بازدید 2671
۳

ترکیه مالیات سوخت را افزایش داد

پس از زلزله‌های فوریه و انتخابات ریاست‌جمهوری ماه مه که هزینه‌ها را افزایش داد، ترکیه روز یکشنبه مالیات بر بنزین را افزایش داد تا به بودجه سال ۲۰۲۳ خود ۱.۱۲ تریلیون لیر (۴۲.۲ میلیارد دلار) کمک کند.
کد خبر: ۱۱۸۳۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱ 16 July 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از رویترز، مالیات اضافی بر سوخت به کسری بودجه کمک می‌کند که در پنج ماهه اول سال به ۲۶۳.۶ میلیارد لیر افزایش یافت. کسری بوده نسبت به ۱۲۴.۶ میلیارد لیر در سال گذشته افزایش زیادی را نشان می‌دهد. با اینکه افزایش مالیات سوخت به بودجه دولت کمک می‌کند، اما همزمان می‌تواند تورم را افزایش دهد که در ژوئن کمی کاهش یافته بود.

در آخرین گام برای تقویت ذخایر نقدی خزانه داری، نرخ مالیات بنزین از ۲.۵۲ لیر (۰.۱ دلار) به ۷.۵۲ لیر در هر لیتر افزایش یافت در حالی که مالیات بر نفت گازوئیل از ۲.۰۵ لیر به ۷.۰۵ لیر افزایش یافت.

محاسبات رویترز نشان می‌دهد که تأثیر تعدیل مالیات، همراه با مالیات بر ارزش افزوده، حدود ۶ لیر به قیمت نهایی بنزین اضافه کند که بیش از ۲۰ درصد در هر لیتر افزایش نشان می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
قدر و منزلت دولت دکتر رئیسی بدانید بنزین ۱۵۰۰ در ترکیه ۵۰ هزار تومان
در ایران هم نصف بودجه مملکت را یارانه سوخت میدهند تا 2 قشر زحمتکش 1.بیکاره های ولو در خیابان 2. قاچاقچیان محترم سوخت زندگی خود راتامین کنند.
بدو که شما عقب افتادید چرا مالیات نمی بندید روی بنزین ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی