مجمع شبریز ۱۴۰۲ + فیلم مجمع

۲۴ تیر ۱۴۰۲ مجمع عمومی عادی و فوق العاده شرکت پالایش نفت تبریز با حضور ۷۸ درصد سهامداران برگزار شد. گزارش نبض بورس از این مجمع را بخوانید.
کد خبر: ۱۱۸۳۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷ 16 July 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، امروز ۲۴ تیر ۱۴۰۲ مجمع عمومی عادی و فوق العاده شرکت پالایش نفت تبریز با حضور ۷۸ درصد سهامداران برگزار شد. در این مجمع صورت‌های مالی منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ و نیز گزارش هیئت مدیره مورد بررسی و تصویب قرار گرفت:

معرفی و جایگاه شرکت

شرکت پالایش نفت تبریز فعالیت خود را در زمینه پالایش نفت خام و تولید فرآورده‌های نفتی و نیز کک و سوخت هسته‌ای از سال ۱۳۵۶ آغاز نموده و هم اکنون حدود ۶.۵ درصد از فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور را تولید می‌نماید. از جمله فرآورده‌های این شرکت گاز مایع، بنزین، نفت گاز، نفت کوره، سوخت جت، انواع حلال، بنزن، نفتا، گوگرد و وکیوم باتوم، قیر و روغن می‌باشد. شبریز در بین شرکت‌های پالایشی در جایگاه ششم قرار دارد و مزیت آن نسبت به شرکت‌های پالایشی نزدیکی به چهار کشور همسایه است. این شرکت در تاریخ ۱۳۸۷/۲/۱۶ در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد.

تولید شرکت

مجمع شبریز ۱۴۰۲ | کشمکش تقسیم سود بین قانون، هیئت مدیره و سهامداران

مروری بر عملکرد مالی و عملیاتی شرکت در سال جاری

مجمع شبریز ۱۴۰۲ | کشمکش تقسیم سود بین قانون، هیئت مدیره و سهامداران

تا سال ۹۸ بین بنزین یورو ۵ و یورو ۳ تفاوت قیمتی وجود نداشت، ولی دولت اعلام کرد از سال ۹۸ به بعد تفاوت قیمت اعمال می‌شود بنابراین شرکت شبریز تا قبل از ۹۸ تکالیف خود را انجام داد و نفع ارزی فراوانی برد و تا دو سال هزینه‌های اولیه برگشت.
طرح جامع شبریز تا پایان سال ۱۴۰۱، ۶.۶۹ درصد و در حال حاضر ۸.۵ درصد پیشرفت داشته است و تا پایان سال تکمیل می‌شود و البته در مجمع عنوان شد اعتبار مورد نیاز اکثر پروژه‌ها در سال ۱۴۰۲ تامین می‌شود.

برنامه‌های آتی شرکت

•    اصلاح الگوی مصرف
•    ارتقای کمی و کیفی محصولات با ارزش افزوده بالاتر
•    کاهش تولید نفت کوره و افزایش کمی و کیفی فرآورده‌ها
•    اصلاح ساختار نیروی انسانی
•    ورود به بازار‌های خارجی و توسعه آن و مازاد بر تعهد
•    تولید بنزین یورو ۵ بدون مصرف MTBE

سوالات مطرح شده در مجمع

چرا آیزومراسیون پیشرفت خاصی نداشته؟ این پروژه یک طرح تکمیلی برای تبدیل بنزین بود که تصمیم گرفته شد در قسمت طرح جامع انجام شود و چینی‌ها در قبال دریافت بنزین فاینانس طرح را بر عهده بگیرند.

سقف بیمه پرداختی ۳۰۰ میلیون دلار است آیا ارزیابی درست است؟ بیمه تاسیسات از سال ۸۴ به میزان ۸۶۸ میلیون دلار با رهبری بیمه ایران شروع شد. دو سال پیش یک شرکت ارزیابی بیمه با در نظر گرفتن HSE شرکت به این نتیجه رسیدن تعهد بیمه‌ای خیلی بالاست و بر اساس کارشناسی ریسک ۳۰۰ میلیون دلار کافی است.

۸ همت از شرکت ملی پالایش طلب دارید چه برنامه‌ای برای بازپس گیری دارید؟ تا دو سال قبل پرداخت می‌کرد و مقرر شده از طریق سهامدار عمده با پول گاز مصرفی تهاتر شود.

عرضه اولیه سهام چه زمانی اتفاق می‌افتد؟ شرکت پالایش تبریز و دو سهامدار دیگر، باهم همگن شود و مدیریت سهام انجام پذیرد تا پایان سال عرضه سهام انجام می‌شود.

طبق قانون شبریز مکلف است حداقل ۴۰ درصد از سود تخصیص یافته برای پروژه‌های مربوط به کاهش نفت کوره اختصاص دهد. از طرفی پیشنهاد هیئت مدیره، تقسیم ۱۰ درصد از سود خالص می‌باشد و البته سهامداران به دلیل عدم تغییر قیمت سهم در یک سال خواستار تقسیم سود ۹۰ درصدی بودند.
در نهایت به ازای هر سهم به میزان ۲۲۷ تومان سود تقسیم شد.

فیلم مجمع شبریز ۱۴۰۲

برای مشاهده فیلم مجمع اینجا کلیک کنید. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار
وب گردی