بازدید 2103

روسیه دعوتنامه‌ای برای بازی‌های آسیایی دریافت نکرده

استانیسلاو پوزدنیاکوف رئیس کمیته المپیک روسیه شنبه شب در کانال تلگرامی خود نوشت: کمیته المپیک روسیه (ROC) هیچ دعوتنامه‌ای برای شرکت در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ دریافت نکرده است.
کد خبر: ۱۱۸۲۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۳ 09 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری تاس، حسین المسلم مدیرکل شورای المپیک آسیا (OCA) هشتم ژوئن (۱۸ خرداد) اعلام کرد که ورزشکاران روسیه و بلاروس اجازه دارند به عنوان بی‌طرف در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو چین شرکت کنند.

اظهارات نماینده شورای المپیک آسیا مبنی بر اینکه ورزشکاران روسیه و بلاروس می‌توانند در بازی‌های آسیایی شرکت کنند، یادآور توصیه‌های ماه مارس کمیته بین‌المللی المپیک است، توصیه‌هایی که حتی با گذشت چندین ماه هیچ تصمیمات عملی برای تحقق آنها گرفته نشده است.

پوزدنیاکوف گفت: کمیته المپیک روسیه هنوز هیچ دعوتنامه‌ای برای حضور در بازی‌های آسیایی دریافت نکرده است و بدون این دعوتنامه، بحث و بررسی در مورد گزینه‌های فرضی منطقی نیست و نمی‌توان با اما و اگر کار را پیش برد.

وی افزود: با توجه به اینکه زمان زیادی تا شروع این مسابقات باقی نمانده است، دریافت نکردن دعوتنامه ما را با مشکلات و پرسش‌های زیادی از نظر شروع تمرینات و رساندن ورزشکاران به سطح آمادگی کامل برای کسب نتایج قابل قبول در صورت شرکت احتمالی در این مسابقات مواجه کرده است.

رئیس کمیته المپیک روسیه تاکید کرد: طی ماه‌های گذشته گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد اجازه شرکت در تورنمنت‌های بین‌المللی مختلف به ورزشکاران روسیه و بلاروس شنیده‌ایم اما در بیشتر موارد، این گمانه‌زنی‌ها در حد حرف باقی ماندند.

به نوشته خبرگزاری تاس، بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ قرار است از ۲۳ سپتامبر تا ۸ اکتبر (اول تا ۱۶ مهر) سال جاری در هانگژو چین برگزار شود و ورزشکاران روسیه و بلاروس مجاز به شرکت در آنها تحت وضعیت بی طرف هستند.

این تصمیم برای کمک به آنها برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس گرفته شده است و حداکثر ۵۰۰ ورزشکار از روسیه و بلاروس مجاز به رقابت خواهند بود اما تصمیم‌گیری نهایی در مورد اینکه آیا ورزشکاران روسیه و بلاروس در این رویداد شرکت کنند یا خیر، بر عهده نهادهای حاکمه هر یک از فدراسیون‌های ورزشی است.

علاوه بر این، حتی در صورت موافقت این نهادها، ورزشکاران روسی و بلاروسی فقط می‌توانند در ورزش‌های انفرادی در رقابت‌ها شرکت کنند.

در ۲۸ فوریه ۲۰۲۲ (۹ اسفند ۱۴۰۱)، کمیته بین‌المللی المپیک توصیه‌هایی به فدراسیون‌های ورزشی بین‌المللی صادر کرد تا ورزشکاران روسیه و بلاروس را از شرکت در مسابقات بین‌المللی منع کنند و دلیل آن را عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین عنوان کرد.

به دنبال صدور این توصیه‌ها، اکثر فدراسیون‌های ورزشی جهانی تصمیم گرفتند ورزشکاران روسیه و بلاروس را از شرکت در تمام مسابقات ورزشی بین‌المللی منع کنند.

هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک در جلسه خود در ۲۵ ژانویه ۲۰۲۳ (۵ بهمن ۱۴۰۱) پیشنهادی را ارائه کرد که به ورزشکاران انفرادی از روسیه و بلاروس اجازه می‌دهد فقط تحت شرایطی خاص در مسابقات ورزشی بین‌المللی شرکت کنند و یکی از مهم‌ترین شروط این است که ورزشکاران این دو کشور نباید در جریان حضور در رقابت‌ها از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین حمایت کنند و باید تحت یک وضعیت بی‌طرف به رقابت بپردازند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست