بازدید 4346

هشدار نارنجی باد و باران برای ۹ استان

سازمان هواشناسی امروز سه شنبه برای ۴ استان هشدار بارندگی و برای ۵ استان هشدار وزش باد و گردوخاک صادر کرده است.
کد خبر: ۱۱۸۳۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲ 18 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواشناسی، امروز برای گیلان، غرب مازندران، شمال اردبیل و شمال شرق آذربایجان شرقی رگبار باران، رعدو برق و وزش باد شدید پیش بینی شده است.  

سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفر‌های بین شهری، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در پرواز‌ها از مخاطرات این پدیده جوی است.

سازمان هواشناسی به هموطنان در این مناطق توصیه کرده است از توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کرده و در سفر‌های بین شهری احتیاط نمایند.

در شرق خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، شمال اصفهان و شرق و جنوب سمنان، نیز وزش باد شدید پیش بینی شده است.

بر اساس این پیش بینی، در این مناطق احتمال خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاع و شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال وجود دارد.

اجتناب از حضور در فضای باز، ترددنکردن جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی و پارک نکردن خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال از توصیه‌های سازمان هواشناسی به هموطنان در این استان هاست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی