بازدید 1688
۱

یونیسف: ۲۸۹ کودک در دریای مدیترانه غرق شدند

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) جمعه شب اعلام کرد که ۲۸۹ کودک در نیمه اول سال ۲۰۲۳ هنگام تلاش برای عبور از دریای مدیترانه به سمت اروپا جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۱۱۸۳۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ 15 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از المیادین، یونیسف اعلام کرد که ۲۸۹ کودک در نیمه اول سال ۲۰۲۳ هنگام تلاش برای عبور از دریای مدیترانه به سمت اروپا جان خود را از دست دادند که این تعداد دو برابر تعداد ثبت شده در نیمه اول سال ۲۰۲۲ است.

یونیسف همچنین خواستار گسترش مسیرهای امن، قانونی و قابل دسترس برای کودکان برای کسب حمایت در اروپا شد.

«ورینا کناوس» مدیر مهاجرت و آوارگان یونیسف اعلام کرد که تعداد واقعی مرگ و میرها بیشتر از این آمار است زیرا بسیاری از کشتی‌هایی که غرق می‌شوند، نجات یافته‌ای ندارند و آماری از سرنشینان آنها وجود ندارد.

وی گفت: تعداد کودکانی که هنگام عبور از دریای مدیترانه برای رسیدن به اروپا جان خود را از دست دادند در نیمه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است.

کناوس در ادامه با بیان اینکه این مرگ و میرها کاملا قابل پیشگیری است، افزود: در ۶ ماهه اول سال جاری احتمالا ۱۱ هزار و ۶۰۰ کودک از دریای مدیترانه به مقصد اروپا عبور کردند.

تونس و لیبی در سال‌های اخیر با معضل مهاجرت غیرقانونی اتباع خود و سایر کشورهای آفریقایی روبه رو هستند که از خاک این دو کشور برای سفر به اروپا استفاده می‌کنند.

بر اساس آمار کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، در سال ۲۰۲۲ حدود یک‌هزار و ۵۰۰ مهاجر در دریای مدیترانه غرق و مفقود شده‌اند و نزدیک به ۵۰ هزار تن دیگر به سواحل ایتالیا رسیده‌اند.

گزارش وزارت کشور ایتالیا حاکی از آن است که از ژانویه سال ۲۰۲۳ تاکنون بیش از ۳۶ هزار و ۶۰۰ نفر راهی این کشور شدند، درحالی که این رقم در سال ۲۰۲۲ تنها ۹ هزار تن بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
کشور بدبخت ها رو پر ازآشوب و تنش میکنن مجبور به فرارمیشن بعد ادعای دوستی و حقوق بشر میکنن لعنت به همه شما ها که جان مردم عادی براتون اندازه یک دانه ارزن هم ارزشی نداره
لعنت به همه اتون
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست