مونتاژکاران مجوز افزایش قیمت گرفتند / قیمتهای جدید ۲۸ خودروی مونتاژی اعلام شد

به گزارش تابناک اقتصادی؛ اواسط اردیبهشت امسال پس از بررسی قیمت خودروهای سواری تولیدی خودروسازان بخش خصوصی از سوی شورای رقابت و تصویب آنها، مشخص شد ۱۳ خودرو از بین ۱۷ خودروی سواری باید در قیمت تمامشده خود تجدیدنظر کنند. این تصمیم در شرایطی بود که با توجه به اینکه قیمت خودروهای مونتاژی در آن زمان کمتر از قیمت کارخانهای خودرو بود، لذا قیمتهای مصوب خودروهای مونتاژی در اردیبهشت با انتقاد مونتاژکاران روبه رو شد.
حال بر اساس این گزارش، امروز شورای رقابت در جلسه شماره ۵۸۴ خود ـ که روز گذشته، شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ برگزار شد ـ قیمتهای جدید ۲۸ خودروی مونتاژی را اعلام کرد.
در متن منتشره توسط این شورا آمده است: در راستای اجرای ماده ۳-۱ دستورالعمل تنظیم بازار خودرو سواری مصوبه جلسه ۵۴۳ شورای رقابت مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۱، قیمتهای محاسباتی محصولات مونتاژی که توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان که در جلسات کارگروه خودروی این شورا مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت، جمعبندی و پیشنهاد نهایی کارگروه مذکور مندرج در نامه شماره ۸۶۵/۱/۳۷۰/م مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۰۶ و ۹۹۳/۱/۳۷۰/م مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۱۷ سازمان یادشده به تصویب شورای رقابت رسید. شایان ذکر است، قیمت دو خودروی هایما S ۵ و S ۷ بر اساس مصوبه ۵۷۲ مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۶ لازم الاجراست و از زمان ابلاغ نامه شماره ۱۱۱۹۷۵ مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۳۰ سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر برخورد با رویههای مغایر با مصوبات این شورا، کلیه تولیدات خودروهای سواری مونتاژی از زمان ابلاغ قیمت به خودروسازان که مقرر است بر اساس مصوبات شورای رقابت مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۶ و ۱۴۰۲/۰۳/۰۶ عرضه نماید بر اساس ثبت نام کنندگان سامانه یکپارچه متناسب با اولویتبندیهای فصلی تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۱۷ اقدام به فروش نمایند. "
سپهر دادجوی توکلی مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت نیز در گفتوگو با فارس درباره شیوه تعیین قیمتهای جدید مصوب خودروهای مونتاژی، اظهار داشت: قیمتهای جدید خودروهای مونتاژی، بر اساس همه صورتهای مالی سال ۱۴۰۱ و همچنین صورتهای مالی سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ تعیین شده است.
وی افزود: با اعلام قیمتهای جدید، قیمت خودروهای مونتاژی اصلاح شده و از آنجا که قیمتها به روز است، خودروسازان هیچ بهانهای نخواهند داشت که قیمت بالاتری را نسبت به قیمتهای مصوب شورای رقابت اعلام کنند.
وی گفت: قیمتهای اعلام شده خودروهای مونتاژی، در واقع قیمت کارخانهای خودروست و قیمت مصرفکننده خودروها به علاوه مالیات، ارزش افزوده، عوارض و ... تعیین میشود.
بر اساس این گزارش، چنانچه خریداری تا پیش از تاریخ ۱۷ تیرماه اقدام به خرید خودروهای یاد شده کرده باشد، همان قیمتها مبنا خواهد بود و مشمول افزایش قیمتهای جدید نمیشود. همچنین در صورت تخلف خودروساز از قیمتهای یاد شده و عدم تمکین به نرخهای شورای رقابت تا همان تاریخ، حق شکایت برای مشتریان و خریداران این محصولات پابرجاست.
بررسیها نشان میدهد، شورای رقابت از قیمتهای قبلی خود عقبنشینی و قیمتهای بالاتری را برای خودروهای مونتاژی تصویب کرده است؛ برای نمونه، قیمت خودروی دیگنیتی پرایم به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و قیمت فیدیلیتی ۵ نفره نیز به ۹۹۰ میلیون تومان افزایش یافته است. همچنین قیمت خودروی جک ـ ۴ که پیش از این ۵۵۲ میلیون تومان اعلام شده بود ـ به ۶۸۵ میلیون تومان افزایش یافت.


اروپایی این خودرو ها حتی از دم قسط هم مشتری نداشتن
الان خیلی دلم میخواد نظر اقای میرسلیم رو در مورد شان ملت و این خودرو های اشغال با ۵ برابر قیمت بپرسم
در المان وفرانسه و الباقی با فروش یك خودرو در پایین ترین قیمت ؛ خودروساز 40 تن فولاد میخرد. در حالی كه در ایران حدود 8 تن... خیرات كردن اموال سهامداران و ذینفعان این صنعت شرعا مجاز نیست... اگر واقعا احساس این است كه واردات درمان كننده است واردات نمایید آنهم در همه حوزه ها... فروش خودروهای دست دوم در كشورهای عربی با پایین ترین قیمت یك خبری دارد كه به آن نمیپردازید. كه هزینه های نگهداری سرسام آور است و بهتر است خودرو كنار گذاشته شود... به هر حال اینجانب نیز موافق واردات در چارچوب منافع ملی و مردم هستم... با دلاری كه سوبسید به آن تعلق نگیرد.. دلار واقعی.. در اختیار گذاشتن دلار 40-50 تومنی به واردات یعنی واگذار كردن چاههای نفت به رقیبان... با احتساب تورم متوسط 25 درصد سالانه در 45 سال دلار الان باید 175 هزار تومان باشد. بسم الله با دلار بدون سوبسید با والیات منطقی اجازه واردات بدهید... .
نکنه تو هم مثل رفیقت ۲۰۶ رو بالاتر از لندکروز میدونی
از فرمایشات متین و دقیق جنابعالی سپاسگزارم. خدیجه گفتی و کردی کبابم ، بزرگوار ، در معادله محاسبه قیمت دلار آیا حقوق کارگر و کارمند و هزینه های زندگی شهروند ایرانی ، با عنایت به ثروت خدادادی مملکت را مد نظر دارین؟ این که همه چیز به تحریم ارتباط دارد نکته قابل تأملی ست ، آیا سیستم نمی تواندمانع رانت، فساد سازمان یافته، هرج و مرج اقتصادی ، سیاسی و فرهنکی شود؟ سیستمی که ادعا می کند آمار میزان نان مصرفی مردم را دارد اما از سرقت 530000 تن گندم اطلاعی ندارد؟ در پناه خدا باشین
در بازار دوبی و عراق تا یک چهارم و یک پنجم قیمت فروش در ایران بصورت قسطی و با خدمات پس از
فروش به مردم فروخته میشود و خریداری ندارد






