بازدید 1490

هرتزوگ: بایدن دوست واقعی تل آویو است

علی‌رغم تشدید اختلافات میان کاخ سفید و کابینه رژیم صهیونیستی، رئیس این رژیم در سخنانی در فرودگاه پیش از سفر به آمریکا در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر این اختلافات و آرام کردن اوضاع میان دو طرف، رئیس جمهوری این کشور را «دوست واقعی» رژیم اشغالگر توصیف کرد و درعین حال نگرانی و دغدغه خود را از تداوم بحران داخلی این رژیم ابراز داشت.
کد خبر: ۱۱۸۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸ 18 July 2023

 

به گزارش تابناک، ایرنا از شبکه آمریکایی الحره نوشت: «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی گفت: "دیدار با رئیس جمهوری آمریکا باعث خوشحالی من است، او دوست واقعی اسرائیل است و خوشحالم که حتی در گفت‌وگوی تلفنی دوشنبه شب با نتانیاهو وی تعهد کشورش به امنیت اسرائیل، مبارزه با ایران به عنوان دشمن اصلی ما در منطقه و همچنین همکاری نزدیک‌تر در زمینه‌های امنیتی و اقتصادی را تکرار کرد."

هرتزوگ درباره تظاهرات گسترده امروز در سراسر سرزمین‌های اشغالی نیز گفت: زمانی که در آمریکا هستم، قلب و فکر من با آنچه در اینجا اتفاق می‌افتد، خواهد بود.

وتابع: "أکرر وأدعو أعضاء الکنیست وجمیع الناشطین - من الممکن التوصل إلی صیغ معقولة - سواء فی موضوع حجة المعقولیة أو فی مسائل أخری. إنها تتطلب جهدا، وتتطلب القلیل من التنازلات".

او افزود: به اعضای کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و همه فعالان تکرار می کنم و می گویم که می‌توان درباره لایحه تغییرات قضایی یا دیگر مسائل به فرمول‌های معقولی رسید و دستیابی به آن مستلزم تلاش و اندکی امتیاز دهی (به یکدیگر) است.

رئیس رژیم صهیونیستی لحظاتی قبل در بحبوحه اعتراضات سرزمین‌های اشغالی را به مقصد آمریکا ترک کرد.

هرتزوگ قرار است امروز (۲۷ تیر) با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید دیدار کند. او سپس با «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه و همچنین «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار خواهد کرد.

این درحالی است که صهیونیست های مخالف لایحه تغییرات قضایی در آمریکا اعلام کرده اند که همزمان با دیدار هرتزوگ با بایدن، جلوی کاخ سفید تظاهرات خواهند کرد.

هرتزوگ در دومین روز سفر به واشنگتن در کنگره نیز سخنرانی خواهد کرد.

تاکنون الکساندریا اوکاسیو کورتز، کوری بوش، جمال بومان و ایلهان عمر با سخنرانی هرتزوگ در کنگره مخالفت کرده و آن را تحریم کرده‌اند.

تلاش کابینه نتانیاهو برای سلطه بر دستگاه قضائی این رژیم و مقابله ائتلاف مخالفان در کنست با آن، گسست سیاسی در این رژیم را تشدید کرده و حتی صدای آمریکا به عنوان هم‌پیمان قدیمی خود را هم درآورده است.

پیشتر «بنی گانتس» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی گفته بود که نتانیاهو روابط بین تل آویو و واشنگتن را بحرانی کرده است.

گانتس افزود که نتانیاهو در موضوع خلق بحران در روابط با آمریکا با آتش بازی می‌کند.

او با بیان اینکه نتانیاهو در حال حمله به روابط با ایالات متحده است، گفت: این بازی با آتش به قیمت امنیت «اسرائیلی‌ها» است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکایی‌ها از برخی اقدامات کابینه نتانیاهو مانند لایحه تغییرات قضایی ناراضی هستند و اختلافاتی میان دو طرف به وجود آمده است.

این درحالی است که صهیونیست های مخالف لایحه تغییرات قضایی در آمریکا اعلام کرده اند که همزمان با دیدار هرتزوگ با بایدن، جلوی کاخ سفید تظاهرات خواهند کرد.

 ایستادگی همه جانبه نیروهای مقاومت در برابر تجاوز ارتش صهیونیستی به مناطق مختلف سرزمین های اشغالی و دفاع مقتدرانه رزمندگان مقاومت در هفته های اخیر در نوار غزه و کرانه باختری همزمان با شکاف های داخلی در اثر اصرار کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو برای تغییرات قضایی در این رژیم، بحران داخلی و خارجی بی سابقه ای را بر سران تل آویو تحمیل کرده است.

در همین راستا، مقامات ارشد نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از بیم طغیان بدنه ارتش رژیم اسراییل علیه لایحه تغییرات قضایی مورد اصرار کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تبعات امنیتی آن، جلسه اضطراری تشکیل دادند.

اعتراضات به لایحه تغییرات قضایی در سایه اصرار کابینه نتانیاهو برای طی کردن مراحل تصویب آن در کنست گسترش یافته و بخش های مختلف ارتش رژیم صهیونیستی را نیز در بر گرفته و باعث نافرمانی شماری از افسران و نیروهای ذخیره رده های مختلف شده است. این درحالی است که گروهی از نظامیان بازنشسته و سابق ارتش رژیم صهیونیستی از نافرمانی در ارتش و اعتراضات حمایت کرده اند و شماری از افسران بازنشسته دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به شاباک نیز خواهان توقف این لایحه شده و درباره تبعات خطرناک آن برای امنیت این رژیم هشدار داده اند.

کابینه حاکم رژیم صهیونیستی قصد دارد تا پیش از شروع تعطیلات تابستانی کنست در پایان ماه جولای، لایحه تغییرات قضایی را تصویب کند.

تلاش کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی برای تسلط بر دستگاه قضایی این رژیم و مقاومت ائتلاف مخالفان در کنست، گسست سیاسی در این رژیم را تشدید کرده است.

روسای گروه‌های مخالف در رژیم صهیونیستی هدف لایحه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را تضعیف دستگاه قضایی این رژیم و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم