خرید و فروش سهام از این زمان آزاد می‌شود

عضو شورای عالی بورس جزییات مصوبه برگزاری مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۸۳۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴ 16 July 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، بهمن عبداللهی در مورد آخرین تصمیمات شورای عالی بورس در جلسه اخیر شورای عالی بورس که در سه شنبه ۲۰ تیرماه برگزار شد، در مورد نحوه برگزاری مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت بعد از سه سال تلاش اتاق تعاون توانستیم در شورای عالی بورس به نتایج خوبی برسیم.

 

عضو شورای عالی بورس افزود: با مساعدت شورای عالی بورس، گرچه برخی از اعضا مخالفت داشتند اما به هر حال با حمایت وزیر امور اقتصادی و دارایی و مصوبه جمعی شورای عالی بورس، نتایج خوبی برای شرکت‌های استانی سهام عدالت به دست آمد و قرار شد اعضای شرکت‌های تعاونی سهام عدالت در مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی حضور پیدا کنند.

عضو شورای عالی بورس اظهار داشت: با مصوبه شورای عالی بورس، مقرر شد هر یک از شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت که حداقل ۲۰ درصد از اعضای آن حضور داشته باشند، می‌توانند مجامع خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به شکل حضوری و الکترونیکی برگزار کنند، درحالی‌که حداقل ۲۰ درصد اعضا حضور داشته باشند و بعد از انتخابات در مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی حضور داشته باشند.

 

چه زمانی نمادهای معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌‌گذاری عدالت باز می‌شود؟

عضو شورای عالی بورس در مورد اینکه چه زمانی نمادهای معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌‌گذاری عدالت باز می‌شود، اظهار داشت: قبل از باز شدن نماد معاملاتی باید مجامع شرکت‌های استانی برگزار، هیات مدیره مشخص و افزایش سرمایه آنها ثبت شود و بعد از آن امکان بازگشایی نمادهای معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری باز می‌شود.

عبداللهی گفت: البته سیاست این است که مردم در سهامداری عدالت باقی بمانند و سهام ارزنده خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نفروشند، اما باز شدن نماد معاملاتی شرکت‌های سهام عدالت ۳ تا ۴ ماه زمان خواهد برد.

سیاست‌گذار با هدف توزیع ثروت بین دهک‌های کم‌درآمد و میانی جامعه از سال ۸۵ اقدام به واگذاری سهام عدالت به ۶ دهک کم‌درآمد کرد که در این زمینه ۴۹ میلیون ایرانی سهامدار عدالت شدند که بهای این سهام با ارزش اسمی یک میلیون تومان در آن زمان طی ۱۰ سال از محل سود و عایدی این شرکت‌ها پرداخت شد و سهام عدالت در اردیبهشت سال ۱۳۹۹ آزادسازی شد. بعد از مرحله آزادسازی، شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت شکل گرفت و ۳۰ میلیون از سهامداران عدالت که روش غیرمستقیم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انتخاب کرده بودند از این طریق سهامدار این شرکت‌ها شدند و ۱۹ میلیون نفر از سهامداران عدالت هم روش مدیریت مستقیم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برگزیده بودند، اما در سال ۹۹ با توجه به تقاضای مردم برای فروش سهام خود، باعث ریزش بازار و افت ارزش سهام عدالت با پرتفوی مناسب شد که بعد از آن مقام ناظر اقدام به بستن نمادهای معاملاتی شرکت‌های استانی کرد.

هم اکنون برای باز شدن نمادهای معاملاتی سهام استانی نیاز به برگزاری مجامع عمومی این شرکت‌هاست و همچنین انتخاب هیات مدیره، افزایش سرمایه شرکت‌های استانی و ثبت افزایش سرمایه و شفاف شدن صورت‌های مالی است که همه این مسائل به تدوین نهایی آیین‌نامه معاملاتی سهام عدالت در شورای عالی بورس بستگی دارد که آخرین جلسه این شورا در روز سه شنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

به گفته عضو شورای عالی بورس؛ باز شدن نمادهای معاملاتی سهام عدالت حداقل ۳ تا ۴ ماه آینده زمان نیاز دارد./فارس 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی