پیش بینی بورس فردا ۲۰ تیر ۱۴۰۲

افت قیمت‌ها امروز نیز در بورس ادامه داشت. شاخص کل که دیروز ریزش ۱۸ هزار واحدی را تجربه کرده بود با افت ۱۷ هزار و ۸۲۷ واحدی به حدود ۲ میلیون و ۱۵۸ هزار واحد رسید. منتظر افت بیشتر شاخص بورس باشیم؟
کد خبر: ۱۱۸۲۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴ 10 July 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، بورس امروز نیز در ادامه روزهای ضعیفی که در هفته جاری آغاز کرده بود، شرایط سختی را سپری کرد و بار دیگر بخش عمده‌ای از نمادها در محدوده منفی کار خود را به پایان رساندند که نشان از قدرت بیشتر فروشندگان نسبت به خریداران در اکثر گروه‌ها و صنایع بود، هرچند که برخی از تک نمادها توانستند امروز مسیر خود را از روند کلی بازار جدا کنند و بازدهی‌های مثبتی را به ثبت برسانند. شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری کاهش خود را با یک کاهش ۰.۸۲ درصدی به پایان رساند و در محدوده ۲.۱۵۸ میلیون واحدی قرار گرفت و در سمت دیگر شاخص هم‌وزن که روز سخت‌تری را سپری می‌کرد، با افت ۱.۲۹ درصدی همراه شد. ارزش معاملات خرد سهام نیز بدون تغییرات چندانی عدد ۶۷۰۳ میلیارد تومانی را ثبت کرد و شاهد خروج پول ۸۷۵ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی  بودیم.

در معاملات امروز نیز شاهد فشار فروش در اکثر صنایع بازار بودیم. صنایعی مانند بانکی‌ها، خودروسازی، شیمیایی، فلزات اساسی و انبوه‌سازی بیشترین ارزش معاملات و البته بیشترین فشار فروش را ثبت کردند.

امروز نیز مانند روز گذشته تک سهم‌هایی در بازار بودند که پر ارزش و مثبت معامله شوند. از بین این تک سهم‌ها، دانا، خزامیا، وآیند، غفارس، غشهداب، البرز و قچار معاملات جالبی را تجربه کردند.

بورسی‌ها خسته از تلاطم‌های سیاستگذاری

مدت زیادی از ایجاد چالش پتروشیمی‌ها برای بورس تهران به واسطه اعلام نرخ جدید خوراک پتروشیمی‌ها نگذشته است و به نظر می‌رسد که با شفاف‌سازی شب گذشته بفجر و شیراز، بار دیگر این چالش رنگ جدیدی به خود گرفته باشد. با وجود اینکه طی روزهای گذشته بارها امید تازه‌ای از سمت سیاستگذاران در رابطه با احتمال تغییر این نرخ ایجاد شد و توانست تا حدی شوک منفی وارد شده به بدنه بازار سهام را کم‌رنگ کند اما اتفاقات اخیر نشان می‌دهد که گویا دولت به دلیل کسری بودجه خود پافشاری زیادی برای قطعی کردن نرخ ۷ هزار تومانی برای خوراک پتروشیمی‌ها دارد. شب گذشته شرکت فجر انرژی خلیج فارس با انتشار یک شفاف‌سازی در سامانه کدال از ابلاغ این نرخ به پتروشیمی‌ها خبر داد تا این موضوع به یک قطعیت در بازار سرمایه تبدیل شود و نگرانی از بابت کاهش سودآوری برخی پتروشیمی‌ها به خصوص متانول‌سازان به اوج خود برسد.

این اتفاق اگرچه تنها شامل برخی صنایع از جمله صنعت پتروشیمی، فلزات اساسی، سیمانی‌ و صنایع انرژی‌بر می‌شود اما رفتار سیاستگذار در رابطه با مسائل حیاتی برای صنایع مهم کشور که از پایه‌های توانایی اقتصادی و ارزی کشور هستند این سیگنال را به دیگر گروه‌ها منتقل می‌کند که سهامداران دیگر گروه‌ها نیز بایستی هر لحظه با چشم تردید به آینده بنگرند و ریسک سیاستگذاری خلق‌الساعه و دولت بی‌پول را در تحلیل‌های خود بگنجانند.

نگاهی به روندهای روزانه

همانطور که از مسیر شاخص‌های بورس تهران طی معاملات امروز پیداست، فشار فروش از همان ابتدای بازار تا انتها حفظ شد و خریداران نتوانستند مانع از کاهش قیمت سهام به واسطه افزایش عرضه‌ها شوند. از این رو می‌توان انتظار داشت که تداوم این قدرت فروش حداقل در ابتدای معاملات بورس فردا هم احساس شود.

پیش بینی بورس فردا ۲۰ تیر ۱۴۰۲

پیش بینی بورس فردا

با توجه به جمیع نکات ذکر شده انتظار می‌رود که بورس فردا نیز در مسیری نزولی حرکت کند اما قدرت فروشندگان نسبت به امروز کمتر باشد. انتشار هرگونه خبر در مسائل مهم این روزهای بورس و روند قیمت دلار در بازار آزاد می‌تواند پیش بینی‌ها از مسیر بورس فردا را تغییر دهد./فردای اقتصاد

  • پیش بینی بورس فردا هروز راس ساعت ۱۹ منتشر خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی