بازدید 2336

مدودف: بایدن به دنبال جنگ آخرالزمانی است

دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به دنبال کشاندن دنیا به ورطه یک نبرد آخرالزمانی است.
کد خبر: ۱۱۸۲۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰ 09 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از راشا تودی، رئیس جمهور سابق روسیه با اشاره به موافقت رئیس جمهور آمریکا با ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین، خاطرنشان کرد: جو خواب‌آلود به دنبال یک نبرد آخرالزمانی است.

وی هشدار داد: موافقت بایدن با ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین جهان را به پرتگاه خطرناکی هدایت می‌کند.

مدودف تصریح کرد: شاید بایدن فرتوت که پایش بر لب گور است، در خیال‌پردازی‌های جنون‌آمیز خود به سادگی تصمیم گرفته است که نیمی از بشریت را همراه خود راهی دیار باقی کند.

به گزارش ایرنا، مهمات خوشه‌ای (بمب‌های خوشه‌ای) نوعی راکت، موشک یا بمب هستند که ده‌ها یا صدها مهمات فرعی را در زمان شلیک در محیط وسیعی پخش می‌کنند. در برخی مواقع مهمات فرعی عمل نمی‌کند و منجر به این می‌شود که این مهمات سال‌ها بر روی زمین بماند و همانند یک مین عمل کند.

این جنگ افزارها اولین بار در جریان جنگ جهانی دوم توسط انگلیس و شوروی استفاده شد و ایالات متحده نیز در چندین جنگ از جمله ویتنام، افغانستان و عراق از آن استفاده کرده است.

یک معاهده در سال ۲۰۰۸ تحت عنوان «کنوانسیون مهمات خوشه‌ای» با تاکید بر اینکه این مهمات اغلب غیرنظامی‌ها را کشته یا مجروح کرده است، تولید، استفاده و ذخیره آنها را در ۱۰۸ کشور ممنوع کرد با این حال آمریکا، روسیه و اوکراین این معاهده را امضا نکردند.

بر اساس گزارش سال ۲۰۱۰ کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، بین ۱۰ تا ۴۰ درصد مهمات خوشه‌ای در لحظه برخورد به هدف منفجر نمی‌شوند و این سلاح‌ها بعدها می‌توانند به علت اختلال یا سوء استفاده منفجر شوند.

طبق اعلام سازمان نظارت بر مهمات خوشه‌ای، مهمات فرعی منفجر نشده به طور نامتناسبی به غیرنظامی‌ها آسیب می‌رساند به طوری که ۹۷ درصد از تلفات ناشی از استفاده این جنگ افزارها در سال ۲۰۲۱ غیرنظامی‌ها بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی