بازدید 16368

قالیباف: مردم را مقابل هم قرار ندهیم

رئیس مجلس با بیان اینکه در مسئله حجاب، از ابعاد مختلف مانند بُعد شرعی، قانونی، اجتماعی و فلسفی وظیفه داریم، گفت: معتقدم جنبۀ هویتی حجاب مهم‌تر از چهار بُعد دیگر آن است. جنس این کار نیز ایجابی است. در گزارش کمیسیون فرهنگی مجلس مشخص شد ۳۲ دستگاه، که اعتبار می‌گیرند تا در حوزۀ حجاب کار کنند، کوتاهی کرده‌اند. باید دقت کنیم در این میدان دوقطبی‌سازی ایجاد نکنیم. مردم را مقابل هم قرار ندهیم که این کار خواستۀ دشمن است.
کد خبر: ۱۱۸۲۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸ 09 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف در نشست با جمعی از هم‌رزمان دفاع مقدس و اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: وقتی به مجموعه بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص مجلس نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم ایشان به شاخص‌ها نگاه می‌کنند و به برآیند خروجی عملکرد مجلس توجه دارند. گاهی نگاه ما به مصداق‌هاست. مثلاً یک آقایی یک حرفی در مجلس زده یا مرتکب خطایی شده و این خطا را به حساب تمام مجلس می‌گذاریم. مشخص است این دو شاخص در قضاوت کاملاً باهم متفاوت است.

وی افزود: ما نمی‌توانیم عمل یک یا چند نفر را در یک مجموعۀ ۲۹۰نفری به حساب برآِیند عملکرد کل مجلس بگذاریم و بگوییم این مجلس انقلابی نیست.

مطالب پیشنهادی

کاملا آنلاین و بدون ضامن و وثیقه تسهیلات بگیرید

رئیس مجلس گفت: مأموریت اصلی مجلس قانون‌گذاری است. در هر کجا که بودم، سعی کردم ارتباط با مردم را قطع نکنم. همیشه بعد سخنرانی‌ها می‌مانم تا صحبت‌های مردم را بشنوم. مردم می‌گویند شما در مجلس چه کردید؟ وضع قانون که نشد کار! بگویید برای معیشت چه کردید. باید در نظر گرفت وظیفۀ من به‌عنوان نمایندۀ مردم اجرای قانون نیست.

قالیباف ادامه داد: رهبر انقلاب مجلس را براساس قوانینی که تصویب کرده ارزیابی می‌کنند. مجلس یازدهم مسیر قانون‌گذاری را بسیار دقیق و با نقشۀ راه طی کرده است.

رئیس مجلس گفت: در اوایل آغازبه‌کار مجلس یازدهم، در یک مصاحبۀ تلویزیونی نقشۀ راه مجلس را برای مردم توضیح دادم. برخی گفتند آقای قالیباف شما اشتباه کردید این را اعلام کردید. مجلس با سایر دستگاه‌ها فرق دارد. نمایندگان از طیف‌های مختلف هستند و گرفتن یک خروجی مناسب از جمع نمایندگان ممکن نیست. اما امروز خداوند را شاکریم که ۸۰٪ از هر آنچه آن روز به مردم گفتم انجام دادیم و ‌إن‌شاءالله ۲۰٪ باقی‌مانده را در سال آخر پیش می‌بریم.

وی افزود: سال گذشته ما قانون آیین‌نامۀ مجلس دربارۀ فرآیند رسیدگی به قانون بودجه را اصلاح کردیم تا بودجه در دو مرحله از دولت به مجلس بیاید. یعنی یک بار درآمدها را تصویب کنیم، و یک بار هم جداول را بررسی کنیم. یعنی طبق توصیۀ مقام معظم رهبری، مجلس دیگر حق ندارد بدون برآورد درآمدها رقمی را برای هزینه‌کردها تصویب کند.

قالیباف گفت: تغییرات آیین‌نامۀ داخلی جزو سخت‌ترین تغییرات قانونی است که به دوسوم رأی نمایندگان نیاز دارد که مجلس رأی داد. کسی این را ندید. اما حضرت آقا این موضوع را دیدند.

رئیس مجلس گفت: پس از قانون مجلس یازدهم، هر کسی بخواهد هر شغلی راه بیندازد، از دو حالت خارج نیست. یک پنجرۀ واحدی درست شده است و همۀ دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی باید به این پنجره بیایند.

مطالب پیشنهادی

۶۰ دلار در روز با گوشی

وی تصریح کرد: این دو حالت یا ثبت‌محور است یا تأییدمحور. اگر ثبت‌محور باشد، تا سه روز دولت مهلت دارد بررسی کند و پاسخ بدهد. اگر پس از این سه روز آن دستگاه جوابی نداد، فرد می‌تواند کارش را شروع کند. در حوزۀ مجوزهای تأییدمحور، مثل حوزه‌های محیط‌زیستی و امنیت غذایی و... نیز آن دستگاه سه ماه فرصت دارد برای پاسخ دادن. اگر پاسخ نداد، مبنا بر تأیید مجوز است.

قالیباف ادامه داد: یکی از قانون‌های مهمی که در مجلس تصویب شد، که پیش‌تر چند بار آمده بود و تصویب نشده بود، زیرا مخالفان این قانون صدای بسیار بلندی دارند، قانون مالیات بر سوداگری است. مجلس یازدهم برخلاف منافع مافیای دلالی در کشور قانون مالیات بر سوداگری را با شجاعت تصویب کرد و در مجلس یازدهم، مالیات‌های سنگین و مضاعفی بر دلالی‌ها گذاشته شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم مجلس یازدهم تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان بود. در ابتدای سال ۱۴۰۱ حضرت آقا فرمودند تولید دانش‌بنیان موضوع مهمی است و سال را نیز به همین نام مزین کردند. اما مجلس براساس نقشه راهی که مدت‌ها قبل‌تر داشت در ۱۷ اردیبهشت همان سال قانون کامل و جامع دانش‌بنیان را ابلاغ کرد.

رئیس مجلس گفت: در پایان سال ۱۴۰۱، دانش‌بنیان‌ها که خدمت رهبری رسیدند، حضرت آقا فرمودند اولین سالی بود که توانستید به جهشی در تولید برسید.

وی ادامه داد: ۲۳ دستگاه اصلی ما با یکدیگر ارتباط نداشتند تا داده‌ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند تا مردم معطل نشوند. پیش از اجرای این قانون، هر کجا بروید باید هزار بار اطلاعات و مدارک را کامل کنید. نزدیک یک دهه بود که حضرت آقا بر این پنجرۀ واحد تأکید داشتند تا همۀ اطلاعات یکپارچه شود.
مطالب پیشنهادی

تو هر لات؛ 2 تا 5 دلار ریبیت!!! فارکس با درآمد دوبرابری


قالیباف گفت: در لایحۀ حجاب، تمام تلاش مجلس تصویب قانونی دقیق و قابل‌ اجراست تا جلوی هنجارشکنی‌ها را در این زمینه بگیریم.

وی ادامه داد: در مسئلۀ حجاب، از ابعاد مختلف مانند بُعد شرعی، قانونی، اجتماعی و فلسفی وظیفه داریم. معتقدم جنبۀ هویتی حجاب مهم‌تر از چهار بُعد دیگر آن است. جنس این کار نیز ایجابی است. در گزارش کمیسیون فرهنگی مجلس مشخص شد ۳۲ دستگاه، که اعتبار می‌گیرند تا در حوزۀ حجاب کار کنند، کوتاهی کرده‌اند. باید دقت کنیم در این میدان دوقطبی‌سازی ایجاد نکنیم. مردم را مقابل هم قرار ندهیم که این کار خواستۀ دشمن است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۵۹
انتشار یافته: ۲۴
جناب قالیباف بخش اول فرمایشتون که بواسطه موضوع حجاب مردم را در مقابل هم قرار ندهیم بسیار منطقی و پسندیده است. در خصوص موارد دیگر همه تلاش مجلس و قوای دیگر باید در معیشت مردم نمود عینی پیدا کند که اگر غیر از این باشد هیچ حاصلی ندارد. تمام اجناس و کالاهای اساسی که مثلا ارز نیمایی میگیرند از اول امسال تا بحال 3 برابر گرانتر شده. حرف و شعار خیلی کارساز نیست. مردم از اینهمه شعار زدگی و بی عملی مسولین خسته اند و اگر اعتراض هم بکنند معاند و همصدا با دشمن و منافق و البانی نشین و حقوق بگیر بیگانه خطاب میشوند.
تبلیغاتی که لا به لای متن میذارید کم نیست؟ یه خورده بیشترش کنید که مخاطب قشنگ کیف کنه از خوندن خبر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
میتونن یه خط در میون تبلیغ بزارن خیلی هم شیک و مجلسی تر میشه
شاکریم که ۸۰٪ از هر آنچه آن روز به مردم گفتم انجام دادیم!!!! جناب آقای قالیباف شما و مجلس شما با نام های مبارزه با فقر و رانت و دلالی و فساد و استکبار و .... فقط قوانینی در جهت منافع دولت و خودتان تصویب کردید و می کنید دریغ از یک قدم در جهت منافع مردم
شما دخالت می کنید بدتر میشود حجاب
صورتی باز در نیار بابا اینجا ایرانه جای فرهنگ فاسد غربی نیست جنگ فرهنگی دشمن رو با مشت آهنین باید پاسخ داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
نکشیمون پهلوون پنبه :))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
شما 4 درصدی ها نمیتونید و نباید برای 96 در صد مردم تععین تکلیف کنید. ناراحتی برو سوریه و لبنان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
آخه سوریه و لبنان هم این جوری که اینا میگن نیست
به نظر من یهویی اعلام کنید که انقلاب در مسائل فرهنگی موفق نبوده و شسکت خورده و قال قضیه را بکنید بی حجابی و بی حیایی و تمرد از دستورات الهی در جامعه بشتر شده کار از نصیحت و تذکر گذشته است برخورد میخواهد و بس.
یک پرسش از کسانی که میگن حجاب باید به خاطر حکم قرانی و اسلامیش اجرا بشه
اگه دامادشون یا شوهرانشون سر دختر یا خودشون دو سه تا هوو بیارن اعتراضی ندارن؟؟؟
اگه اعتراضی نداشته باشن نشون میده دغدغه اسلام رو دارن
جدی نگیرید حرفاشو
امسال انتخابات مجلس کارش گیره
از این به بعد از نمایندگان مجلس حرف ها و مصاحبه های شیرینی در جهت منافع مردم می شنوید
چه عجب
آقای قالیباف شما هم مثل اینکه از حاج ابرام یاد گرفتین بخودتون دستور بدین.
رئیس مجلس نکته خوبی را گفتند که تا حالا حداقل رسما گفته نشده بود . دادن بودجه برای 32 نهاد اختصاصا برای حجاب. البته حیف رقم رو نگفتند
این قالیباف چرا هر روز یه جور حرف میزنه؟تا پریروز صحبت هاش در مورد حجاب با بگیر و ببند و تهدید همراه بود و امروز اینجوری میگه.همین سایت تابناک و الف رو دو سه روز برید عقبتر و حرف هاش را بازخوانی کنید!!!!
لطفاً پاسخ دهند از این همه قانون باید نباید ها کدوم گره ای ازگره ها را باز کرد ..مردم خشم دارند عصبی هستن ..گرفتارن ..مردم را در مقالات هم قرار دادید..سرمایه دار موفق‌تر است محروم همچنان در محرومیت..زندگی ها متلاشی و جوانا بیکار و ما امید ..
والا پول و بودجه این ۳۲ دستگاه رو بریزن به حساب مردم و بعد بگن همه باید با حجاب بشن اون موقع حتی اقایون هم حاضر میشن چادر سر کنن اخه ۳۲ دستگاه پول میگیرن برا حجاب بعد خدا رو شکر هیچ کار موثری هم انجام ندادن هیچ کجا هم مورد بازرسی قرار نمیگیرن که این پولها رو چه کار کردین پس.
مرغ کیلوی چند اقای قالیاف
مردم مقابل مسئولینند.
جناب قالی باف
حرفای قشنگ میزنی بدلم داری چنگ میزنی
آقای قالیباف جایگاه واقعی شما بین ملت جایی نیست که امر و نهی کنید ملت از شما و امثال شماها خیلی وقته که عبور کرده اند
مشکل اقتصاد بیمار و معیشت و فقر رو به حاشیه نبرید حجاب اولویت نیست ( اقتصاد ، معیشت ، رفاه ، آسایش ، آب و ... ) ایناها مهم هستند و به نظر من از مسئله حجاب داره بهره برداری میشه که عملکرد ضعیف خودشون رو پوشش بدهند . !!!
آقای قالیباف 45 سال هست که از حربه های مختلف برای رای گرفتن استفاده کردید و شوربختانه یا خوش بختانه جواب هم داده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست