بازدید 1526
۱

سفر رسمی دبیرکل اتحادیه عرب به واشنگتن

دبیرکل اتحادیه عرب طی سفری رسمی برای دیدار با وزیر خارجه امریکا و گفت وگوی استراتژیک میان اتحادیه عرب و امریکا به واشنگتن رفت.
کد خبر: ۱۱۸۳۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰ 19 July 2023


به گزارش تابناک از آناتولی، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب طی سفری رسمی به واشنگتن رفت. هدف از این سفر دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا و گفت وگوی راهبردی میان اتحادیه عرب و وزارت خارجه امریکا پیرامون مسائل مختلف دارای اهمیت مشترک است.

جمال رشدی، سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب گفت: قرار است ابوالغیط با بلینکن درباره مسائل دارای اهمیت مشترک در حوزه سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی رایزنی کند.

این سفر شامل مذاکرات گسترده میان هیئت بلندپایه ای از اتحادیه عرب و مقامات بلندپایه وزارت خارجه امریکا با هدف تبادل نظر پیرامون منازعات و مسائل منطقه ای و بین المللی مهم و در راس آن اوضاع خاورمیانه و مبارزه با تروریسم می شود.

دو طرف تحولات کنونی جهان عرب و اوضاع بین المللی و چگونگی تقویت تلاش ها برای مهار بحران ها در راستای تضمین احیای امنیت و ثبات در خاورمیانه را بررسی خواهند کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هاب و محور منطقه ای خاورمیانه و خلیج فارس در حال تغییر است. وجود شخصیتی چون بن سلمان برنامه های کشورهای پیشرفته بویژه امریکایی ها را به خود جلب کرده است و کشور عربستان سعودی این نقش محوری را یافته است.با صلح اعراب و اسرائیل با رویکرد جدید در سال های اخیر ، دنیای عرب سهم مهم و بیشتری از گذشته در مسایل سیاسی و اقتصادی خواهد داشت.لازم است مسئولین کشورمان بیش ازین فرصت سوزی نکرده و موقعیت خود را در این پارادیم جدید پیدا کنند!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی