بازدید 2147

انسان منصف نمی‌تواند منکر دستاوردهای دولت باشد

معاون رئیس جمهور گفت: اگر چه هنوز ضعف‌ و کاستی‌هایی وجود دارد، اما هر انسان منصفی نمی‌تواند منکر اقدامات و دستاوردهای بزرگ دولت در دو سال گذشته باشد.
کد خبر: ۱۱۸۲۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۳ 07 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سیدمحمد حسینی در جشن عید سعید غدیر و در جمع مردم گلپایگان و گلشهر با تبریک عید الله الاکبر، عید سعید غدیر را بزرگترین عیدی دانست که در روایات از آن با تعابیری مانند عید سرور و شادمانی، روز مودت و مهرورزی، سبقت در نیکی ها، تبسم بر چهره مومنین و بشارت یاد شده است، اظهار داشت: غدیر عید همه بشریت، مسلمانان جهان و به ویژه شیعیان و پیروان اهل بیت است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه باید در زندگی فردی و اجتماعی، سیره و سلوک مولی الموحدین را الگو و اسوه قرار داد، گفت: مطالعه نهج البلاغه و تدبر در خطبه ها و کلمات قصار امام علی (ع) در افزایش بینش و آگاهی نسبت به موضوعات مختلف و انتظام بخشیدن به زندگی بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه عده‌ای چنین القا می‌کنند که مردم از باورها و اعتقادات دینی و مذهبی خود فاصله گرفته اند، تاکید کرد: مردم برخلاف چنین القائاتی و به رغم اشکالات و ضعف‌هایی که وجود دارد از اعتقادات ریشه داری برخوردار هستند و هر از چندی با حضور پرشور در مراسمات دینی و مذهبی آن را به رخ بدخواهان و معاندان می کشند و نظام اسلامی با همراهی مردم در مسیر حکومت علوی و جامعه مهدوی تلاش و مجاهدت می کند تا آموزه‌های اهل بیت به تدریج عملیاتی شود.

حسینی با بیان اینکه شخصیت امام علی (ع) در بین علما و اندیشمندان سایر ادیان و مذاهب از جمله اهل سنت و مسیحیان جایگاه والایی دارد، گفت: جورج جرداق اندیشمند مسیحی و نویسنده کتاب "علی صوت العدالة الانسانیة" درباره مولی می‌گوید «ای دنیا تو را چه می‌شد اگر تمام نیروهای خود را بسیج می‌کردی و در هر عصر و زمان، بزرگمردی با قلب و زبان و ذوالفقار امام علی به انسانیت عرضه می‌کردی؟ »

معاون رئیس جمهور گفت: امام فخر رازی تعبیر بلندی درباره امام دارد و می‌گوید "من اتخذ علیا اماما فقد استمسک بالعروة الوثقی" هر کس علی را امام و پیشوای خود قرار دهد به ریسمان محکم الهی چنگ زده است، آری راه نجات و رستگاری، توسل و تمسک به این خاندان است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور آموزه‌ها و تعالیم ائمه اطهار و امام علی (ع) را در اعتلای جامعه اسلامی حائز اهمیت دانست و گفت: متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم کلمات گهربار مولی علی علیه السلام را آن‌گونه که شایسته است به جهان معرفی کنیم؛ بی‌تردید اگر مردم دنیا با کلام امام آشنا شوند از آن استقبال و تبعیت می‌کنند چرا که فطرت انسان به دنبال حقیقت و پاکی است؛ لذا باید تلاش کنیم تا سخنان امام علی و ائمه اطهار را به گوش جهانیان برسانیم و البته این حرکت آغاز شده است.

معاون رئیس جمهور افزود: مولی علی (ع) شخصیت بی بدیلی است که بعد از پیامبر اکرم مانندی ندارد. یکی از بزرگان گفته است، جایگاه مولی علی علیه السلام از انبیا هم بالاتر است وقتی به این سخن او ایراد می‌گیرند، می‌گوید مگر نمی‌گوییم پیامبر اشرف انبیا است و مگر در داستان مباهله، قرآن کریم علی را نفس پیامبر معرفی  نمی‌کند، وقتی شخصی نفس پیامبر است همان جایگاه رفیع را دارد و وقتی پیامبر از سایر انبیاء، مرتبت بالاتری دارد پس نفس ایشان نیز از همان جایگاه رفیع برخوردار است.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ابن ابی الحدید سنی و معتزلی و شارح نهج‌البلاغه می‌گوید؛ فصاحت علی کجا و فصاحت عرب کجا؟ نسبت این دو مانند خاک به طلا و تیغ چوبین به شمشیر پولادین است و هیچ کس از اصحاب پیامبر این سخن را نگفت که هر چه می‌خواهید از من بپرسید تا پاسخ دهم "سلونی قبل أن تفقدونی" زیرا علی دروازه شهر علم پیامبر است که فرمود «انا مدینه العلم و علی بابها».

حسینی اهمیت تامل و تدبر در نهج البلاغه را در کنار قرائت روزانه قرآن کریم مورد تاکید قرار داد و گفت: توصیه می‌کنم همه مردم بویژه نسل جوان در کنار قرائت قرآن کریم، نهج البلاغه را مطالعه کنند و بی‌تردید اگر کسی اهل مطالعه، تفکر و بینش اعتقادی عمیق باشد تحت تاثیر شبهات شبکه ضد دینی در فضای مجازی قرار نمی‌گیرد.

وی تاکید کرد: مسئولان و مدیران بیش از همه نیازمند آشنایی و عمل به کلام و سیره امیرالمؤمنین به ویژه نامه‌های حضرت به والیان خود هستیم از جمله فرمان امام به مالک اشتر که خطابش به همه حاکمان در طول تاریخ است.

حسینی تاکید کرد: در طول دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی هرجا از دستورات و آموزه های ائمه اطهار و رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب تخطی شده است دچار ضعف و خسارت شده‌ایم و هرجا به آنها عمل شده است، شاهد توفیقات و دستاوردهای چشمگیری هستیم.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس تصریح کرد: در آموزه‌های علوی به مدیر هشدار داده شده که "ان عملک لیس لک بطعمة و لکنه فی عنقک امانة" نباید به مسئولیت به عنوان طعمه نگاه شود بلکه امانتی است که باید از آن برای خدمت به مردم و گره گشایی از مشکلات و جلب رضایت عمومی استفاده شود و دقیقا بر همین اساس، آیت الله رئیسی دائماً و بی‌وقفه در حال برنامه‌ریزی و اقدام است و با حضور در مناطق مختلف کشور ضمن اینکه مسائل و مشکلات مردم را با جدیت پیگیری می‌کند، دستگاه‌های اداری و اجرایی را به فعالیت و تحرک بیشتر وا می دارد.

وی گفت: برای اینکه کشور ساخته شود باید همه مسئولان از دانش کافی، عزم و اراده جدی، مدیریت کارآمد و روحیه خدمت رسانی خالصانه برخوردار باشند.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود تکاپوی دشمنان برای متهم کردن نظام اسلامی به نقض حقوق بشر را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: کسانی که دم از حقوق بشر می زنند هیچ ارزش و احترامی حتی به  حقوق اولیه انسان‌ها قائل نیستند. کسانی که سلاح شیمیایی در اختیار صدام قرار دادند و هواپیمای مسافربری را عامدانه با ۲۹۰ مسافر بی گناه که ۶۶ نفر از آنها کودک بودند مورد هدف قرار می دهند و به فرمانده ناو جنگی وینسنس که دستور شلیک داده و تمامی سربازان ناو جایزه می دهند، در مقابل قصاص  قاتلین نیروهای نظامی، بسیج و سپاه جاروجنجال راه می‌اندازند و ژست دفاع از حقوق بشر می‌ گیرند!
معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: نظام اسلامی در مواجهه با اغتشاشات پاییز گذشته بردباری زیادی از خود نشان داد، ۷۵ شهید مظلوم تقدیم کرد و ده‌ها هزار نفر از شرکت کنندگان در اغتشاشات مشمول عفو رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند، در حالی که این روزها در فرانسه با شدت و خشونت با معترضین برخورد می شود و هزاران نفر  بازداشت شده‌اند اما رسانه های نظام سلطه این اخبار را بایکوت کرده اند و انگار دلسوزی برای حقوق بشر پیدا نمی شود! در آمریکا نیز شهروندان آمریکایی بویژه سیاه پوستان امنیت ندارند و با کوچکترین بهانه‌ای توسط پلیس به قتل می‌رسند در همین زمینه بر اساس آماری که رسانه‌های آمریکایی منتشر کردند در سال ۲۰۲۲ فقط ۱۰ روز  وجود داشت که در آن پلیس آمریکا کسی را به قتل نرساند!

حسینی اظهار کرد: کسانی که کارنامه سیاهی در برخورد با حقوق ملتها و شهروندان خود دارند، چطور از ژست حقوق بشری خود خجالت نمی‌کشند؟ مردم مسلمان ایران حقوق بشر را از مکتب ائمه اطهار به ویژه امام سجاد علیه السلام آموخته‌اند که بالغ بر ۵۰ حق در زمینه های مختلف از جمله حقوق انسان‌ها نسبت به یکدیگر، حقوق متقابل حاکم و مردم و حتی حقوق انسان نسبت به اعضای بدن خود را بیان کرده است و نیز از امیرالمومنین آموخته‌ایم که وقتی لشکر معاویه به قلمرو حضرت حمله می کند و خلخال از پای زن یهودی درآورده می‌شود؛ فرمود اگر کسی این ماجرا را بشنود و از غصه بمیرد، روا است و بر او ملامتی نیست و این بدان معنا است که در نظام اسلامی باید امنیت و حقوق آحاد مردم از جمله اهل کتاب تامین شود.

معاون رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه در دولت مردمی و تحول‌گرا دیپلماسی و میدان در کنار و مکمل هم هستند، اظهار داشت: امروز در سایه توجه توامان آیت الله رئیسی به این دو مولفه تاثیرگذار در سیاست خارجی، کسانی که از اروپا برای ملت ایران خط و نشان می‌کشیدند و عوامل آنها در داخل کشور مردم بی‌گناه را به قتل می‌رساندند، در خاک اروپا هم امنیت ندارند و این نتیجه اقتدار است نه دیپلماسی التماسی که عده‌ای آن را تجویز می‌کردند و نتیجه‌ای جز آسیب و خسارت  های بیشمار سیاسی و اقتصادی به منافع مردم نداشت.

حسینی افزود: برخی مدیران در گذشته ادعا می‌کردند که بدون پذیرفتن fatf و خواسته‌های غربی‌ها، نمی توان کاری  از پیش برد اما امروز در سایه سیاست خارجی متوازن و حداکثری، سطح و حجم روابط با کشورهای مختلف به ویژه همسایگان و کشورهای دوست و چین و روسیه افزایش یافته و بازار بزرگ آنها به روی محصولات ایرانی باز شده است. تقویت تعاملات خارجی  در کنار آثار سیاسی و امنیتی، تبعات اقتصادی فراوانی دارد که به مرور در زندگی و اقتصاد مردم نمایان می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اقدامات گسترده دولت در بخش های مختلف گفت: اگر چه هنوز ضعف‌ و کاستی‌هایی وجود دارد اما هر انسان منصفی نمی‌تواند منکر اقدامات و دستاوردهای بزرگ دولت در  دو سال گذشته باشد. متاسفانه در سال‌های متمادی به خاطر روحیه رخوت و کم‌کاری تورم شتابنده بود و زمانی که آیت الله رئیسی کار خود را شروع کرد نرخ تورم نزدیک به ۶۰ درصد بود و امروز دولت مردمی در برنامه هفتم توسعه پیش بینی کرده است که در پایان برنامه، نرخ تورم تک رقمی شده و رشد اقتصادی ۸ درصد شود  و اقدامات لازم در این زمینه از مدت‌ها پیش آغاز شده است و بی‌تردید با همت والا، اراده جدی، روحیه انقلابی و مدیریت جهادی می‌توان این اهداف را تحقق بخشید همچنان که در همین مدت از وضعیت منفی به رشد ۴ درصد رسیده ایم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: امروز دولت مردمی بر مبنای آموزه‌های علوی اجرای عدالت، رفع تبعیض، شایسته سالاری، توجه به اقشار محروم جامعه و مبارزه با فساد را در اولویت قرار داده و با جدیت تلاش می‌کند تا شرایط بهتری بر زندگی مردم حاکم شود در حالی که در دوره گذشته برخی از مدیران غربگرا با ساخت مسکن و اهدای زمین به صورت رایگان به اقشار محروم مخالف بودند!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست