بازدید 2522
۱

سودان در حال تجربه یکی از وحشیانه‌ترین جنگ‌ها است

کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه گفت که سودان در حال تجربه یکی از وحشیانه ترین جنگ‌ها است.
کد خبر: ۱۱۸۲۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴ 11 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، مارتین گریفیتس کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه، گفت که سودان در حال تجربه جنگ داخلی است که یکی از وحشیانه ترین انواع جنگ‌ها است.

کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه افزود: جهان به یک نشست جدید برای گفت‌ وگو در راستای آتش‌بس در سودان نیاز دارد.

پیشتر آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داده بود که سودان در آستانه ورود به یک جنگ فراگیر داخلی است که ممکن است ثبات در کل منطقه را متزلزل کند.

این در حالی است که روز دوشنبه نشست چهارجانبه ایگاد (IGAD) با حضور روسای چهار کشور آفریقایی و تحریم نشست از سوی نمایندگان ارتش سودان، در پایتخت اتیوپی برای بحث در مورد بحران سودان آغاز بکار کرد.

در افتتاحیه این اجلاس، «آبی احمد» نخست وزیر اتیوپی از دو طرف درگیری در سودان خواست تا جنگ را متوقف کنند.

«ویلیام روتو» رئیس جمهور کنیا نیز خواستار آن شد که جنگ در سودان بدون هرگونه پیش شرط متوقف شود تا رنج غیرنظامیان پایان داده شود.

این اولین نشستی است که گروه چهارجانبه IGAD در سطح سران کشورها برگزار می‌کند.

پیش از این منابع سودانی اعلام کرده بودند که ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع در این نشست شرکت خواهند کرد، اما خبرنگار الجزیره در آدیس آبابا گفت که این اجلاس با تحریم آن از سوی هیات اعزامی ارتش سودان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، درگیری‌های مسلحانه در سودان از شنبه ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان ارتش به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» ملقب به (حمیدتی) بر سر قدرت آغاز و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

طی این مدت نبردهای گاه بسیار سنگین بین دو طرف جریان داشته که تاکنون موجب کشته شدن چند صد سودانی و آوارگی و ترک دیار حدود سه میلیون نفر دیگر شده است.

ارتش سودان مدعی یکپارچه کردن نیروهای نظامی این کشور برای رفتن به سمت تشکیل نهادهای دموکراتیک و واگذاری قدرت به دولتی غیرنظامی است، اما نیروهای پشتیبانی سریع مدعی است که ارتش سودان مانع تشکیل دولت غیرنظامی شده و روند دموکراتیک در این کشور را به خطر انداخته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
اسلحه از کجا می آورند؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست