بازدید 3634
۵

امیرعبداللهیان خواستار راه‌حل فوری برای افغانستان شد

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: افغانستان نیازمند راه حل‌های فوری می‌باشد و اگر جامعه بین المللی به چالش‌های امنیتی این کشور ناشی از تحرکات گروه‌های تروریستی توجه جدی نداشته باشد تبعات منفی آن دامنگیر منطقه و جهان خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۸۳۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶ 17 July 2023

به گزارش تابناک به نقل از مهر، فریدون سینیرلی اوغلو، هماهنگ کننده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در ارزیابی امور افغانستان با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار روز یکشنبه فریدون سینیرلی اوغلو، هماهنگ کننده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در ارزیابی امور افغانستان، ضمن ابراز خرسندی از انتصاب وی در این سمت، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد ابتکارات منطقه‌ای با محوریت سازمان ملل متحد در موضوع افغانستان را اعلام داشت.

وزیر امورخارجه کشورمان در ادامه تشکیل حکومت فراگیر و مبارزه با تروریسم در افغانستان را مهم ارزیابی و بر ضرورت حمایت از ابتکارات منطقه‌ای به ویژه چارچوب همسایگان در راستای کمک به حل چالش‌های افغانستان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: افغانستان نیازمند راه حل‌های فوری می‌باشد و اگر جامعه بین المللی به چالش‌های امنیتی این کشور ناشی از تحرکات گروه‌های تروریستی توجه جدی نداشته باشد تبعات منفی آن دامنگیر منطقه و جهان خواهد شد.

امیرعبداللهیان ماموریت سینیرلی را در شرایط کنونی سنگین و دشوار توصیف و ابراز امیدواری کرد که با توجه به تجربه مفید و پشتوانه حرفه‌ای ارزیابی دقیق‌تری از واقعیت‌های افغانستان داشته واین ماموریت به شکل موفقی به سرانجام برسد.

سینیرلی اغلو نیز در این دیدار از فرصت تبادل نظر و گفتگو با وزیر امور خارجه کشورمان ابراز خرسندی نموده و با ارائه ارزیابی خود از تحولات و شرایط افغانستان در ابعاد مختلف سیاسی و امنیتی، بر اراده سازمان ملل متحد در حمایت از ابتکارات منطقه‌ای و چارچوب همسایگان به منظور کمک به تشکیل دولت فراگیر در این کشور تاکید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۵
تو فکر خودت باش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
اتفاقا به فکر خومون میخان فشار بیارن اب سیستان بگیرن
حق ابه چی شد؟
این هم از رییسش یاد گرفته فقط دستور بده و درخواست کنه .
يك روز بعد از افتتاح سدهيرمند در أفغانستان اقاي كرزي گفت حالا ايران در مقابل اب بمانفت بدهد تا از سد هيرمند ماهم به انها اب بدهيم اين سهل انگاري مسولين ماست كه تابحال اقدام نگردند .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی