بازدید 2592

تشدید رقابت شیائومی با سامسونگ در هند

شرکت چینی شیائومی به دنبال تقویت فروش تلفن هوشمند در هند و پس گرفتن برتری از شرکت کره‌ای سامسونگ است.
کد خبر: ۱۱۸۳۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶ 16 July 2023


به گزارش تابناک از ایسنا، فروش تجارت الکترونیکی در هند از طریق آمازون و فلیپ کارت والمارت، در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده و به شیائومی و برندهای دیگر کمک کرده است، حضورشان را در این کشور که با ۶۰۰ میلیون کاربر تلفن همراه، سریع‌ترین نرخ رشد را در میان بازارهای دیگر دارد، توسعه دهند.

اما هر چند ۴۴ درصد از فروش تلفن هوشمند در هند اکنون به صورت آنلاین است اما فروش از طریق شعبه‌های فروشگاه هم، بخش بزرگتری مانده و شیائومی انتظار دارد رشد بیشتری پیدا کند. مورالیک‌ریشنان‌ بی، مدیر واحد هندی شیائومی در این باره گفت: موقعیت بازار ما در بخش فروش فیزیکی، بسیار کمتر از فروش آنلاین است. در فضای فیزیکی، رقیبان دیگری وجود دارند که عملکرد نسبتا خوبی داشته و سهم بازار بزرگتری دارند.

طبق آمار شرکت کانترپوینت ریسرچ، تنها ۳۴ درصد از فروش واحد هندی شیائومی، امسال از شعبه‌های خرده فروشی بوده و باقی آن از طریق وب سایت‌ها بوده است. در مقابل، ۷۵ درصد از فروش سامسونگ از فروش در فروشگاه است.

شیائومی قصد دارد شبکه فروش خود را فراتر از ۱۸ هزار شعبه فعلی گسترش داده و شراکت با فروشندگان دیگر را برای عرضه محصولات دیگر مانند تلویزیون‌ها یا دوربین‌های امنیتی شیائومی که با رقابت کمتری روبرو هستند، توسعه دهد.

مدیر واحد هندی شیائومی گفت: بعضی از فروشگاه‌های همکار این شرکت، برند نارنجی شیائومی را بیرون از فروشگاه خود به نمایش گذاشته‌اند اما برندهای رقیب را به شکل برجسته‌تری در داخل فروشگاه قرار داده‌اند و این شرکت به این مسئله بازاریابی رسیدگی خواهد کرد.

تلاش شیائومی برای توسعه فروش غیرآنلاین، ماه‌ها پس از آن روی می‌دهد که این شرکت موقعیت برتر خود در این بازار را به سامسونگ واگذار کرد. این غول کره جنوبی ۲۰ درصد سهم در هند دارد اما شیائومی که از نظر تاریخی، به بخش گوشی‌های ارزان قیمت متمرکز بوده است، ۱۶ درصد سهم دارد.

بر اساس گزارش رویترز، یک چالش مهم دیگر برای شیائومی، مسدود شدن ۶۷۳ میلیون دلار دارایی این شرکت توسط یک سازمان فدرال هندی در سال گذشته به ظن ارسال غیرقانونی پول به نهادهای خارجی تحت پوشش پرداخت حق امتیاز است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست