی دوچه مسه ((Deutsche Messe AG، آن را سازماندهی و برگزار می کند.

نمایشگاه دموتکس یکی از مجموعه نمایشگاه هایی است که این شرکت برگزار می کند. حوزه فعالیت نمایشگاه دموتکس هانوفر (HANNOVER DOMOTEX) فرش، انواع کفپوش و فناوری صنعتی فرش و کفپوش است.

نمایشگاه دموتکس ترکیه امسال، 2023 DOMOTEX Turkey

نمایشگاه دموتکس ترکیه (DOMOTEX Turkey Gaziantep) تا پیش از امسال در شهر قازی آنتپ، قلب فرش ماشینی ترکیه است، برگزار می شد. در پی وقوع زلزله ای وحشتناک در ترکیه و تخریب شهر قازی آنتپ Gaziantep))، ترکیه امکان برگزاری مجدد نمایشگاه دموتکس را در این شهر نداشت و شهر آنتالیا را برای برگزاری این رویداد معرفی کرد.

گروه دموتکس با پیشبینی جذابیت گردشگری آنتالیا برای غرفه داران و شرکت کنندگان آنتالیا را برای دموتکس امسال انتخاب کردند.

موضوع و محوریت نمایشگاه دموتکس ترکیه 2023

دموتکس هم مانند هر رویداد بزرگ جهانی دیگر، هر سال به یک موضوع جهانی توجه ویژه ای می کند. "پایداری و بازیافت" دو موضوع قابل توجه نمایشگاه دموتکس 2023 بودند.

دموتکس 2023 آنتالیا برگزار شد!

تاریخ برگزاری و افتتاحیه نمایشگاه دموتکس 2023 ترکیه

مراسم افتتاحیه با حضور غرفه داران، بازدیدکنندگان و مدیریت و تیم هیئت مدیره شرکت دموتکس هانوفر انجام شد.

مدیر جهانی دموتکس، سرکار خانوم سونیا ودل کاستلانو سخنرانی خود را در مراسم افتتاحیه نمایشگاه 2023 دموتکس ترکیه ، با موضوع "پایداری و بازیافت" انجام داد.

دکتر شاهین کاظمی، نایب رئیس انجمن صنایع نساجی ایران، نمایشگاه های این چنین را فرصتی برای تولیدکنندگان ایرانی دانست.

شرکت کنندگان نمایشگاه دموتکس 2023

نمایشگاه دموتکس 2023 ترکیه به غرفه داری 92 شرکت مطرح در سطح جهان برگزار شد. کشور ترکیه با 47 شرکت غرفه دار و ایران با 32 شرکت ، پرچم داران این رویداد بودند. چین، هند، کره و یمن از دیگر شرکت کنندگان و غرفه داران دموتکس 2023 ترکیه بودند.

شرکت کنندگان ایرانی دموتکس عبارتند از:

  1. فرش بهشتی
  2. قالی سلیمان
  3. فرش پدیده
  4. موکت ظریف مصور
  5. فرش توس
  6. فرش شادلین
  7. فرش کلاسیک
  8. فرش رویال گلد
  9. فرش مهر و ماه
  10. فرش پرنیان
  11. فرش لوتوس
  12. فرش ماهور
  13. فرش ماه کویر
  14. فرش کاترین
  15. فرش قیطران
  16. فرش ایده آل
  17. ایرانیان مهر
  18. کاشانه شانه
  19. فرش آریایی
  20. فرش داریوش
  21. فرش پایار
  22. فرش فرشینه
  23. فرش الماس کویر
  24. فرش ارغوان کاشان
  25. فرش زرتشت
  26. فرش هما
  27. شرکت طراحی فرش شیر سپهر
  28. فرش ستاره آسمان
  29. نفیس نخ
  30. فرش قصر ایرانیان

فرش بهشتی، نقش کیفیت فرش ایرانی

میان شرکت کنندگان ایرانی در نمایشگاه دموتکس ترکیه نام بسیاری از ناموران فرش ایرانی را در کنار نام های جوانتر مشاهده می کنیم. فرش بهشتی، نام آشنا و پرتجربه فرش ایرانی یکی از شرکت کنندگان نمایشگاه دموتکس 2023 ترکیه و غرفه داران ایرانی است. رنگ و نقش فرشهای بهشتی هیئت مدیره دموتکس را سر ذوق آورد و بار دیگر فرش بهشتی جایگاه هنر اصیل فرش ایرانی را به جهانیان یادآوری کرد.

فرش بهشتی در سال 1389 توسط محمد بهشتی، مدیرعامل فرش بهشتی تاسیس شد.

دموتکس 2023 آنتالیا برگزار شد!

شرکت بازرگانی، طراحی و تولید فرش بهشتی، حاصل سالها فعالیت و تجربه محمد بهشتی در زمینه طراحی، تولید و تجارت داخلی و خارجی فرش است. محمد بهشتی پیش از تاسیس فرش بهشتی شرکت پارس نماد را پایه گذاری و تاسیس کرد که خدمات طراحی فرش را به شرکت ها ارائه می دهد. وی همچنین تجربه کار در سمت مدیریت بازرگانی چند شرکت نامی را داشت. اینک فرش بهشتی به لطف صداقت خود در تولید فرش ایرانی باکیفیت، تبدیل به نقش اول کیفیت فرش ایرانی و نامی آشنا و معتبر در زمینه طراحی و خلق فرش ماشینی شده است.

هر کلکسیون فرش بهشتی، فصلی نو از قصه نقش و رنگ است و افسانه ای را از جهان بازگو می کند.

فرش بهشتی همواره در جوامع بین المللی هدف خود را از صادرات صرفاً یک عدد ندانسته و هدف اصلی صادرات فرش بهشتی را "صادر کردن فرهنگ فرش ایرانی" می داند.

خانواده بزرگ فرش بهشتی در دموتکس آنتالیا توانست با موضوع نمایشگاه یعنی "پایداری و بازیافت" هماهنگ باشد و کلکسیون های تمام ابریشم ماشینی که تماماً از الیاف بامبو بافته شده است را به جهانیان ارائه کند.

اگر شما فرصت شرکت در نمایشگاه دموتکس ترکیه 2023 را نداشته اید، می توانید همه روزه با مراجعه به شعب فرش بهشتی، نمایندگی های فرش بهشتی در سراسر ایران برای خرید فرش ماشینی 1200 شانه و یا فروشگاه آنلاین فرش بهشتی اقدام کنید. همچنین پیج اینستگرام مجموعه از همه آثار و کلکسیون های فرش بهشتی دیدن کنید.

نقد نمایشگاه دموتکس آنتالیا 2023

محمد بهشتی، خالق و مدیرعامل فرش بهشتی، در مصاحبه ای که داشتند از این موارد یاد کردند و راه حل هایی را برای از بین بردن چالش های احتمالی چندسال آینده به هیئت مدیره دموتکس ارائه دادند. مدیر عامل فرش بهشتی، اولین رویداد دموتکس در آنتالیا را به صورت "مکان نامناسب و زمان نامناسب" توصیف کردند و افزودند :«برگزاری رویداد دموتکس که یک رویداد بین المللی تخصصی است، در شهر آنتالیا که یک شهر توریستی است، انتخاب نادرستی بود. زیرا که آنتالیا جامعه هدف و متخصص در زمینه فرش ماشینی را ندارد از این جهت سالن های نمایشگاه خالی است. در خصوص زمان برگزاری، بازه زمانی انتخاب شده بلافاصله بعد از عید قربان در ترکیه بود، عید قربان یکی از بزرگترین عیدهای ترکیه است و به دنبال آن مراکز مهم کشور ترکیه تعطیل هستند. تعطیلی مراکز و روند کند کاری گمرک ترکیه چالش های زیادی را برای ترخیص فرش برای ما و همکاران عزیزمان ایجاد کرد.» محمد بهشتی، صنعت فرش ماشینی ایرانی را بسیار قدرتمند تر از رقیب خود، ترکیه دانست و اذعان کرد که این موفقیت با وجود شرایط تحریم ظالمانه، است. درنتیجه برگزاری چنین رویدادهای بین المللی در کشور رقیب در سالهای آینده چالش های فراوانی را برای ایرانیان ایجاد خواهد کرد و شرایط رقابت سالم در بازارهای جهانی را از ایران خواهد گرفت.

محمد بهشتی:« با علم به اینکه ترکیه اولین رقیب ایران و بقیه کشورهای صادر کننده فرش در جهان است، برگزاری رویداد دموتکس که یک رویداد جهانی مستقل است، در کشور ترکیه چندان منطقی نیست.» محمد بهشتی در ادامه افزود:« دبی، هم در زمینه میزبانی از میهمانان قدرت کافی را دارد، هم از نظر موقیعت مکانی دسترسی بهتری برای غرفه داران دموتکس دارد و هم با توجه به شرایط بازار جهانی فرش ماشینی، موقیعت استراتژیک بهتری برای برگزاری دموتکس آینده دارد.»

محمد بهشتی، حضور در جوامع و رویدادهای بین المللی را فرصتی برای یادگیری و تجربه دانستند و با حضور با شکوه ایرانیان در دموتکس افتخار کردند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار