بازدید 1582

مهمترین مشکل حکمرانی، تحقق اقدامات مجلس است

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره دلیل نبود نتیجه مطلوب تصویب برخی قوانین گفت: مهمترین مشکل در نحوه حکمرانی، تصمیم گیری‌ها، عینیت بخشیدن و تحقق و پیاده سازی اقدامات ماست.
کد خبر: ۱۱۸۳۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸ 13 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدباقر قالیباف در دیدار با علما، روحانیون و ائمه جماعات مساجد تهران، وظیفه قوه مقننه را قانونگذاری خواند و تصریح کرد: مردم و اقشار جامعه نقد‌های جدی در حوزه اقتصاد و معیشت دارند و عملکرد دستگاه‌ها و قوای مختلف کشور را به صورت جداگانه قضاوت نمی‌کنند بلکه همه را سر جمع ارزیابی می‌کنند.

وی با اشاره به لزوم ترویج جهاد تبیین در مساجد افزود: نباید در جهاد تبیین «توجیه‌گر» باشیم بلکه باید با استدلال و منطق حرف بزنیم و هر جا هم که اشتباهی کردیم، بپذیریم؛ اما برخی به جای نقد، با رفتار‌های تخریبی موضوع را دنبال می‌کنند که اثربخش نیست.

قاليباف ادامه داد: مجلس یازدهم به صورت بسیار دقیق وظایف قانونی خود در حوزه اقتصاد را به عنوان چالش اول مردم پیش برده و به نسبت دوره‌های قبلی، ده‌ها قانون برجسته در حوزه اقتصاد تصویب کرده است؛ از جمله اصلاح قانون بانک مرکزی، قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار، قانون جهش تولید مسکن، قانون مالیات بر خانه‌های خالی، قانون کنترل و ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی، قانون مربوط به قاچاق کالا و ارز، قانون جهش تولید دانش بنیان، قانون اقدام راهبردی برای مقابله با تحریم ها، قانون رتبه‌بندی معلمان و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت.
 
رئیس مجلس گفت: به دولت اعلام کردیم هر جایی که نیاز به تصویب قانون برای حل و فصل مشکلات وجود دارد، مجلس آماده همکاری است.
 
قالیباف درباره دلیل نبود نتیجه مطلوب تصویب برخی قوانین نیز گفت: مهمترین مشکل در نحوه حکمرانی، تصمیم گیری‌ها، عینیت بخشیدن و تحقق و پیاده سازی اقدامات ماست.
 
وی ادامه داد: ما در کشور دچار مشکلات مالی هستیم؛ اگرچه اینگونه نیست که با ظرفیت‌های موجود نتوان این مشکلات را حل کرد، اما در اولویت بندی در کار‌ها نداریم. مجلس در هماهنگی با دولت در تلاش است در تصویب قانون برنامه هفتم، مسئله محور حرکت کنیم و مشکلات و سختی‌های مردم را مد نظر قرار دهیم.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تصویب یک قانون به معنای پایان کار نیست، گرچه مردم مجلس و دولت را همسو می‌دانند، اما همدلی و هماهنگی اگر منجر به هم افزایی و خروجی درست نشود، فایده‌ای ندارد؛ مجلس با همه توان پیشبرد مصوبات را دنبال می‌کند.
 
وی همچنین درباره لایحه عفاف و حجاب نیز گفت: ما در مجلس یا مسئولان در سایر قوا نسبت به اجرای احکام شرعی تردید نداریم ولی باید در این مسیر با دقت و حکمت حرکت کنیم؛ حجاب و عفاف قبل از آنکه موضوعی سلبی، قضایی و انتظامی باشد، اساسا موضوعی فرهنگی، اجتماعی و تربیتی است.
 
آقای قالیباف یادآور شد: موضوع حجاب و عفاف منتظر قانون نیست بلکه در این حوزه قانون داریم، اما این لایحه قانون قبلی را تکمیل می‌کند.

رئیس مجلس افزود: این لایحه اخیرا از سوی قوه قضائیه و دولت با قید دو فوریت به مجلس آمده است، اما به دلیل نیاز به بررسی دقیق‌تر نمایندگان با بررسی یک فوریتی آن موافقت کردند.
 
وی ادامه داد: تاکنون در راستای جمع‌سپاری لایحه عفاف و حجاب، چندین جلسه مختلف با ده‌ها تن از اساتید حوزه و دانشگاه و صاحبنظران در این خصوص داشته‌ام، هم اکنون نیز این لایحه در ۵ فصل در کمیسیون در حال بررسی است که البته تنها یک فصل آن قضایی است و ۴ فصل دیگر به موضوعات فرهنگی اجتماعی و اقتصادی این حوزه ارتباط دارد.
 
آقای قالیباف گفت: این لایحه با دقت و شفافیت در مجلس دنبال می‌شود و به زودی برای تصویب و ابلاغ در دستور جلسه علنی مجلس قرار می‌گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست